جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

چاشنی زندگی خلق تازه‏هاست، پس بیایید خطر کنیم


چاشنی زندگی خلق تازه‏هاست، پس بیایید خطر کنیم
چاشنی زندگی، دست زدن به کارهای تازه و خلق تازه‏ها از جوهر خویشتن است. جست‏وجوی بیش از حد، امنیت و بی‏خطری نیروی حیات را خفه می‏کند.
در واقع جهان پیوسته ما را تشویق به وسعت‏ یافتن، صعود کردن و متمایز بودن می‌کند. برای به دست آوردن هر چیز باید خطرات آن را هم پذیرفت. برای آنکه راه رفتن را یاد بگیریم باید خطر زمین خوردن و صدمه دیدن را بپذیریم، برای ثروتمند شدن باید خطر ورشکستگی را هم پذیرفت و کسانی بیش‏ترین پول‏ها را می‌سازند که بیش از دیگران قبول خطر می‌کنند.
برندگان بیشتر از بازندگان ریسک می‏کنند و به همین خاطر است که بیش‏تر می‏برند. در واقع برندگان بیشتر از بازندگان می‌بازند اما آن قدر بازی می‏کنند که بر تعداد بردهایشان افزوده می‏شود و ما همیشه آن‏ها را به خاطر پیروزی‏هایشان به یاد می‏آوریم نه به خاطر شکست‏هایشان.
ما حق انتخاب داریم، انتخاب میان زندگی واقعی یا زیستن نباتی. انتخاب شغل یک ریسک است، عبور از خیابان هم یک ریسک است، شروع یک کسب، آغاز یک رابطه و تشکیل خانواده هم ریسک است، حتی غذا خوردن در رستوران هم ریسک است و خلاصه اینکه زندگی یک ریسک است، پس بیایید خطر کنیم و شاهد ثمرات آن باشیم.
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید