
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، کاظمی وزیر آموزش و پرورش در همایش چهل و یکمین سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بزرگترین اشکال در آموزش و پرورش به برنامه درسی برمیگردد و در آموزش و پرورش از یک برنامه درسی آموزش زده و غیرمهارتی برخوردار هستیم همچنین دانش آموزان محصور در یک کلاس درس و یک فضای خشک هستند که نیاز به یک تحول است.
وی افزود: اگر نتوانیم نظام آموزش و پرورش را از نظر تجهیزات به روز کنیم به حوزه انسجام اجتماعی ما آسیب جدی وارد خواهد کرد و در دولت چهاردهم نگاه توسعه عدالت آموزشی با رویکرد کمی و کیفی در دستور کار قرار گرفته است.
او ادامه داد: یک مسیر غلطی آموزش و پرورش طی میکند که پیوند زدن سنجش با پذیرش است و این مسیر نظام تعلیم و تربیت به خاطر نگاه کنکوری از ماموریت اصلی خود خارج کرده است همچنین اگر این موضوع حل نشود آموزش و پرورش کارکردهای تربیتی و هویتی خود را از دست میدهد.
کاظمی اظهارداشت: دانش آموز از روز اولی که وارد مدرسه میشود نکاهش به کنکور و حافظه محوری و تست زنی است و نظام پذیرش دانشگاه به من معلم چه ربطی دارد؟
منبع : خبرگزاری دانشجو

















































