VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۵ -
8 June 2026
VIST
A
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
آگهی
اخبار مهم
سیاسی
اقتصادی
ورزشی
اجتماعی
فرهنگی
بینالمللی
سلامت
علمی
آگهی
فناوری
عکس
فیلم
استانها
گرافیک
وبگردی
استخدام
اینفوگرافیک
سبک زندگی
VIST
A
تصلب شرایین
۱۴۰۵/۰۲/۲۲
/ سایت جهان نیوز
خطرسکته قلبی با این میوه ترش کم می شود | جهان نیوز
تمر هندی به دلیل دارا بودن مقادیر قابل توجهی اسیدهای چرب غیراشباع و ترکیبات آنتیاکسیدانی، در کاهش سطح کلسترول بد خون مؤثر است. تحقیقات نشان داده مصرف این میوه میتواند خطر ابتلاء به تصلب شرایین، فشار خون بالا و سکته قلبی را کاهش دهد.
تصلب شرایین
سکته قلبی
تصلب شرایین
سکته قلبی
تمر هندی
۱۴۰۵/۰۲/۱۵
/ شهرآرانیوز
آیا بالا رفتن کلسترول در زنان و مردان تفاوت دارد؟
بررسی جدید پژوهشگران «موسسه کارولینسکا» (Karolinska Institutet) نشان میدهد که یک آنزیم کبدی ممکن است تا حدودی تفاوتهای جنسیتی را در مدیریت کلسترول توسط بدن و خطر ابتلا به تصلب شرایین توضیح دهد.
زنان
کلسترول
زنان
کلسترول
پروتئین
۱۴۰۵/۰۲/۰۹
/ سایت رکنا
سلامت روده تان را با این میوه بهاری تضمین کنید!
رکنا: محققان معتقدند مکانیسمی که توتها میتوانند از طریق آن عوامل خطر مرتبط با تصلب شرایین را کاهش دهند تأثیر بر متابولیسم و ترکیب باکتریهای روده است.
توت
روده
توت
روده
سرطان روده
میوه بهاری
۱۴۰۴/۱۲/۲۹
/ سایت فرتاک
برای باز شدن رگهای قلب چه بخوریم؟
مواد غذایی مفید برای سلامت قلب و رفع گرفتگی رگهای قلب.
تصلب شرایین
تصلب شرایین
۱۴۰۴/۱۱/۱۳
/ سایت فرتاک
خوراکی معجزهآسا که خطر سرطان را کم و عروق را سالم نگه میدارد
گوجهفرنگی بهعنوان یکی از پرمصرفترین سبزیجات در سبد غذایی خانوادهها، بار دیگر مورد توجه متخصصان تغذیه قرار گرفته است.
گوجهفرنگی
تصلب شرایین
گوجهفرنگی
تصلب شرایین
۱۴۰۴/۱۱/۰۹
/ سایت عصر خبر
این خوراکی، تصلب شرایین را کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش میدهد
گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است که روند تصلب شرایین را کند کرده و سلولها را از آسیب محافظت میکند و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان را کاهش میدهد.
خوراکی
سلامت
خوراکی
سلامت
۱۴۰۴/۱۱/۰۹
/ سایت فرارو
این خوراکی، تصلب شرایین را کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش میدهد
گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن است که روند تصلب شرایین را کند کرده و سلولها را از آسیب محافظت میکند و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان را کاهش میدهد.
سرطان
گوجه فرنگی
سرطان
گوجه فرنگی
تصلب شرایین
۱۴۰۴/۱۱/۰۹
/ سایت باشگاه خبرنگاران
محصولی که تصلب شرایین را کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش میدهد
گوجه فرنگی به دلیل محتوای بالای ریزمغذیهای ضروری مانند فسفر و کلسیم، از جمله مفیدترین سبزیجات است.
گوجه فرنگی
تصلب شرایین
گوجه فرنگی
تصلب شرایین
فسفر
سرطان
۱۴۰۴/۰۹/۰۷
/ خبرگزاری همشهریآنلاین
ریزپلاستیکها متهم بروز بیماریهای عروقی هم شدند
بررسیهای قبلی ریزپلاستیکها را با بیماریهای قلبی-عروقی مرتبط کردهاند، اکنون یک بررسی در موشهای آزمایشگاهی آنها را با تصلب شرایین یا سخت شدن دیواره شریانها مربوط میکند.
پلاستیک
پلاستیک
۱۴۰۴/۰۹/۰۷
/ سایت عصرایران
برای باز شدن رگهای قلب چه بخوریم؟ ۱۸ باز کننده قوی عروق
تصلب شرایین یا آترواسکلروز زمانی رخ میدهد که رسوبات چربی در دیواره شریانها تجمع یافته و باعث باریک شدن آنها میشوند. این وضعیت خونرسانی به قلب را کاهش داده و خطر بروز مشکلات جدی مانند حمله قلبی را افزایش میدهد.
باز شدن رگهای قلب
غذا
باز شدن رگهای قلب
غذا
تجمع پلاک
۱۴۰۴/۰۸/۲۲
/ سایت آخرین خبر
رابطه سن و جنس با «رسوب کلسیم» در شریان کاروتید قلبی
ایسنا/کلسیفیکاسیون شریان کاروتید یکی از نشانههای خاموش بیماریهای قلبی و عروقی است که اغلب بدون علامت مشخص ظاهر میشود و ممکن است سالها پیش از بروز سکته مغزی در بدن شکل بگیرد. پژوهشی تازه با هدف بررسی این پدیده در میان جمعیت ایرانی انجام شده است. آترواسکلروز یا تصلب شرایین، یکی از مشکلات شایع در ج
شریان کاروتید قلب
رسوب کلسیم
شریان کاروتید قلب
رسوب کلسیم
۱۴۰۴/۰۸/۲۲
/ سایت عصرایران
رابطه سن و جنس با «رسوب کلسیم» در شریان کاروتید قلبی
آترواسکلروز یا تصلب شرایین، یکی از مشکلات شایع در جوامع امروزی است که بر اثر رسوب چربیها و مواد معدنی بر دیواره رگهای خونی ایجاد میشود. این وضعیت به تدریج مسیر جریان خون را تنگ کرده و میتواند زمینهساز سکته مغزی یا قلبی شود.
رسوب کلسیم
شریان کاروتید قلبی
رسوب کلسیم
شریان کاروتید قلبی
آترواسکلروز
۱۴۰۴/۰۸/۰۷
/ سایت عصرایران
آیا آب انار واقعاً گرفتگی رگها را کاهش میدهد آن هم ۳۰ درصد؟!
اما پشت این جملهٔ پرزرقوبرق، پرسشهای علمی بسیاری نهفته است. آیا واقعاً یک نوشیدنی طبیعی میتواند مسیر چند ده سالهٔ تصلب شرایین را برگرداند؟ یا اینگونه خبرها بیش از آنکه گزارش علمی باشند، نتیجهٔ تعبیر رسانهای از پژوهشهای محدود و کوچکاند؟
آب انار
گرفتگی رگ
آب انار
گرفتگی رگ
کاهش التهاب
۱۴۰۴/۰۷/۲۳
/ سایت عصرایران
۴ نوشیدنی پیشگیری کننده از گرفتگی عروق
آنچه میخوریم و همچنین مینوشیم میتوانند بر سلامت قلب و عروق تاثیر داشته باشند. شریانها که اکسیژن را حمل میکنند و گردش خون را بهبود میبخشند، میتوانند به مرور زمان به تصلب شرایین یا انسداد رگها منجر شوند. اما چند نوشیدنی وجود دارند که میتوانند از تجمع پلاکها پیشگیری کنند.
نوشیدنی
گرفتگی
نوشیدنی
گرفتگی
عروق
۱۴۰۴/۰۷/۲۱
/ خبرگزاری همشهریآنلاین
۴ نوشیدنی پیشگیری کننده از گرفتگی عروق
آنچه میخوریم و همچنین مینوشیم میتوانند بر سلامت قلب و عروق تاثیر داشته باشند. شریانها که اکسیژن را حمل میکنند و گردش خون را بهبود میبخشند، میتوانند به مرور زمان به تصلب شرایین یا انسداد رگها منجر شوند. اما چند نوشیدنی وجود دارند که میتوانند از تجمع پلاکها پیشگیری کنند.
سلامت
رژیم غذایی
سلامت
رژیم غذایی
قلب
پزشکی
۱۴۰۴/۰۷/۱۷
/ سایت شفقنا
۵ غذایی که رگها را تمیز میکند و گردش خون را بهبود میبخشد | شفقنا، آخرین اخبار ایران و جهان
شفقنا-با گذشت زمان، شریانها شروع به تنگ شدن میکنند و با سبک زندگی بیتحرک و عادات غذایی نادرست، سلامت قلب و عروق اغلب نادیده گرفته میشود و حتی عوارض جدی ایجاد میشود. رسوبات پلاک میتوانند به مرور زمان سفت شوند و منجر به بیماری به نام تصلب شرایین شوند که خطر حملات قلبی، سکته مغزی [ ]
بهبود گردش خون
سکته قلبی
بهبود گردش خون
سکته قلبی
قلب
گردش خون
دریافت اخبار بیشتر
۱۴۰۴/۰۷/۱۷ - ۱۰:۲۰:۲۸
قیمت طلا
مشاوره حقوقی
وکیل انلاین
رتبه بندی شرکت های فولاد ایران
خرید اسپیکر بلوتوثی
خرید سیسمونی آنلاین
خرید دوچرخه برقی
بلیط استانبول
دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۵ -
8 June 2026
دریافت اخبار بیشتر
قیمت طلا
مشاوره حقوقی
وکیل انلاین
رتبه بندی شرکت های فولاد ایران
خرید اسپیکر بلوتوثی
خرید سیسمونی آنلاین
خرید دوچرخه برقی
بلیط استانبول