یکشنبه, ۲۸ دی, ۱۳۹۹ / 17 January, 2021
صادرات قطعه
آینده قطعه سازی در چین یا مکزیک؟
۱۳۹۹/۱۰/۲۱
آینده قطعه سازی در چین یا مکزیک؟
مکزیک با داشتن ۲۶۰۰ قطعه ساز جز تامین کنندگان برتر زنجیره تامین جهانی خودروسازان محسوب می‌شود. این کشور در سال ۲۰۱۸ حدود ۵۰ میلیارد دلار صادرات قطعه به کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکایی داشته است.
فرمول شورای رقابت زیان خودروسازان را کاهش می‌دهد/ واردات خودرو به نفع قطعه‌سازان است/ کرونا و مشکلات بانکی، صادرات قطعه را کاهش داد
۱۳۹۹/۱۰/۱۲
فرمول شورای رقابت زیان خودروسازان را کاهش می‌دهد/ واردات خودرو به نفع قطعه‌سازان است/ کرونا و مشکلات بانکی، صادرات قطعه را کاهش داد
دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران اظهار کرد: مردم از خودروساز و قطعه‌ساز داخلی متنفر می‌شوند چراکه تصور می‌کنند خودروساز و قطعه‌ساز پشت عدم واردات خودرو هستند درحالی که نه تنها ما مخالفتی با واردات نداریم بلکه اگر واردات آزاد شود کمک بزرگی به قطعه‌سازی می‌شود.
وقتی مجلس خودروسازان را به جان دولت می‌اندازد/ ماجرای تهاتر نفت با خودرو چیست؟
۱۳۹۹/۱۰/۰۱ / خودروسازی / خودرو
وقتی مجلس خودروسازان را به جان دولت می‌اندازد/ ماجرای تهاتر نفت با خودرو چیست؟
مجلس به تازگی شروطی ۴ گانه برای بازار خودرو گذاشته که بند‌های عجیب و غیرکارشناسی در آن دیده می‌شود؛ از صادرات قطعه به خودروسازی‌های خارجی تا تهاتر نفت با خودرو. اما ماجرا چیست؟
چند و چون واردات مشروط خودرو
۱۳۹۹/۰۹/۲۸ / واردات خودرو / آزادسازی واردات خودرو / آزادیسازی مشروط خودزو / ممنوعیت واردات خودرو / طرح مجلس برای واردات خودرو
چند و چون واردات مشروط خودرو
کاکایی گفت: در مورد طرح مجلس مبنی بر اینکه در قبال صادرات قطعه و خودرو، واردات خودرو نیز آزاد شود، هیچگونه منطقی ندارد، اگر قرار باشد، واردات آزاد شود، باید این کار برای همه صورت بگیرد، نه اینکه تنها عده‌ای خاصی مشمول این موضوع شوند، زیرا که این کار باعث رانت‌خواری می‌شود و در بازار انحصار ایحاد می‌کند و در نهایت این افراد می‌توانند با بازار بازی قیمتی راه بیندازند، بنابراین اینکه واردات را بخواهیم مشروط کنیم، به هیج وجه عقلانی نیست، یا باید فعلا ممنوعیت ادامه داشته باشد، که منطقی است، یا اینکه برای همه آزاد شود.
صادرات قطعات خودرو به اروپا / قیمت رینگ پراید 220 هزار تومان شد
۱۳۹۹/۰۹/۱۱ / تولید قطعات خودرو / صادرات قطعه / قطعات خودرو / کمبود قطعه / واردات قطعه
صادرات قطعات خودرو به اروپا / قیمت رینگ پراید 220 هزار تومان شد
سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی خودرو از صادرات قطعات خودرو به اروپا خبر داد و گفت: ایران به ۳۵ کشور اروپایی از جمله آلمان و ایتالیا قطعات خودرو صادر می‌کند؛ این در حالی که است ایران خریدار قطعات خودرو از کشورهای همسایه است. نوشته صادرات قطعات خودرو به اروپا / قیمت رینگ پراید 220 هزار تومان شد اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.
غیرممکن!
۱۳۹۹/۰۷/۰۳ / ممنوعیت واردات خودرو / آزادسازی واردات خودرو / صادرات قطعه / بازار خودرو / افزایش قیمت خودرو
غیرممکن!
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با انتقاد از طرح نمایندگان مجلس در مورد واردات خودرو، اظهارداشت: این گونه مشروط کردن واردات خودرو در مقابل صادرات قطعه مورد قبول ما نیست، در حال حاضر ما به کدام کشور قطعه صادر می‌کنیم، ما اصلا خودرویی که قابلیت صادراتی داشته باشد تولید نمی‌کنیم، که حال بخواهیم قطعان آن را صادر کنیم، به نظر می‌رسد چنین طرح‌هایی موضوع را تنها پیچیده‌تر می‌کند.
طرح جدید مجلس؛ آزادسازی مشروط واردات خودرو/ آیا صادرات قطعه امکان‌پذیر است؟
۱۳۹۹/۰۶/۳۱
طرح جدید مجلس؛ آزادسازی مشروط واردات خودرو/ آیا صادرات قطعه امکان‌پذیر است؟
دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو گفت: ما پیشنهادی را مبنی بر واردات خودرو در ازای صادرات کالاهای غیر نفتی ارائه داده بودیم. اما اینکه بگوییم ماشین یا قطعه صادر کنیم تا در ازای آن اجازه واردات داشته باشیم، این بنظر شدنی نیست.
واردات خودرو به ایران آزاد می شود؟
۱۳۹۹/۰۶/۳۰
واردات خودرو به ایران آزاد می شود؟
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خبر داد: براساس طرح جدیدی که مجلس ارائه داده ممکن است واردات خودرو به ازای صادرات قطعه خودرو به دیگر کشور‌ها امکان‌پذیر شود.
چهار عنصر حیاتی
۱۳۹۹/۰۵/۱۱
چهار عنصر حیاتی
توسعه در خودروسازی دنیا مسیر روشن و مشخصی دارد. برای شناسایی این مسیر کافی است ابزار لازم برای توسعه در این صنعت را بشناسیم. اگر برندینگ را اوج پایداری توسعه بدانیم آن‌وقت باید بپذیریم، شرکت‌های صاحب برند در عرصه خودروسازی عموما بر چهار عنصر دانش فنی، سرمایه، بازار و مدیریت ماندگارند. اصولا دانش فنی و مدیریت یا همان فهم توسعه عناصر ذاتی برندها هستند. برندها با مبادله ارزش‌های ذاتی خود با کشورهای طالب توسعه در قبال کسب مزیت آنها از جمله سرمایه‌های انسانی و بازار، از یکسو سودآوری خود را افزایش می‌دهند و از سوی دیگر با انتقال توسعه به مناطق نوظهور جغرافیایی بر استحکام زنجیره جهانی ارزش خودرو از طریق تعدد حلقه‌ها می‌افزایند. این تعدد حلقه‌ها در زنجیره ارزش منجر به توسعه و گسترش بازارهای آتی خودرو …
۱۳۹۸/۰۸/۲۰ / صنعت قطعه سازی / قطعات خودرو / صنعت خودروسازی
داخلی‌سازی حساس‌ترین قطعات خودرو در دوران تحریم
تحریمها اگر چه صنعت خودروی ایران را تحت تأثیر قرار داده اما قطعه سازان ازداخلی سازی قطعات حساسی همچونECUبااستفاده ازتوان مهندسان ایرانی خبرداده وصحبت ازصادرات قطعه ازایران به میان می آورند.
۱۳۹۸/۰۷/۱۵
مقایسه دوباره خودروسازی با موشک‌سازی
دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو در برنامه «تیتر امشب» با اشاره به پویش داخلی‌سازی قطعات گفت: با هدف کاهش وابستگی به واردات، قطعات خودرو باید در داخل تولید شود. مازیار بیگلو با بیان اینکه تولید خودرو پیچیده است، افزود: صنعت خودرو مثل نانوایی می‌ماند که هر قسمتش از یک جایی می‌آید؛ در حال حاضر۲۵ درصد از ارزبری یک خودرو بدنه است و پرسش اینجاست که چرا این سود به جیب تولیدکنندگان داخلی نمی‌رود. وی ادامه داد: خودکفایی سرمایه‌بر است و باید به سمت سرمایه‌گذاری‌های راهبردی در قطعه‌سازی برویم. بیگلو با اشاره به ضرورت رسیدن به حداقل وابستگی در صنعت خودرو گفت: قطعه‌سازی، ویترین صنعت کشور است و از همین رو باید به حداقل وابستگی در زنجیره خودروسازی کشور برسیم. اما سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس …
۱۳۹۸/۰۴/۰۲
عضو انجمن صنایع همگن قطعه سازی: جابجایی پول و حمایت مالی مشکل صادرات قطعه سازی است
عضو انجمن صنایع همگن قطعه سازی دو مشکل تامین مالی پروزه ها و جابجایی پول زا از جمله موانع صارات قطعه سازان به بازار های جهانی دانست.
 •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •  •