جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا
۳ راه برای غلبه بر رقبا
همیشه در هر فعالیت، رقیبانی وجود دارند كه هرچند نمیتوان فعالیت آنها را كنترل كرد، میتوان تاثیر فعالیتهایشان بر بازار و كسب و كار خود محدود نمود. در این نوشتار با ارایهی سه روش ساده، راه افزایش فروش و مطرح شدن در بازار، با كمترین یا حتی بدون رقابت با دیگران نشان داده میشود.
۱- از روشهای بازایابی غیر قراردادی، غیر كلیشهای و نامتعارف استفاده كنید
متاسفانه در بیشتر كسب و كارها از روشهای بازاریابی مشابه آنچه سایر رقبا به كار میبرند، استفاده میشود. سعی كنید از روشهای جدید و غیر كلیشهای برای متمایز كردن خود از رقبا استفاده كنید. اگر روش بازایابی شما منحصر به فرد باشد، به طور قطع توجه بیشتری را به خود جلب میكنید و فروش شما افزایش خواهد یافت. برای نمونه، بیشتر كسب و كارهای اینترنتی فقط از روشهای بازایابی online برای ایجاد ترافیك روی وب سایتهایشان استفاده می كنند. با استفاده از بعضی روشهای بازاریابی offline، می توانید بر رقابت سنگین و تنگاتنگ online پیروز شوید و ترافیك بیشتری را روی وب سایت خود ایجاد و فروشتان را بیشتر كنید. برای نمونه، بهترین و كوچكترین تبلیغ خود را روی یك كارت پستال چاپ كرده و از طریق پستهای معمولی غیرالكترونیكی برای مشتریان مورد نظر و بازار هدف بفرستید. كارت پستالها هنوز هم كم هزینه ترین، موثرترین و آسانترین روش بازایابی به شمار میآیند. به یاد داشته باشید كه بیشتر دریافتكنندگان این كارتها، پیامهای تبلیغاتی كوتاه را بر خلاف نامههای طولانی، با اشتیاق میخوانند.
۲- بازارهای ناب، دست نخورده و زیر پوشش قرار نگرفته
وقتی برای تسخیر مشتریان یا بازارهایی مشخص هدفگذاری بازاریابی میكنید، به یاد داشته باشید كه رقبای شما هم همین عمل را انجام میدهند، در این حالت شما هرگز نمیتوانید از رقابت دوری كنید. سعی كنید در جستوجوی بازارهای ناب و دست نخوردهای باشید كه هنوز مورد توجه رقبای شما قرار نگرفتهاند. شما میتوانید با كمترین تلاش یا حتا بدون دردسر در رقابت این بازارهای ناب را تسخیر كنید.
تبلیغات، آگهیها، صفحات وب و پیامهای دیگر خود را به نحوی تجدیدنظر و اصلاح كنید كه به طور اختصاصی علایق منحصر به فرد و نیازهای مشتریان آینده را كه از یك گروه جدید دست نخورده هستند، تامین كنید. برای نمونه یك بازاریاب شبكه میتواند ۳ بازار جدید دستنخورده و جداگانه در دامنهی كاری خود هدفگذاری كند و در نظر داشته باشد. این بازاریاب میتواند رویكرد فروش را در هریك از این بازارها با تاكید بر بخشی از سودمندیهای خاص و متفاوت، تغییر دهند.
الف_ زنان خانه دار و مادرانی كه بیشتر در خانه هستند: برای این گروه سودمندیهای كار نیمهوقت در منزل را شرح دهید.
ب_ كارمندان شركتها: از فرصتهایی كه در اختیاردارند و خود از آن بیخبرند، بگویید و شرح دهید كه چگونه میتوانند با كنده شدن از محیط كارمندی، برای كسب و كار مستقل راه بیندازند و "خود اشتغالی" داشته باشند.
ج_ بازنشستگان: برا آنها فرصتها و منافعی را كه در اختیار دارند توضیح دهید.
۳ ـ سعی كنید همواره حرفهای رفتار كنید
یكی از موثرترین روشهای پیروزی در یك رقابت این است كه در زمینهی كاری خود متخصص و حرفهای باشید و این امر را به مخاطبتان ثابت كنید. مشتریان آیندهی شما یك فرد حرفهای را به چشم یك كارشناس خبره مینگرند و اطمینان دارند كه او دانش و آگاهی لازم را در زمینهی كاری مورد نظر، برای كمك به مشتریان دارد. البته شما مجبور نیستید كه نظام بازاریابی فعلی خود را به اثبات حرفهای بودن خود محدود كنید.
كافی است كه محصول یا خدمت منحصر به فردی را انتخاب كنید كه مطمئن هستید میتوانید به بهترین شكل ممكن آن را ارایه كنید. سپس بر روی بازایابی آن تمركز و تاكید كنید. در این میان، برای كامل كردن اقدامات بازاریابی خود، تفاسیر، تمجیدها و سپاسهای مشتریان خود و نیز عناوین، نشانها، استانداردها، گواهینامهها و مداركی را كه از مجامع تخصصی و معتبر دریافت كردهاید و نشانگر اعتبار شماست، به نمایش بگذارید. یك كسب و كار خدماتی و حتی یك شركت تولیدی كه كیفیت خدمات یا كالاهایش برای مشتریان ثابت شده باشد، اغلب میتواند قیمتهای بالاتری را دریافت كند. بسیاری از مشتریان انتظار دارند در مقبال پرداخت وجه بیشتر ا محصول یا خدمت تخصصیتری دریافت كنند. حتا گروهی از مشتریان نرخهای بالای شما را نشانهای بر تخصص بالا قلمداد میكنند. به یاد داشته باشید تا زمانی كه كسب و كارتان ادامه دارد، رقیب هم خواهید داشت و ناگریز باید رقابت كنید. اما این سه راهحل میتواند تاثیر رقبا را بر كار شما به كمترین میزان برساند. با به كار بردن این روشها خواهید توانست راحتتر و بازحمت كمتر (حتا گاه بدون دغدغههای رقابت با دیگران) فروش خود را افزایش دهید و بر رقیبان خود چیره شوید.
مرجع: همكاران سیستم
منبع : مرکز توسعه کارآفرینی
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
طالبان رئیسی ابراهیم رئیسی توماج صالحی حجاب گشت ارشاد سریلانکا رهبر انقلاب کارگران پاکستان مجلس شورای اسلامی دولت
آتش سوزی کنکور سیل هواشناسی تهران سازمان سنجش شهرداری تهران پلیس سلامت فراجا قتل زنان
قیمت خودرو خودرو بازنشستگان قیمت دلار دلار قیمت طلا بازار خودرو ایران خودرو بانک مرکزی ارز قیمت سکه مسکن
هوش مصنوعی مهران مدیری تلویزیون فیلم سحر دولتشاهی سینمای ایران کتاب بازیگر تئاتر شعر سینما
کنکور ۱۴۰۳
اسرائیل غزه آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه روسیه حماس اوکراین طوفان الاقصی اتحادیه اروپا ترکیه
فوتبال پرسپولیس استقلال بارسلونا بازی ژاوی باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس فوتسال تراکتور لیگ برتر انگلیس تیم ملی فوتسال ایران
تیک تاک همراه اول بنیاد ملی نخبگان فیلترینگ ناسا وزیر ارتباطات تبلیغات اپل نخبگان
مالاریا سلامت روان کاهش وزن استرس داروخانه پیری دوش گرفتن