شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

روز قدس ، روز اسلام


روز قدس ، روز اسلام
قدس، قبله اول و حرم دوم مسلمین جهان است؛ سرزمینی که استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار، از سال ۱۹۴۸ آن را از دست ساکنانش(فلسطینیان) خارج ساخت و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قدس قرار داد. این توطئه از همان ابتدا با مقاومت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان و انسان های آزاده و بیدار دل جهان مواجه شد، تا آنجا که ملت بزرگوار و مسلمان ایران نیز پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بنا بر تکلیف دینی خود، مسئله آزادی فلسطین از چنگال غاصبان قدس و رهایی برادران دینی خود از ظلم و جور ستمگران را سرلوحه آرمان هایش قرارداد و امام امت در اولین فرصت - پس از پیروزی انقلاب - با اعلام پیامی، روزی را برای نجات قدس از چنگال صهیونیست های جنایتکار، به عنوان روز قدس تعیین نمودند. امام خمینی‌(ره) با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان (روز قدس) بر مبارزه پایان ناپذیرمستضعفین با جهانخواران ظالم تاکید کردند و فرمودند: روز قدس، روز جهانی است، روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است و امروز، روز اسلام، روز قدس‌ و فلسفه‌ انتظار است.‌
منتظران‌ واقعی‌ کسانی هستند که‌‌ همیشه و در همه‌ حال‌ آرزو می‌ کنند حضرت‌ امام‌ زمان (ع) ظهور فرمایند و ظلم‌ را ریشه‌ کن‌ کنند. منتظران‌ از بی‌‌ عدالتی، ظلم‌ و تبعیض، تبری می‌ جویند و انکار بت‌ های زمانه‌ در هر شکل‌ و هر قیافه‌‌، جوهره دین‌‌ آنهاست‌ و منتظران‌ همیشه‌‌‌ به هر وسیله ای‌ تلاش‌ می‌ کنند ظلم‌ را در هر کجای ‌ جهان‌ که‌ باشد نابود کنند تا زمینه‌ ظهور صاحب‌ عصر(عج)‌ فراهم‌ شود. اما آیا می‌‌ دانیم‌ که‌‌ امروزه هیچ‌ ندایی فراتر از ندای‌ مردم‌‌ مظلوم فلسطین‌ به‌ گوش‌ نمی‌ رسد و آیا فریاد این‌‌ مردم‌، این کودکان‌‌‌‌، زنان، پیرمردان، پیرزنان و ... فراتر و رساتر از آن‌ نیست‌ که‌ ای‌ مسلمانان‌ آیا امروزه‌‌‌ کسانی هستند که به یاری ‌ما بشتابند؟ آیا اشغال‌ سرزمین‌ اجدادی‌ فلسطینیان‌‌ که‌‌ تاریخ‌ آن به بیش‌ از هزاران‌‌ سال‌ و به‌ کنعانیان برمی‌ گردد، ظلم‌ نیست،‌‌ بی‌‌‌ عدالتی نیست و تبعیض نمی باشد؟ پس‌منتظران‌ واقعی‌ کجا هستند؟ ای مسلمانان‌!‌ اگر در افتخار منتظر بودن به‌ خود می‌‌ بالید، آیا می دانید که‌‌ مقابله با مجسمه‌ ظلم‌‌ و بت‌ بی‌‌‌ عدالتی یعنی رژیم غاصب‌، تروریست‌ و ظالم‌‌ صهیونیسم، بالاترین‌ جلوه‌ انتظار است؟ آیا اگر امام‌ زمان (عج) در مبارک‌ روزی ظهور فرمایند بر این‌ ظلم‌ صبر خواهند کرد؟ آیا امام‌ منتظران‌ و منتظران امام، امروزه‌‌ به حال‌ مظلومان‌‌ فلسطین نمی‌ گریند؟‌ ای برادران‌‌‌ و خواهران مسلمان! در هر جای‌ جهان‌ که‌‌ به سر می‌ برید، بدانید امروز هیچ‌ فریضه ‌ای ‌ بالاتر از انتظار نیست‌ و در عرصه‌‌ انتظار نیز هیچ‌ مسئله ای‌ واجب‌ تر از اجابت‌ ندای هل‌ من‌ ناصر ینصرنی در صحرای فلسطین‌ نمی‌ باشد.
چه‌ خوب‌‌ فرمود بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی‌ حضرت‌ امام‌‌ خمینی (ره) که روز قدس‌، روز اسلام است‌ و اسرائیل،‌ این‌ غده‌ سرطانی ‌ باید از بین‌ برود.
این‌ غده‌‌ سرطانی، معضلی است‌ که فقط فلسطین‌ را تهدید نمی‌ کند، بلکه‌ تفکر صهیونیستی، اندیشه‌‌ پلیدی است‌ که تلاش‌ می کند تا دنیا را به‌‌ جای ‌ خداپرستی، به بت‌ پرستی ‌ سوق‌ دهد. این‌ رژیم‌‌ پلید می‌ خواهد تمام دنیا را تحت‌ سلطه‌ خود قرار دهد و یهودیان‌ صهیونیسم‌ را در مقابل‌‌ خداوند، به‌ بتی ‌ تبدیل کند تا همه،‌ این‌ رژیم‌ را عبادت‌ کنند.
● اما چرا ما مسلمانان‌‌ باید از فلسطینیان حمایت‌ کنیم؟
۱) اگر ما از پیروان و منتظران واقعی امام زمان (عج) هستیم، باید بدانیم بزرگترین ظلم عصر حاضر، ظلمی است که درحق فلسطینیان می شود و بزرگترین رسالت سربازان امام زمان (عج) مبارزه با ظلمی است که درحق برادران دینی می شود.
۲) ظلم اسرائیل تنها به یک نقطه محدود نمی شود. بدون شک اگر هم اینک سستی کنیم، در آینده، تمام کشورهای اسلامی از جمله ایران عزیزمان نیزبه فلسطینی دیگر تبدیل خواهد شد. یادمان باشد که ملت فلسطین امروزه نه فقط از خود، بلکه از جهان اسلام دفاع می کند. پس بر ماست که آنها را در این راه تنها نگذاریم.
۳) اندیشه صهیونیستی و اهداف آنها به مسائل سیاسی و نظامی محدود نمی شود و موارد دیگری همچون اهداف اقتصادی را نیز در بر می گیرد. در صورتی که کشورهای اسلامی این مسئله را نادیده بگیرند، در آینده منافع اقتصادی شان به خطرمی افتد و این موضوعی است که در صورت تحقق، رهایی از آن بسیارمشکل است.
امید است‌‌‌ با وحدت و یکپارچگی تمام مسلمانان جهان، سرزمین فلسطین از بت‌ ظلم و بی‌‌ عدالتی (رژیم صهیونیستی) پاک شود‌ ‌ و زمینه‌ برای ظهور منجی ‌ عالم‌ بشریت،‌ حضرت‌ امام‌‌‌ زمان ‌(عج) آماده شود.
ان شاء الله.
منبع : روزنامه رسالت


همچنین مشاهده کنید