VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۳ -
17 March 2025
VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
ابن عربی
ابن عربی
۱۴۰۳/۱۲/۲۱
/ خبرگزاری مهر
ارادهاش فانی در ارادت و قلبش مستغرق در ملاحت محمد (ص) شد
خدیجه که محو جمال و کمال محمد است، به دلیل عشق سوزان و ارادتی که به ارادت محمد (ص) گره خورده، خود ندید تا مالک مال و خانه و سرا از آن خود بیند و بداند.
علامه مجلسی
پیامبر اعظم (ص)
علامه مجلسی
پیامبر اعظم (ص)
حجت الاسلام حمید احمدی
خواجه عبد الله انصاری
۱۴۰۳/۱۲/۱۹
/ سایت انتخاب
عکس/انوار؛ نسخه شناس معروف ایرانی
سیّد عبدالله انوار (۱۸ مرداد ۱۳۰۳ – ۱۸ اسفند ۱۴۰۱) دانشمند و مترجم و از پیشکسوتان معاصر نسخهشناسی در ایران بود. وی در علوم مختلفی از جمله ریاضیات، منطق و موسیقی صاحبنظر بود و به متون کهن ادبی، فلسفی و تاریخی نیز تسلط داشت. از همینروی به جامع معقول و منقول و ابنسینای زمانه نامبردار گردیدهاست. وی …
۱۴۰۳/۱۰/۱۱
/ خبرگزاری مهر
موحد دوران نقاهت را در منزل سپری میکند
دختر محمدعلی موحد گفت وضعیت جسمی اینمولویشناس بهتر است و پس از مرخصی از بیمارستان، دوران نقاهت را در منزل سپری میکند.
محمد علی موحد
فصوص الحکم
محمد علی موحد
فصوص الحکم
نفت
ابن عربی
۱۴۰۳/۰۸/۱۴
/ خبرگزاری مهر
دیگران چون سایه اند و نور حیدر آفتاب
سید نعمتالله کودکی و جوانی خود را در ایران گذراند، در پنج سالگی با تصوف و عرفان آشنا شد و در جوانی به فراگیری علوم زمان پرداخت و در حلب و شیراز از محضر ابن عربی و اساتید بزرگ بهرهمند شد.
۱۴۰۳/۰۸/۰۹
/ خبرگزاری مهر
عبدالله انوار، خدمات و کتابخانه ۶ هزار جلدیاش که اهدا شد
امسال در مراسم بزرگداشتی به مناسبت صدمین سال تولد او، کتابخانه شخصیاش که بالغ بر ۶ هزار کتاب به زبانهای، فارسی، عربی و لاتین و نیز کتابهای چاپ سنگی و خطی است به کتابخانه ملی اهدا شد.
عبدالله انوار
ابن سینا
عبدالله انوار
ابن سینا
فرانسه
تهران
۱۴۰۳/۰۷/۲۶
/ سایت تابناک
جمال عبدالناصر: أیها العرب من الخلیج الفارسی إلى المحیط الأطلسی!
در کتب باستانی اعراب کسی نیست که به خلیج فارس لقب جعلی «خلیج عربی» داده باشد و همه جا یا خلیج فارس یا دریای فارس و یا الخلیج الفارسی آمده است. شیوخ عرب میتوانند به این کتاب تاریخیشان مراجعه کنند: ۱- یاقوت الحموی فی کتابه معجم البلدان ۲- الأدریسی فی کتابه نزهة المشتاق فی اختراق الآفاق ۳- القزوینی فی …
وقایع اتفاقیه
جمال عبدالناصر
وقایع اتفاقیه
جمال عبدالناصر
ویدیو
خیلج فارس
۱۴۰۳/۰۷/۲۶
/ خبرگزاری ایرنا
حافظ «امیرمبارز» را با لفظ محتسب نقد کرده است
تهران- ایرنا- استاد فلسفه و ادبیات عرفانی گفت: ویژگی مدح حافظ این است که او، ارزشهایی غیر از قدرت را تمجید کرده است. اگر او میخواست قدرت را مدح کند، باید امیرمبارز (امیر مبارزه الدین مؤسس سلسله آل مظفر در سال ۷۵۴ ه.ق ) که نماد قدرت در زمان حافظ بود را مدح میکرد؛ در حالی که حافظ اتفاقا هرجا توانسته …
اصغر دادبه
فرهنگستان زبان و ادب فارسی
اصغر دادبه
فرهنگستان زبان و ادب فارسی
ابوریحان بیرونی
ابن عربی
۱۴۰۳/۰۷/۲۱
/ سایت خبرآنلاین
حکمت حقوق بشری حافظ ؛ خیمه در مزرعه کرامت انسانی
چگونه می توان از این موهبت معنوی و کلامی بهره مند بود و حقوق بشری نبود. مگر حقوق بشر چیست؟ کجا دستاورد عقل مدرن است و که گفته عاریه ای است؟! همین اندیشه هاست که تابانده شده و حکمت و معرفت آفریده و مبانی و مصادیق حقوق بشری خلق کرده است. نباید از دیار و شهریار خود غافل شویم و به پیشینه بزرگان خود توجه …
حافظ شیرازی
حقوق بشر
حافظ شیرازی
حقوق بشر
ابن عربی
اندیشه مدرن
۱۴۰۳/۰۷/۱۵
/ سایت خبرآنلاین
پاسخ به پرسشهای نسل جدید با مبانی ابنعربی ممکن است
علی شالچیان ناظر گفت: آثار محیالدین و دیدگاههای ژرف او و به ویژه کتاب فصوصالحکم، دریچههای تازهای را بر روی خوانندگان فهیم میگشاید و پاسخهای قانع کننده به پرسشهای نسل جدید، تنها با مبانی محیالدین ممکن است.
معرفی کتاب
کتاب
معرفی کتاب
کتاب
عرفان اسلامی
۱۴۰۳/۰۶/۲۴
/ خبرگزاری مهر
امیرحسین الهیاری نشان درجه یک هنری دریافت کرد
شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور به دلیل فعالیتهای امیرحسین الهیاری در حوزه ترجمه شعر به او نشان درجه یک هنری اعطا کرد.
امیرحسین الهیاری
محمد حسن علوان
امیرحسین الهیاری
محمد حسن علوان
ابن عربی
۱۴۰۳/۰۶/۱۴
/ سایت اطلاعات آنلاین
ویدئو| دمام زنی خوزستانیها در عزای علی بن موسی الرضا (ع) را ببینید
ویدئویی از دمام زنی عربی و عزاداری هیئت خوزستانی ها در ظهر شهادت علی ابن موسی الرضا (ع) را ببینید.
۱۴۰۳/۰۴/۱۸
/ سایت خبرآنلاین
اصفهان شهر است یا روستا؟
چرا کسی نمیتواند در این شهر (اصفهان) یک کنگره ملی برای مولوی برگزار کند؟ حتی اگر کلاس تفسیر فصوص ابنعربی بگذاری و مشتاقان آن از چند ده نفر بگذرد تعطیلش خواهند کرد. تنها در یک روستا ممکن است امامجمعهاش به مسئولان میراث فرهنگی توصیه کند که برای کاهش بار هزینهها، بازسازی و مرمت آثار تاریخی فرسوده و …
محسن رنانی
استان اصفهان
محسن رنانی
استان اصفهان
روستا
توسعه پایدار
۱۴۰۳/۰۳/۲۲
/ سایت حیات
ابن عربی و تأثیرات عمیق او بر اندیشههای ملاصدرا
حجتالاسلام والمسلمین ایمانیپور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در سخنرانی خود در همایشی پیرامون فلسفه اسلامی و عرفان نظری، به بررسی نقش و تأثیر ابن عربی بر ملاصدرا پرداخت.
جمهوری اسلامی ایران
جمهوری اسلامی ایران
۱۴۰۳/۰۳/۲۲
/ خبرگزاری برنا
ایمانیپور: ملاصدرا ابن عربی را استاد مسلم نهضت تصوف دینی در جهان اسلام میداند
حجتالاسلام والمسلمین ایمانیپور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در سخنرانی خود در همایشی پیرامون فلسفه اسلامی و عرفان نظری، به بررسی نقش و تأثیر ابن عربی بر ملاصدرا پرداخت.
سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی
سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی
۱۴۰۳/۰۳/۲۱
/ خبرگزاری برنا
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رهسپار بوسنی و هرزگوین میشود
حجتالاسلام والمسلمین ایمانیپور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای شرکت در نشست بینالمللی عرفان در تمدن اسلامی، تاثیر مکتب ابن عربی در بالکان، ایران و ترکیه راهی سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین شد.
۱۴۰۳/۰۳/۱۲
/ خبرگزاری ایسنا
نشست بینالمللی «عرفان در تمدن اسلامی» در سارایوو برگزار میشود
با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت ج.ا.ایران در بوسنی و هرزگوین، انستیتو بوشنیاکی بوسنی و هرزگوین، مرکز گفتگوی ادیان و فرهنگهای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، انجمن عرفان اسلامی ایران و دانشکده الهیات دانشگاه تهران، نشست بینالمللی «عرفان در تمدن اسلامی؛ تاثیر مکتب ابن عربی در بالکان، ایران و ترکیه» در …
تمدن اسلامی
تمدن اسلامی
۱۴۰۳/۰۳/۰۸
/ خبرگزاری ایسنا
کار بزرگ امام خمینی(ره) ورود به عرصه اجرا بود
به اعتقاد استاد حوزه و دانشگاه، کار بزرگی که امام خمینی(ره) را با سایر فقهای شیعه متمایز میکند، ورود ایشان به عرصه اجرا و رها نکردن حکومت به حال خود بوده است.
امام خمینی (ره)
ابن عربی
امام خمینی (ره)
ابن عربی
شیخ انصاری
۱۴۰۳/۰۳/۰۵
/ سایت خبرآنلاین
از چه تفکری فساد، فقر و انحطاط برمیخیزد؟
پس تلاش کنیم بر نرمکردن «کلوخههای» جمعی قطبیده در جامعه. تکیهکنیم بر ارزش ذاتی جامعه- نوعدوستی و عشق مطلق مرتبط با اهلیت ایرانی خودمان
فلسفه
فلسفه جدید
فلسفه
فلسفه جدید
فلسفه سیاسی
عرفان اسلامی
۱۴۰۳/۰۳/۰۳
/ سایت نیک صالحی
دعای جوشن صغیر همراه با متن عربی و فارسی با نوای حاج مهدی سلحشور
این دعا در کتاب های معتبر به شرحی گسترده تر از شرح جوشن کبیر نقل شده و کفعمی در حاشیه کتاب بلدالامین فرموده: که این دعایی است بس بلند و پُر ارزش و هنگامی که هادی عبّاسی کشتن حضرت موسی بن جعفر را قصد کرد، آن حضرت این دعا را خواند، در نتیجه جدّش رسول خدا(صلی الله علیه وآله) را در خواب دید که به ایشان …
۱۴۰۳/۰۲/۲۴
/ سایت عصرایران
در ساحت خیال ابن عربی
ابن عربی در فتوحات جلد یک ص ۶۱ نوشته است در امور عرفانی و فلسفی دیدگاه کاملا مستقلی دارد. در برخی از مباحث گفتارهایی از صوفیه را تایید کرده است و در جاهایی دیگر آرای صوفیه را نقد کرده است ! او از نوجوانی وجوانی وارد سلوک عرفانی شد.
ابن عربی
مکتب
ابن عربی
مکتب
۱۴۰۳/۰۲/۲۴
/ سایت هم میهن
عاشقیت یک ابنعربی معاصر
نمایش نظامِ ابن عربی یک درام عاشقانه است که بیش از وصال از جدایی عشاق می گوید. ماجرا در رابطه با یک دانشجوی فلسفه است که
محمدحسن خدایی
نمایش نظام ابنعربی
محمدحسن خدایی
نمایش نظام ابنعربی
یاسمین عباسی
درام عاشقانه
۱۴۰۳/۰۲/۲۳
/ سایت انصاف
در ساحت خیال ابن عربی | پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز
ابن عربی در سنت فلسفی وعرفان اسلامی، بسیار تاثیر گزار بوده است. حدود ۷۰۰ اثر معتبر از اونام میبرند که چهارصد اثر آن در دسترس و موجود است. اما مهمترین اثر
ابن رشد
ابن عربی
ابن رشد
ابن عربی
حمزه کرمی
عرفان و فلسفه
۱۴۰۳/۰۲/۲۳
/ سایت انصاف
پاسخ به پرسشهای نسل جدید با مبانی ابنعربی | پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز
علی شالچیان ناظر گفت: آثار محیالدین و دیدگاههای ژرف او و به ویژه کتاب فصوصالحکم، دریچههای تازهای را بر روی خوانندگان فهیم میگشاید و پاسخهای قانع کننده به پرسشهای نسل جدید، تنها با مبانی محیالدین ممکن است. به گزارش سایت ایبنا، «در روزهای نخستِ سال ۱۴۰۳، انتشارات «سلوک ما» دورۀ دو جلدیِ «ترجمه …
ابن عربی
علی شالچیان ناظر
ابن عربی
علی شالچیان ناظر
۱۴۰۳/۰۲/۱۰
/ سایت خبرآنلاین
حضور فرهاد ناظرزادهکرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی» که در تئاترشهر روی صحنه است، به پروفسور فرهاد ناظرزادهکرمانی، پژوهشگر و نویسنده تئاتر تقدیم شد.
تئاتر
تئاتر شهر
تئاتر
تئاتر شهر
بازیگران تئاتر
۱۴۰۳/۰۲/۱۰
/ خبرگزاری ایسنا
انتشار «ترجمه و شرح فصوصالحکم»
دورۀ دو جلدیِِ «ترجمه و شرح فصوصالحکم» به قلم علی شالچیان ناظر، پژوهشگر و استاد آثار عرفانی و آثار محی الدین ابن عربی منتشر میشود.
ترجمه و شرح فصوصالحکم
علی شالچیانناظر
ترجمه و شرح فصوصالحکم
علی شالچیانناظر
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
/ خبرگزاری مهر
نقدی بر پنج ترجمه از کتاب «فصوص الحکم» ابن عربی
در این نوشتار، نگارنده به صورت مختصر و موجز، بر ترجمهها از کتاب فصوص الحکم (اثر محیی الدین ابن عربی) نقدی نگاشته است.
فصوص الحکم
ابن عربی
فصوص الحکم
ابن عربی
محمد علی موحد
۱۴۰۳/۰۱/۲۱
/ سایت فرارو
رمزآلودترین گفتگوی تاریخ فلسفه و عرفان
محیالدین ابنعربی و ابنرشد دو ستون دوران طلایی فرهنگ اسلامی بودند که یک بار در ملاقاتی کوتاه، گفتگویی رازآلود و رمزگونه با یکدیگر داشتند. ملاقات آنها را میتوان نمادی از گفتگوی بین عقلگرایی فلسفی و تجربۀ عرفانی دانست.
۱۴۰۳/۰۱/۲۰
/ سایت انصاف
رمزآلودترین گفتوگوی تاریخ فلسفه و عرفان | پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز
سایت فرادید نوشت: «ابن رشد فیلسوفی است که به دلیل تلاشهایش برای ترکیب فلسفه و مذهب، از جنبههای مختلف هم مورد انتقاد بوده و هم تحسین شده است. ابن عربی در «فتوحات مکیه» از او به عنوان «یکی از بزرگترین اساتید تفکر عقلی» یاد کرده است. ابنرشد در آثار خود اهمیت بیسابقهای به «عقل» و
ابن رشد
ابن عربی
ابن رشد
ابن عربی
عرفان
فلسفه
۱۴۰۳/۰۱/۲۰
/ سایت عصرایران
رمزآلودترین گفتگوی تاریخ فلسفه و عرفان؛ ابنرشد و ابنعربی به یکدیگر چه گفتند؟
محیالدین ابنعربی و ابنرشد دو ستون دوران طلایی فرهنگ اسلامی بودند که یک بار در ملاقاتی کوتاه، گفتگویی رازآلود و رمزگونه با یکدیگر داشتند. ملاقات آنها را میتوان نمادی از گفتگوی بین عقلگرایی فلسفی و تجربۀ عرفانی دانست.
محیالدین ابنعربی
ابنرشد
محیالدین ابنعربی
ابنرشد
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
/ سایت انصاف
سرّی که سلمان را جزو اهلبیت ساخته چیست؟ | پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز
یک استاد فلسفه و حکمت اسلامی با بیان اینکه اعتقاد علویان سوریه و ترکیه در مورد عصمت سلمان درست نیست علم به جایگاه حقیقی اهل بیت (ع) را یکی از اسرار رسیدن سلمان به مقامی دانست که پیامبر (ص) فرمود: سلمان از ما اهل بیت است. سایت مبلغ نوشت: «همایش بینالمللی محیالدین ابن عربی: میراث
ابن عربی
اهل بیت
ابن عربی
اهل بیت
دکتر بابک عالیخانی
۱۴۰۲/۱۲/۱۴
/ سایت خبرآنلاین
سرّی که سلمان را جزو اهلبیت ساخته، چیست؟
یک استاد فلسفه و حکمت اسلامی با بیان اینکه اعتقاد علویان سوریه و ترکیه در مورد عصمت سلمان درست نیست علم به جایگاه حقیقی اهل بیت(ع) را یکی از اسرار رسیدن سلمان به مقامی دانست که پیامبر(ص) فرمود: سلمان از ما اهل بیت است.
سریال سلمان فارسی
حضرت محمد پیامبرخدا(ص)
سریال سلمان فارسی
حضرت محمد پیامبرخدا(ص)
ابن عربی
۱۴۰۲/۱۲/۰۸
/ خبرگزاری مهر
ترجمه منظوم از ابن فارض منتسب به جامی نیست
محمد امیرجلالی گفت: در عرصه سبکشناسی با دلایل قوی روبهرو هستیم که نشان میدهند ترجمه منظوم از ابن فارض اثر جامی نیست. این قرائن ما را مطمئن میکنند که این ترجمه اثری از یک شاعر متوسط است.
مرکز فرهنگی شهر کتاب
نشست هفتگی شهر کتاب
مرکز فرهنگی شهر کتاب
نشست هفتگی شهر کتاب
عبدالرحمن جامی
شاهنامه
۱۴۰۲/۱۲/۰۵
/ سایت خبرآنلاین
خواجهنصیرالدین زبان فارسی را از زبان کوچه و بازار به زبان علم تبدیل کرد / وقتی شاگردان متوجه کار استاد نشدند!
نجفقلی حبیبی با بیان اینکه تمام علوم مطرح در زمان خواجه نصیرالدین طوسی به زبان عربی بوده و خواجه در تمام این علوم اقدام به نوشتن رسالهای به زبان فارسی کرده، معنای این کار را احیای علم در زبان فارسی دانست.
انجمن حکمت و فلسفه
خواجه نصیرالدین طوسی
انجمن حکمت و فلسفه
خواجه نصیرالدین طوسی
ابن سینا
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
/ سایت انصاف
درباره مولوی و ابن عربی، در گفتوگو با علی الدیری روشنفکر و منتقد بحرینی | پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز
سایت دین آنلاین نوشت: «حسن صراف (مترجم و پژوهشگر): علی الدیری، نویسنده، تحلیلگر و منتقد بحرینی است که طی یک دههٔ گذشته، پیرامون عرفان، فلسفه، نقدِ تاریخیِ نگرشِ تکفیری و سلفیگری، چندین کتاب و مقاله را به زیور طبع آراسته است. وی در سال 2007 از پایاننامهٔ کارشناسی ارشد خود، تحت عنوان «قوانین تفسیر گفتمان،
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
/ خبرگزاری مهر
قرار نیست هر مسیر معنوی را عرفان اطلاق کنیم
در عرفان عملی بیشتر به جنبه سلوکی و رفتار انسان در مقابل خداوند، جامعه و همنوعان میپردازد که به ما توصیه میکند چگونه به سوی حق تعالی سلوک داشته باشیم.
ابن عربی
فصوص الحکم
ابن عربی
فصوص الحکم
قرآن
قرآن کریم
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
/ سایت خبرآنلاین
چرا فقها و متکلمان نمی توانند گفت و گو کنند؟ / آیا تفاوتی بین ابن عربی، لائوتسه، و عرفان کابالا است؟ /همدلی از همزبانی خوش تر است
وقتی نگاه کنید به آثار مرحوم ایزوتسو، می بینید او تلاش می کند اشتراکات عرفانی بین یک عارف مسلمان به نام ابن عربی در آندولس، را با یک حکیم چینی تائویی (با اختلاف تا 1800 سال، و فاصله جغرافیایی بین چین و آندولس) و همچنین چوانگ تسو، یا لائوتسو، بررسی کرده، و بگوید این ها در حقیقت امر، از یک چیز سخن می …
عرفان اسلامی
دین اسلام
عرفان اسلامی
دین اسلام
ابن عربی
توسعه علمی
دریافت اخبار بیشتر
۱۴۰۲/۱۱/۱۰ - ۱۸:۱۸:۱۱
اخبار گوشی موبایل
کلینیک زیبایی
نمای سرامیک
خرید سرور مجازی
دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۳ -
17 March 2025
دریافت اخبار بیشتر
اخبار گوشی موبایل
کلینیک زیبایی
نمای سرامیک
خرید سرور مجازی