جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

نحوهٔ انجام مسابقات K-۱ در سال ۲۰۰۶ اعلام شد


در یک مصاحبه مطبوعاتی برگزار شده در تلویزیون fuji در اودایبا (Odaiba)، نحوه گروه‌بندی مسابقات انتخابی رقابت‌های K-۱ در سال ۲۰۰۶ اعلام گردید.در کلاس وزن آزاد، صدها فایتر معروف در رقابت‌های منطقه‌ای K-۱ شرکت می‌کنند تا از بین آنها، نفرات نهائی معرفی و انتخاب شوند. مبارزانی از کشورهای برزیل و سوئد در برابر هم قرار خواهند گرفت و همچنین رقابت‌های زیبا و هیجان‌انگیزی را نیز بین مدعیانی از کشورهای ایتالیا، استرالیا و غیره شاهد خواهیم بود. از میان این شرکت‌کنندگان، سرانجام هشت مبارز برتر به رقابت‌های نهائی توکیو اعزام خواهند شد.امسال، FEG یا گروه سرگرمی مبارزان، تورنمنت‌های هشت‌گانه گراند پریکس را به شرح زیر اعلام کرده است: در منطقه اقیانوسیه اولین مبارزه بزرگ در نیوزلند انجام خواهد شد؛ در تاریخ سوم ماه مه (۱۲ اردیبهشت) سال جاری علاقمندان بسیاری را به ورزشگاه خواهد کشاند.
در قاره آمریکا مسابقات GP یا گراند پریکس در تاریخ ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) و در هتل میراژیا (Mirage) در لاس‌وگاس برگزار خواهد شد.
در آسیا نیز، رقابت‌ها در تاریخ سوم و یا چهارم ژوئن (۱۳ و ۱۴ خرداد) و در شهرهای سئول، شانگهای و یا هونولولو انجام می‌شوند. تاریخ قطعی و مکان برگزاری این مسابقات هنوز مشخص نشده است.در اروپا و در تاریخ سیزدهم ماه مه (۲۳ اردیبهشت)، فایترها در ورزشگاه آره‌نا آمستردام کشور هلند به مصاف یکدیگر خواهند رفت.در کشور ژاپن نیز که از فایترهای نیرومندی بهره می‌برد، رقابت‌ها در شهر ساپورو و در تاریخ ۲۹ یا ۳۰ ماه ژوئیه سال جاری آغاز می‌شود.
در ماه آگوست نیز شاهد رقابت بین فایترهائی خواهیم بود که آخرین شانس خود را برای حضور در رقابت‌های جهانی امتحان می‌کنند. این مسابقات در شهرهای لاس‌وگاس، هاوائی و یا سئول برگزار خواهند شد.
برندگان نهائی این مسابقات انتخابی به همراه یک فایتر که دارای بهترین عملکرد در طول سال گذشته بوده است به شهر اوزاکا اعزام خواهند شد. همچنین نه فایتر برجسته رقابت‌های سال گذشته نیز در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد که اسامی آنها به شرح زیر است: هونگ من‌چوی، ری سیفو، ژروم لی‌بنر، پیتر آرنر، موساشی، روسلان کرایف، گلاب فیتوزا، که فیتوزا به‌عنوان فایتر جانشین در این رقابت‌ها حضور خواهد یافت.
رقابت‌های نیمه‌نهائی قرار است در تاریخ ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۰۶ (۸ مهر) درشهر اوزاکا برگزار گردد که در پایان رقابت‌ها و از بین شانزده شرکت‌کننده، در نهایت هشت نفر به دور فینال راه پیدا خواهند کرد. رقابت‌های بین هشت نفر برتر قرار است بین تاریخ‌های بیست و پنجم نوامبر تا دوم دسامبر سال ۲۰۰۶ در شهر توکیو انجام شود که زمان دقیق و مکان برگزاری این رقابت‌های متعاقباً به علاقمندان اعلام خواهد شد.
”سمی شیلت“ که عنوان قهرمانی رقابت‌های سال گذشته را به‌خود اختصاص داده در پاسخ به این سؤال که امسال شانس قهرمانی خود را با توجه به حضور رقیبان قدرتمندش تا چه حد می‌بیند لبخند زد و گفت: ”من می‌دانم که همه این فایترها تنها برای شکست دادن من به اینجا می‌آیند؛ همگی آنها بسیار خطرناک هستند و چیزی برای از دست دادن ندارند. تکنیک خاصی را برای مبارزه با آنها در نظر ندارم؛ همان ضربات همیشگی لگد و مشت کارساز هستند؛ نمی‌دانم غیر از آنها چه چیزی می‌توانم اختراع کنم! خیلی هیجان‌زده هستم؛ تیم خوبی دارم و امیدوارم در پایان سال توانسته باشم عنوانم را حفظ کنم!
سمی شیلت برای کسب آمادی بیشتر قرار است با هموطنش پیتر آرتز که قهرمان سه دوره مسابقات گرند پریکس است مبارزه کند. وی در این‌باره می‌گوید: ”باعث خوشحالی است که بهترین فایترهای جهان از کشور هلند هستند؛ پیتر قهرمان بزرگی است و می‌دانم که رقابت با او سخت خواهد بود.“ لازم به توضیح است که سمی شیلت نوامبر گذشته توانست رمی بونجاسکی را در مسابقه فینال گراند پریکس مغلوب کند و ارنستو هوست (Ernesto Hoost) را نیز در جریان رقابت‌های سال جدید میلادی در شهر اوزاکای ژاپن با شکست بدرقه کرد.
منبع : مجله‌رزم‌آور


همچنین مشاهده کنید