جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

وحید به دنبال گل ۳۱


وحید به دنبال گل ۳۱
دیدار افتتاحیه بوندس لیگا با همان نظم تحسین برانگیزی كه از ژرمن ها در جام جهانی دیدیم جمعه شب برگزار شد و بایرن مونیخ پرافتخارترین تیم تاریخ این رقابت ها موفق شد در اولین گام در یك دیدار تماشایی و پرهیجان با ۲ گل روی ماكای و سباستین شواین اشتایگر حریف دیرینه خود، «دورتموند» را شكست دهد.
اگر علی كریمی در این بازی حضور پیدا می كرد ایران هم در دیدار آغازین بوندس لیگا دارای سهمی می شد اما مصدومیت هافبك ایرانی بایرن از ناحیه كشاله ران باعث شد كه او مسابقه اول تیمش را از دست بدهد و این فرصت را پیدا نكند تا بیست ویكمین حضور خود در رقابت های قهرمانی باشگاه های آلمان را تجربه كند.
اگر كریمی با این آسیب دیدگی روبه رو نمی شد به احتمال فراوان در بازی جمعه شب بازی می كرد چرا كه نمایش او در فینال جام حذفی مقابل وردربرمن كاملا رضایت فیلیكس ماگات را جلب كرده بود. با توجه به اینكه بایرن در این فصل هافبك های كمتری در اختیار دارد فرصت بازی بیشتری به كریمی می رسد. البته بعید است كه كریمی به بازی هفته آینده تیمش مقابل بوخوم برسد و برای حضور در فصل جدید بوندس لیگا باید تا هفته سوم صبر كند.
به هر ترتیب بایرن در گام اول مقتدرانه كاركرد و نشان داد باز هم شانس اول قهرمانی است. برخلاف كریمی، دیگر ایرانی های بوندس لیگا در هفته اول حضوری فعال داشتند و دارند. مهدوی كیا كه دیروز مقابل بیله فلد بازی كرد و نام وحید هاشمیان نیز در تركیب اصلی هانوفر در بازی امروز این تیم برابر وردربرمن دیده می شود.
هانوفر امروز دیدار بسیار سختی پیش رو دارد و پذیرای تیم آماده و مدعی وردربرمن است. برمن چند روز پیش قهرمانی جام اتحادیه لیگاپوكال را جشن گرفت و اصلی ترین رقیب بایرن در این فصل است. با این حال پتر نوی رورر سرمربی هانوفر از بازیكنان خود خواسته بدون در نظر گرفتن جایگاه وردربرمن بازی خود را به نمایش بگذارند. این مربی گفت: «من بازیكنانم را در این بازی تهاجمی خواهم چید. به آنها گفته ام كه نمی خواهم برای نباختن به میدان بروند و در مقابل باید با تمام توان و آمادگی روی پیروزی تمركز كنند. یكی از عناصر تهاجمی هانوفر در این بازی حساس وحید هاشمیان است.
نوی رورر مثل فصل گذشته اعتقاد ویژه ای به مهاجم ایرانی تیمش دارد. حتی او این مسئله را در یكی از مصاحبه های چند روز پیش خود عنوان كرد و به وحید گوشزد كرد كه در این فصل باید به خوبی خودش را نشان دهد. هاشمیان در فصل گذشته در ۲۹ بازی خود با پیراهن هانوفر تنها ۴ گل زد كه این آمار برای یك مهاجم چندان مطلوب نیست.
هر چند كه خود وحید معتقد است در فصل گذشته به خوبی از سوی هافبك های تیمش تغذیه نشده و در این فصل به مراتب بهتر از سال قبل گل خواهد زد. «هلیكوپتر» در دیدارهای تداركاتی پیش از فصل نشان داد. مثل دو، سه سال پیش راه دروازه ها را پیدا كرده و به نظر می رسد فصل خوبی در انتظار او خواهد بود.یك بازی خوب و گل زدن در بازی امشب می تواند وحید را به حضور موفق در این فصل كاملا امیدوار كند.
هاشمیان تاكنون در ۷ سال حضور خود در آلمان ۱۱۶ بازی در بوندس لیگا انجام داده كه با به ثمر رساندن ۳۰ گل در این بازی ها عنوان گلزن ترین لژیونر ایرانی شاغل در آلمان را هم به خود اختصاص داده است. در كارنامه مهاجم سابق بایرن مونیخ، بوخوم و هامبورگ ۲۱بازی و ۸ گل در رقابت های دسته دوم بوندس لیگا نیز دیده می شود.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید