جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

نگاه بهترین دوست تماشاگران


یك اسكوربرد مدرن در برخی مواقع به بهترین دوست تماشاگران در ورزشگاه ها تبدیل می شود وجود اسكوربرد در ورزشگاه باعث می شود تماشاگران در تمام لحظات به جریان بازی متصل باشند و با مشاهده تصویر آهسته حتی كوچكترین رخداد داخل میدان از چشمانشان دور نماند

البته تماشاگران تنها كسانی نیستند كه از وجود اسكوربرد در ورزشگاه بهره می برند بلكه صاحبان ورزشگاه نیز می توانند به اسكوربرد به عنوان یك منبع درآمد بنگرند. بسیاری از شركت های تولید كننده مایلند محصولات خود را از طریق اسكوربرد ورزشگاه ها تبلیغ بكنند و حتی حاضرند پول كلانی برای چند ثانیه پخش فیلم ویدیویی بپردازند. هنگامی كه برای اولین بار اسكوربرد الكترونیكی در ورزشگاه ها متولد شد، تنها كاركرد آن نشان دادن آمار و ارقام و نتایج بازی ها بود اما با ورود تكنولوژی مدرن به این بخش، كاركرد اسكوربرد به كلی تغییر كرد. در سال ۱۹۸۰ برای اولین بار در ورزشگاه داجر لس آنجلس یك اسكوربرد الكترونیكی نصب شد كه این اسكوربرد قابلیت پخش تصاویر ویدیویی بازی را دارا بود.

از آن زمان به بعد ورزشگاه های سراسر جهان با نوع اسكوربردی كه در آن وجود داشت هویت پیدا می كردند به همین دلیل صاحبان ورزشگاه ها با بازدید از ورزشگاه های مختلف در تلاش بودند تا همواره از جدیدترین مدل های اسكوربرد الگوبرداری كنند.

یكی از كارشناسانی كه در زمینه طراحی اسكوربرد تخصص دارد، می گوید: در صورت تمایل صاحب ورزشگاه می توان از ۳۰ تا ۷۰ درصد مساحت اسكوربرد را به تبلیغات اختصاص داد كه حتی قسمت های پشت و كناری اسكوربرد برای تبلیغات مناسب است.

بدون تردید در عصر دیجیتال، اسكوربرد هویت بخش ورزشگاه ها در سراسر جهان است به همین دلیل این روزها مسئولان ورزشگاه ها به صورت شبانه روز در تلاش هستند تا كیفیت نمایش تصاویر را در اسكوربردهای دیجیتالی و ویدیویی افزایش بدهند.

در ورزش، اسكوربرد به نفع همه است. از یك سو صاحبان ورزشگاه ها صاحب درآمد قابل توجهی می شوند و از سوی دیگر تماشاگران هرگز خاطرات شیرین رقابت های ورزشی را فراموش نمی كنند.

نباید فراموش كرد اولین چیزی كه تماشاگر پس از ورود به ورزشگاه مشاهده می كند، اسكوربرد آن است به همین دلیل باید سمبل هر ورزشگاه را به بهترین شكل طراحی نمود.



همچنین مشاهده کنید