جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

ضرورت های عقلانی و شرعی حمایت از دولت


ضرورت های عقلانی و شرعی حمایت از دولت
حمایت از دولت با توجه به بضاعت، امکانات واستعدادها و اراده ها برای اقشار گوناگون متفاوت است. هر کس در هر کار و پست و مقام و شانی که هست باید فکر کند که چگونه می شود حمایت خود را نه فقط تنها در شعار که عملا نیز، با یاری و همکاری محقق سازد که خداوند به اندازه توان هر کس از او بازخواست می کند.
در فرهنگ تشیع اعتقاد به جایگاه فرهنگ ولایت فقیه به نیابت از انبیا و اولیاء جایگاه رفیعی دارد و این تفکر در اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی به عنوان میثاق ملت ایران و میراث یادگار حضرت امام راحل (ره) تجلی و عینیت یافته است.
پس عمل به دستورات و نکاتی که به صورت مستقیم از طریق مقام معظم رهبری صادر می شود از واجبات ماست. اگر کسانی هم باشند که این مطلب را قبول نداشته باشند، قدرت و قوت علمی و عملی شخصی که این جایگاه را تقبل کرده است به عنوان فردی نخبه در نظر و عمل وا می دارد برای نیل به سعادت و پیشرفت و حفظ عزت جامعه مان به سخنانش ارج نهیم و آن را جهت راهمان نماییم. اگر کشوری آزاد و آباد می خواهیم.
زیرا ما تنها راه آزادگی را در تعالیم اسلام یافته ایم و شعار آبادانی را از متن قرآن و با توجه به کرامت های انسانی و با میزان عدالت می سنجیم. باید مواظب بود تا به سرنوشت قوم بنی اسراییل دچار نشویم که خداوند آنان را به خاطر انحرافات، از اوج عزت و فضیلت به نهایت ذلت و سر افکندگی مبتلا ساخت.
اکنون ما با دولتی روبرو هستیم که قسمت عمده امور کشور را اداره می کند. دولتی که شعارهایش را از متن انقلاب گرفته است و این امید بخش است.
رجوع به ارزش های انقلاب و عبرت از نسخه های غربی و شرقی که آزمایش خود را پس داده اند و حرفی برای گفتن ندارند چون با روح فرهنگ این ملت سازگار نبوده نقطه عطفی است.
این ویژگی ها و شاخصه هاست که به قول مقام معظم رهبری باعث گرم تر شدن حمایت از دولت کنونی می شود و با توجه به فلسفه تبعیت از مقام ولایت ما نیز باید حمایت خود را گرمتر و بیشتر نه تنها به صورت قلبی بلکه در عمل و بالفعل نیز از دولت نهم نشان دهیم.
طبیعی است که با عدول دولت از این شاخصه ها از گرمای حمایت مردم کاسته و خواهد شد.
حمایت از دولت با توجه به بضاعت، امکانات و استعدادها و اراده ها برای اقشار گوناگون متفاوت است. هر کس در هر کار و پست و مقام و شانی که هست باید فکر کند که چگونه می شود حمایت خود را نه فقط تنها در شعار که عملا نیز، با یاری و همکاری محقق سازد که خداوند به اندازه توان هر کس از او بازخواست می کند.
حمایت از دولت برای نیل به ارزش ها و پیشرفت نه تنها تکلیف شرعی بلکه وظیفه ای و عقلایی است. به فرموده امام خمینی این نمی شود که توقع داشت با عملکرد یک نهاد همه چیز درست بشود. باید همه مردم در هر جایی که هستند تکلیف خود را در آبادانی و پیشرفت آن منطقه بدانند. به قول مقام معظم رهبری « در جمهوری اسلامی هر کجا که قرار گرفته اید همان جا را مرکز دنیا بدانید و آگاه باشید که همه کارها به سمت شما متوجه است»
منبع : بوشهرنیوز


همچنین مشاهده کنید