سه شنبه, ۱۵ خرداد, ۱۴۰۳ / 4 June, 2024
۱۴۰۳/۰۲/۲۲ / خبرگزاری مهر / اجتماعی
جانمایی ایستگاههای شارژ اتوبوس و تاکسی برقی چگونه است؟
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران توضیحاتی درباره جانمایی ایستگاههای شارژ اتوبوس و تاکسی برقی ارایه داد.
https://mehrnews.com/x34SNJ ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۳ کد خبر 6102837 جامعه شهری جامعه شهری ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۴۳ جانمایی ایستگاههای شارژ اتوبوس و تاکسی برقی چگونه است؟
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران توضیحاتی درباره جانمایی ایستگاههای شارژ اتوبوس و تاکسی برقی ارایه داد. به گزارش خبرگزاری مهر، شهریار افندیزاده با اشاره به انجام مطالعات طرح جامع برقیسازی وسایل نقلیه در شهر تهران گفت: مکانیابی و طراحی ایستگاههای شارژ وسایل نقلیه برقی به تفکیک اتوبوس، تاکسی، خودرو شخصی و موتورسیکلت با در نظر گرفتن معیارهای ترافیکی اثرسنجی ترافیکی، زیرساختهای برقی (دیماند و تأمین برق ایستگاهها) و مکانیکی مورد نیاز و الزامات معماری و شهرسازی، از مهمترین موضوعاتی است که در این طرح دنبال میشود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود: در حال حاضر، این سازمان جانمایی ایستگاههای شارژ اتوبوسها و تاکسیهای برقی را با کمک سامانه اطلاعات مکانی(GIS) انجام میدهد؛ بهگونهای که در مرحله نخست، مهمترین معیارها در مکانیابی ایستگاههای شارژ با کمک سامانه اطلاعات مکانی شناسایی و سپس با لحاظ کردن لایههای اطلاعاتی از جمله: لایههای دسترسی به شبکه ارتباطی، پارکینگها، ایستگاههای حمل و نقل همگانی، تراکم جمعیت و …، عملیات اجرایی پروژه آغاز میشود.
افندیزاده ؛ انتخاب بهینه محل شارژ خودروهای الکتریکی را در توسعه زیرساختهای حمل و نقل برقی دارای اهمیت خواند و افزود: از آنجا که هزینه اجرای پروژههای حمل و نقل مانند احداث ایستگاههای شارژ اتوبوس و تاکسی برقی، تأمین فضای اختصاصی برای توقف وسایل نقلیه در موقعیتهای پیشنهادی و عدم پسزدگی صف آنها به معابر اطراف بسیار بالاست، مکانگزینی این ایستگاهها با استفاده از سامانه اطلاعات مکانی قبل از اجرای آنها، در کاهش هزینهها و تصمیمسازیهای مدیریتی و کارشناسی بسیار مؤثر خواهد بود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، تعیین اولویت خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر تهران برای برقیسازی ناوگان را از دیگر موضوعات مهم در طرح جامع برقیسازی وسایل نقلیه در شهر تهران دانست و خاطرنشان کرد: "رعایت اصول پدافند غیرعامل، تدوین مدل قیمتگذاری و هزینه شارژ و نحوه مالکیت تاکسی و موتورسیکلت برقی، از مواردی است که در طرح جامع برقیسازی وسایل نقلیه مدنظر قرار گرفته است."
افندیزاده با تاکید بر رویکرد گسترش استفاده از سیستمهای حمل و نقل برقی تصریح کرد: با توجه به تقاضای سفرها و حجم بالای ترددها و نیاز روزافزون به تأمین امکانات اولیه و زیربنایی، استفاده از سامانه اطلاعات جغرافیایی و مکانی برای تلفیق اطلاعات لازم در حوزه حمل و نقل، ضروری است.
به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، این سازمان، پیش از این ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی را در مناطق مختلف تهران با ظرفیت ۷۴ دستگاه شارژ راهاندازی کرده و تدارک پروژههای مربوط به زیرساختهای حمل و نقل برقی را جهت کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی و ارتقای خدمترسانی به شهروندان ادامه خواهد داد کد خبر 6102837
کپی شد برچسبها تاکسی حمل و نقل شهرداری تهران
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران توضیحاتی درباره جانمایی ایستگاههای شارژ اتوبوس و تاکسی برقی ارایه داد. به گزارش خبرگزاری مهر، شهریار افندیزاده با اشاره به انجام مطالعات طرح جامع برقیسازی وسایل نقلیه در شهر تهران گفت: مکانیابی و طراحی ایستگاههای شارژ وسایل نقلیه برقی به تفکیک اتوبوس، تاکسی، خودرو شخصی و موتورسیکلت با در نظر گرفتن معیارهای ترافیکی اثرسنجی ترافیکی، زیرساختهای برقی (دیماند و تأمین برق ایستگاهها) و مکانیکی مورد نیاز و الزامات معماری و شهرسازی، از مهمترین موضوعاتی است که در این طرح دنبال میشود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران افزود: در حال حاضر، این سازمان جانمایی ایستگاههای شارژ اتوبوسها و تاکسیهای برقی را با کمک سامانه اطلاعات مکانی(GIS) انجام میدهد؛ بهگونهای که در مرحله نخست، مهمترین معیارها در مکانیابی ایستگاههای شارژ با کمک سامانه اطلاعات مکانی شناسایی و سپس با لحاظ کردن لایههای اطلاعاتی از جمله: لایههای دسترسی به شبکه ارتباطی، پارکینگها، ایستگاههای حمل و نقل همگانی، تراکم جمعیت و …، عملیات اجرایی پروژه آغاز میشود.
افندیزاده ؛ انتخاب بهینه محل شارژ خودروهای الکتریکی را در توسعه زیرساختهای حمل و نقل برقی دارای اهمیت خواند و افزود: از آنجا که هزینه اجرای پروژههای حمل و نقل مانند احداث ایستگاههای شارژ اتوبوس و تاکسی برقی، تأمین فضای اختصاصی برای توقف وسایل نقلیه در موقعیتهای پیشنهادی و عدم پسزدگی صف آنها به معابر اطراف بسیار بالاست، مکانگزینی این ایستگاهها با استفاده از سامانه اطلاعات مکانی قبل از اجرای آنها، در کاهش هزینهها و تصمیمسازیهای مدیریتی و کارشناسی بسیار مؤثر خواهد بود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، تعیین اولویت خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهر تهران برای برقیسازی ناوگان را از دیگر موضوعات مهم در طرح جامع برقیسازی وسایل نقلیه در شهر تهران دانست و خاطرنشان کرد: "رعایت اصول پدافند غیرعامل، تدوین مدل قیمتگذاری و هزینه شارژ و نحوه مالکیت تاکسی و موتورسیکلت برقی، از مواردی است که در طرح جامع برقیسازی وسایل نقلیه مدنظر قرار گرفته است."
افندیزاده با تاکید بر رویکرد گسترش استفاده از سیستمهای حمل و نقل برقی تصریح کرد: با توجه به تقاضای سفرها و حجم بالای ترددها و نیاز روزافزون به تأمین امکانات اولیه و زیربنایی، استفاده از سامانه اطلاعات جغرافیایی و مکانی برای تلفیق اطلاعات لازم در حوزه حمل و نقل، ضروری است.
به گفته مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، این سازمان، پیش از این ۱۵ ایستگاه شارژ خودروهای برقی را در مناطق مختلف تهران با ظرفیت ۷۴ دستگاه شارژ راهاندازی کرده و تدارک پروژههای مربوط به زیرساختهای حمل و نقل برقی را جهت کاهش آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل عمومی و ارتقای خدمترسانی به شهروندان ادامه خواهد داد کد خبر 6102837
کپی شد برچسبها تاکسی حمل و نقل شهرداری تهران
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1403 فوتبال وزارت کشور انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم استقلال رئال مادرید رژیم صهیونیستی لیگ برتر لیگ برتر ایران ایران