یادداشتهای علم، چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۵۲: به شاه گفتم «برای اینکه افغانها را به زانو درآوریم من باید غرب افغانستان را بشورانم؛ در ثانی باید پادشاه را در دست گرفت»؛ فرمودند «خیلی پفیوز است»
یادداشتهای اسدالله علم: در خصوص بلوچستان و افغانستان به تفصیل صحبت کردیم و تصمیمات مهم اتخاذ شد. به این معنی که عرض کردم: قضیه بلوچستان همان طور که شاهنشاه توجه دارید، مسأله روسها است. چهارتا گریلایی که در عراق تربیت شوند، نمیتوانند مؤثر باشند و کاری از پیش ببرند. باید منتظر پیش آمدهای بیشتری از جانب …