شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا


تکنیک های فیلمسازی کمپبل باعث تولید اثری شگفت انگیز شد


تکنیک های فیلمسازی کمپبل باعث تولید اثری شگفت انگیز شد
مارتین كمپبل كارگردان مجرب سینما و تلویزیون است كه پس از فیلم اكشن «چشم طلایی» در سال ،۱۹۹۵ اینك با فیلم «كازینو رویال» برای دومین مرتبه ساخت فیلم های جیمز باند را تجربه كرده است. موفقیت چشمگیر فیلم «كازینو رویال» مرهون تلاش و دقت نظر مارتین كمپبل و دانیل كریگ در نقش جیمزباند است. كمپبل این پروژه را با تكنیك های فیلمسازی جلو برده و اثری شگفت انگیز ارایه نموده است. مارتین كمپبل به بهانه كارگردانی فیلم «كازینو رویال» در مصاحبه ای شركت كرده كه از نظرتان می گذرد:
● با توجه به اینكه دانیل كریگ، بازیگری اش را با اضطراب فراوان آغاز كرد، شما در مقام یك كارگردان، به منظور اداره امور از چه شیوه ای استفاده نمودید؟
▪ مذاكرات ما در مورد فیلم از ابتدای تصویربرداری آغاز شد و شیوه من برای پیشبرد امور، كاستن اضطراب و فشارهای كاری و تمركز بر روند بازیگری دانیل كریگ بود.
● هنگام ساخت «كازینورویال» به عنوان دومین فیلم جیمزباند پس از «چشم طلایی» چه احساسی داشتید؟
▪ حقیقت این است كه ساختار شخصیتی جیمزباند در فیلم «چشم طلایی» به مشخصه های جیمزباندی كه شون كانری ایفا كرد، شباهت بسیار داشت. در حالی كه جیمزباند در فیلم «كازینورویال» كاراكتری است كه نسبت به جیمزباندهای قبل، از خلق و خوی انسانی بیشتر برخوردار است بنابراین احساسی كاملا متفاوت به من منتقل نمود. در این فیلم، جیمزباند، تصویری دقیق از رمان های ایان فلمینگ است.
● زمانی كه شما كارگردانی این فیلم را به عهده گرفتید، آیا پیرس برازنان در لیست بازیگران پیشنهادی قرار گرفته بود؟
▪ جیمزباند رمان های ایان فلمینگ، جوان تر از جیمزباندهای پیشین ومتفاوت با آنها است. از این رو پیرس برازنان، بازیگر مناسبی برای ایفای این نقش نبود.
● پس از اتمام ساخت فیلم «كازینورویال» و مشاهده كل آن، ارتباط میان كاراكترها چه احساسی را در شما ایجاد كرد؟
▪ به طور كلی در طول ساخت فیلم هایم، از روزی كه باید كل فیلم را به عنوان نتیجه تلاش هایم، مشاهده كنم، واهمه دارم. در تجربه ساخت فیلم «كازینو رویال» و پس از اتمام آن، ارتباط میان كاراكترها احساس موفقیت و غرور در من ایجاد نمود. به عنوان مثال مشاهده ارتباط میان دو كاراكتر جیمزباند و وسپرلایند موجب رضایت خاطر من شد.
● همكاری با دانیل كریگ را چگونه دیدید؟
▪ ما در مورد جوانب مختلف فیلم، به بحث و مذاكره می پرداختیم و كریگ نظرات خویش را ارائه می كرد و حتی با اختلاف نظر مواجه می شدیم و در صورت بروز اختلاف نظر،تا زمان به دست آوردن نتیجه ای مشترك، به مذاكراتمان ادامه می دادیم.
● كدام یك از زمینه های كلاسیك جیمزباند را در فیلم «كازینو رویال»، مورد استفاده قرار دادید؟
▪ صحنه های اكشن این فیلم به صحنه های فیلم های كلاسیك جیمزباند، شباهت دارند و البته در این فیلم نسبت به نمونه های پیشین، واقعی تر به نظر می رسند. علت من برای انتخاب این صحنه ها در فیلم «كازینو رویال»، علاقه فراوان مخاطبان به آنها است.
● اكنون پس از كارگردانی دو فیلم جیمزباند، آیا به ساخت فیلم سوم تمایل دارید؟
▪ تا حدودی، پس از فیلم «چشم طلایی» تصمیم من این بود كه فیلم دیگری با موضوع پلیسی و جاسوسی نسازم، زیرا احساس می كردم، آنچه بیان می شود تكراری است چراكه در فیلم «كازینو رویال» نیز به موضوع تكراری بودن كار رسیده بودم.
گفت وگو با كارگردان فیلم «كازینو رویال»
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید