چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا

تعامل مناسب یکی از ملزومات رسانه‌هاست


تعامل مناسب یکی از ملزومات رسانه‌هاست

از آن جایی که فرهنگ اصلاح الگوی مصرف در برگیرنده همه‌ی ابعاد و زوایای زندگی انسان مثل وقت، آب، برق و انرژی می‌شود، اطلاع رسانی شفاف و تبلیغات صحیح یکی از راهکارهای روابط عمومی‌برای …

از آن جایی که فرهنگ اصلاح الگوی مصرف در برگیرنده همه‌ی ابعاد و زوایای زندگی انسان مثل وقت، آب، برق و انرژی می‌شود، اطلاع رسانی شفاف و تبلیغات صحیح یکی از راهکارهای روابط عمومی‌برای ترویج و فرهنگ‌سازی در راستای اصلاح الگوی مصرف است.

روابط عمومی‌ها در جهت تحقق این امر باید از تجربه سال‌های گذشته درس بگیرند و خود را همواره برای مواقع بحرانی آماده نگه دارند. روابط عمومی‌ها با تأکید بر نقش حساس خودشان و پیشبرد اهداف سازمان به عنوان بازوی اجرایی و مشاور در کنار مدیران عامل شرکت‌های خود باید فعالیت کنند که در این جاست که لزوم نوآوری در روابط عمومی‌ها معنا می‌یابد و می‌توانند قبل از بروز هرگونه اتفاقی به مشکلات دست یابند و نسبت به رفع آن اقدام شایسته کنند. همدلی و اتحاد بین روابط عمومی‌ها رمز موفقیت آن‌هاست. شناخت صحیح موضوع، شناخت مخاطب و چگونگی ایجاد اتحاد و همدلی از وظایف اصلی و اساسی روابط عمومی‌ها است.

بهینه مصرف کردن در واقع همان اصلاح الگوی مصرف است. ما باید درست مصرف کردن را در جامعه نهادینه کنیم. زیرا روابط عمومی‌ها نماینده رفتاری و گفتاری کل سازمان‌ها، وزارتخانه و به نوعی نماینده دولت و نظام هستند. وجود انگیزه، لزوم آموزش و داشتن تخصص از جمله ویژگی‌های روابط عمومی‌هاست و هر مسوول روابط عمومی‌باید یک متخصص کامل در همه بخش‌های سازمان خود باشد. تعامل خوب با رسانه‌ها یکی از ملزومات رسانه‌هاست.

رسانه‌ها آیینه تمام نمای افکار عمومی و نماینده مردم هستند، اگر ما خوب به آن‌ها معرفی شویم در نتیجه در جامعه نیز خوب انعکاس پیدا می‌کنیم.

روابط‌عمومی‌ها با بیان تشریح برنامه‌های خود از سازمان در تحقق شعار اصلاح الگوی مصرف؛ اصلاح مبانی و هر گونه اقدامات دیگر سازمان در جهت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی می‌توانند سازمان خود را به این سو هدایت کنند.



همچنین مشاهده کنید