جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

کارلوس: قهرمان اروپا خواهیم شد


کارلوس: قهرمان اروپا خواهیم شد
سال ۲۰۰۶ هم برای سپیدپوشان سانتیاگو برنابئو پایان یافت اما این بار قوها وضعیت بهتری نسبت به روزهای مشابه سال قبل دارند. ۲ پله صعود نسبت به زمستان ۲۰۰۵ اسباب شادی هواداران را فراهم كرد اما۲ شكست اخیر و خصوصاً باخت ۳ بر ۳ مقابل ركرتیوو نگران كننده جلوه می كند. به راستی اگر ركرتیوو به خاطر مرگ ۴ هوادار خود تقاضای لغو بازی را ارایه می كرد، چنین نتیجه ای رقم می خورد؟روبرتو كارلوس، مدافع محبوب و متعصبی كه با فرا رسیدن تابستان ،۲۰۰۷ دهمین سال حضور در باشگاه رئال را جشن می گیرد، در آخرین كنفرانس خبری پیش از تعطیلات حاضر شد. او كه همراه رائول ۳ عنوان قهرمانی در اروپا را تجربه كرده، در یك مصاحبه مفصل به نكات جالبی اشاره كرد.
● به پایان سال نزدیك شده ایم. نیم فصل رئال با فاجعه به پایان رسید. نظرتان در این باره چیست؟
▪ اتفاق بدی رخ داد اما امیدوارم كه چنین قضیه ای دیگر رخ ندهد. ابداً نمی توانم وقایع آن روز را توصیف كنم. پس از تعطیلات، قطعاً همه چیزتغییر خواهد كرد. اگر می خواهیم قهرمان شویم نباید دیگر در خانه خود امتیازات را واگذار كنیم. سال ۲۰۰۷ را با كسب یك عنوان به پایان می بریم.
● در سال های اخیر معمولاً آخرین بازی های سال میلادی را به حریفان واگذار كرده اید كه این امر نشان دهنده عدم تمركز شما است...
▪ البته ما با ذهنیت پیروزی وارد زمین می شویم اما در پایان هواداران را ناراحت می بینیم. امیدوارم این اتفاقات دیگر هرگز رخ ندهد.
● اجازه دهید سال ،۲۰۰۶ روبرتو كارلوس را مختصراً از نظر بگذرانیم؛ با رئال عنوانی كسب نكردید، همراه برزیل، ناكام، جام جهانی آلمان را ترك كردید اما تنها نكته مثبت سال برای شخص شما تمدید ۲ ساله قرارداد بود...
▪ در مجموع سال چندان مطلوبی نبود. البته از نظر حرفه ای، اوقات خوبی هم داشته ام. بزرگترین مشكل من ناكامی در جام جهانی بود. طی دیدارهای جام نتوانستم به بهترین نحو برای برزیل بازی كنم. اما خوشحالم كه همیشه جزو بهترین انتخاب ها بوده ام. سال فوتبالی پایان یافته و تأكید می كنم در رئال احساس آرامش می كنم.
● فرزند دوم شما در راه است. خوشحالید كه به سائوپائولو باز می گردید؟
▪ البته كه این طور است. جدا از ناكامی های ورزشی، خوشحالم كه لوكا در ماه آوریل به جمع خانواده ما اضافه می شود.
● با همتیمی هایتان مشكلی ندارید؟
▪ ابداً! با هر شماره پیراهنی برای باشگاه می جنگم و روابط خوبی با همتیمی هایم دارم. بین ما روابط عاطفی خوبی برقرار بوده باعث افتخار است كه در رئال و كنار ستارگان سپیدپوش پا به توپ هستم.
● نظر شما در خصوص حضور بازیكنان خارجی چیست؟
▪ سرانجام ما نیز روزی باشگاه را ترك می كنیم تا جا برای تازه واردها باز شود.
● اما پس از رائول باسابقه ترین عضو فعال فعلی تیم محسوب می شوید.
▪ دشوار است كه فوتبالیستی از راه برسد و جای شما را بگیرد. با این حال فعلا قصد بازنشستگی ندارم و ۲ سال از قراردادم باقی است.با قوهای برنابئو راه موفقیت را طی خواهم كرد.
● نزدیك به ۱۰ سال از زمانی كه اینتر را ترك كرده اید، می گذرد.
▪ البته حضور من در باشگاه ادامه دار است و پس از سال ۲۰۰۹ شاید از ۱۲ سال به ۱۴ سال هم برسد!
● آرزوهای شما در سال ۲۰۰۷ چیست؟
▪ اینكه در تركیب ثابت باشم و روزهای خوش گذشته را با كسب عناوین و افتخارات تكرار كنم. از خداوند متشكرم كه همیشه مرا یاری كرده و خانواده خوب، دوستان عالی و زندگی مطلوبی را در اختیارم قرار داده است. خوشحالم كه از آزمایش های مختلف سربلند بیرون آمده ام و در زندگی حرفه ای ام تجارب زیادی را كسب كرده ام.
● معلوم است كه حضور در تركیب ثابت برای شما اهمیت ویژه ای دارد.
▪ بله، البته مطبوعات اسپانیا كه نمی خواهم راجع به آنها صحبت كنم، گاهی علیه من و در خصوص قضیه حضورم در تركیب تیم شایعاتی به راه می اندازند كه این امر مرا ناراحت می كند.
● شما جزو آن دسته از بازیكنانی هستید كه همه دوست دارند برای شام او را به منزل خود دعوت كنند.
▪ وقتی در خیابان قدم می زنم همه می خواهند بدانند چطور با رئال ۳ عنوان قهرمانی در اروپا را كسب كرده ام و باز هم از من می پرسند كه آیا چهارمین قهرمانی را تكرار خواهیم كرد.
● نظر خودتان چیست؟
▪ امیدوارم در سال ۲۰۰۷ جام لیگ قهرمانان اروپا را بالای سر ببریم. ۲۴ ساعت شبانه روز را به فوتبال فكر می كنم و دوست دارم قهرمانی ها را با این تیم رقم بزنم.
● كمی هم در خصوص كاپلو صحبت كنیم. آیا شیوه های او تغییر كرده است؟
▪ او، كاپلوی همیشگی است، هرچند كمی سنش بالا رفته است. حضور این مرد در هر باشگاهی به منزله تضمین زندگی بازیكنان آن تیم است. یكی از دلایل تمدید قراردادم با رئال، حضور كاپلو بود.
● شاید اینها پاسخ به خدماتی باشد كه شما بدون هیچ چشمداشتی برای تیم انجام می دهید.
▪ ۱۰ سال پیش هم این گونه بود. با جرات می گویم كه از زمان حضور كاپلو، باشگاه شاهد تغییرات زیادی بوده حضور در میان بهترین ها واقعاً دشوار است. خیلی ها از ما نفرت دارند؛ چرا كه موفق و ثروتمند هستیم. رئال در حال از دست دادن تمام افتخارات گذشته اش بود كه كاپلو از راه رسید تا به امور تعادل بخشد.من از سرزمین فوتبال آمد ه ام؛ از كشوری كه فقر در آن بیداد می كند اما با حضور در رئال تجربیات ارزنده ای را كسب كرد ه ام.
● پس چرا تمام انتقادات در حال حاضر متوجه كاپلو است؟
▪ چون او كامل و بهترین است.
● چقدر به كسب چهارمین عنوان قهرمانی در اروپا امیدوار هستید؟
▪ اگر بایرن مونیخ اجازه بدهد، قهرمان خواهیم شد.
● حضور مارسلو را در رئال چگونه ارزیابی می كنید؟
▪ او جزو چهره های با استعداد و جوان برزیلی است و می تواند برای باشگاه مثمرثمرباشد.
● تعطیلات را چگونه می گذرانید؟
▪ در خانه و كنار خانواده و والدینم خواهم بود. سعی می كنم برای كسب انرژی از دست رفته فقط استراحت كنم.
● سخنان كاپلو را در خصوص اضافه وزن كه از یاد نبرده اید...
▪ حواسم كاملاً جمع است و ۳۰ دسامبر با آمادگی كامل یكدیگر را در برنابئو ملاقات خواهیم كرد. كریسمس مبارك!
منبع : روزنامه ابرار ورزشی


همچنین مشاهده کنید