جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

امیدی دوباره برای درمان بیماری‌ها


امیدی دوباره برای درمان بیماری‌ها
طب ”هومیوپاتی“ روش درمانی خاصی است که در آن با تحریک دقیق سیستم ایمنی و حیاتی بیمار توسط داروهای خاص هومبوپاتی، بیمارها را می‌توان معالجه کرد. براساس اصول اولیهٔ هومبوپاتی، هر ماده‌ای یا عاملی که بتواند در بدن سالم، ایجاد یک سری نشانه‌های بیماری کند، می‌تواند در صورت تجویز به فردی بیمار با همان نشا‌ن‌ها، بیماری وی را درمان نماید، به شرط آنکه علامت‌های موجود در بیمار و علامت‌هائی که آن مادهٔ داروئی می‌تواند ایجاد کند، تا حد ممکن مشابه باشند. به‌عبارت دیگر، در این طب از داروهائی برای درمان استفاده می‌شود که بتوانند به‌طور دقیق نشانه‌های بیماری را پوشش دهند تا با تحریک مناسب سیستم ایمنی و حیاتی بیمار و در نتیجه هوشیار نمودن سیستم دفاعی بدن، بیماری را درمان نمایند. این به معنا یآن است که در ”هومبوپاتی“، تکیه بر درمان بیمار توسط نیروهای حیاتی و درمانی خود بیمار است.
اولین بار ”هومبوپاتی“ توسط دکتر ”ساموئل هان‌مان“ پزشک آلمانی، کشف و سیستم درمانی مبتنی بر آن به جهانیان ارائه شد. در طی ۲۰۰۰ سال اخیر ”هومبوپاتی“ با استقبال هر چه بیشتر بیمارها و توجه پزشک‌ها به این طب، روند رو به افزایش خود را طی نموده است؛ به‌خصوص در ۲۰ سال اخیر که مورد توجه شایانی قرار گرتفه است.
این نکته قابل توجه است که داروهای ”هومبوپاتی“ به‌طور عمومی ریشهٔ طبیعی دارند که بیش از ۷۰ درصد از گیاهان و ۳۰ درصد از عنصرها و مابقی از منابع حیوانی تهیه می‌شوند، اما نکتهٔ قابل توجه در مورد داروهای ”هومبوپاتی“ این است که در اندازه‌ای بسیار کوچک و دفعه‌های بسیار کم تجویز می‌شوند، اما اثرهای درمانی فوق‌العاده زیادی را دارا می‌باشند.
در ”هومبوپاتی“ اعتباد بر این است که ساختر بدن ساختار بدن انسان، دارای قدرت ترمیم بیماری می‌باشد و آنچه باعث عدم بهبودی و مزمن شدن بیماری می‌شود. اشکال در ساز و کار سیتم حیاتی ”ایمنی“ بدن است که در صورت حل این مسئله، به راحتی می‌توان بر بیماری غلبه نمود. داروهای ”هومبوپاتی“ از آنجائی که خود، قدرت تحریک نقاط مخلف سیستم حیاتی بدن را دارند، می‌توانند فیزیولوژی بدن را به‌نحو مطلوبی در جهت رسیدن به سلامت، تحریک و تقویت نمایند. البته در ”هومبوپاتی“ تنها براساس یک علامت نمی‌توان دارو تجویز کرد، به‌طور حتم باید تمام علامت‌ها جسمی و روحی بیمار با خواص دارو پوشش داده شوند. در عمل، بیماری که نزد پزشک ”هومبوپات“ می‌آید، نه تنها از بابت درد اصلی به‌ دقت مورد سؤال قرار می‌گیرد، لکه تمام ناراحتی‌های به ظاهر بی‌ربط جسمی و روحی او مورد توجه قرار می‌گیرند و تجویز دارو براساس مجموعه ناراحتی‌های بیمار صورت می‌گیرد و از سوی دیگر، تمام ناراحتی‌های بیمار بایستی برطرف شود. همان‌طور که عنوان گردید، ”هومبوپاتی“ یک طب کل‌نگر می‌باشد، به این معنا که یک بیماری کل بدن را درگیر می‌کند و هیچ بیماری موضعی (آنگونه که در پزشکی کلاسیک در نظر گرفته می‌شود)، وجود ندارد. اما ممکن است ناراحتی‌ها در یک قسمت خود را بیشتر نشان دهند. هر یک از نشانه‌های مختلف در یک بیمار، تکه‌ای از پازل بیماری اصلی می‌باشند که در ”هومبوپاتی“ به دقت بررسی شده و با کنار هم گذاشتن این جزئیات پراکنده و به ظاهر مختلف به یک تشخیص ریشه‌ای می‌رسیم.
تأکید ”هومبوپاتی“ بر مصرف کمترین میزان دارو و رسیدن به درمانی بدون عارض در بهترین شکل ممکن است. ”هومبوپاتی“ یک طب کامل می‌باشد و برای بیشتر بیماری‌های رایج، راه‌حل درمانی دارد از بیماری‌های جسمی همچون سردرد، کمردردها، دردهای مزمن، مشکل‌های گوارشی، تنفسی، روماتیسمی، بیماری‌هائی با منشاء هورمونی و پوستی تا بیماری‌های روانی همچون افسردگی‌ها، اضطراب‌ها ترس‌ها و حتی رفتارها و عادت‌های ناپسند؛ اما باید توجه نمود که در ”هومیوپاتی“ هر بیماری برای درمان شدن، باید به دقت تشخیص داده شود. پزش‌های ”هومبوپات“ مجرب در برخورد با بیماری‌های مختلف، موقعیتی بیش از ۶۰ درصد داشته‌اند که بسته به علم و تجربهٔ ”هومبوپات“ و نوع و شدت بیماری و اینکه در چه مرحله‌ای از بیماری مراجعه نموده‌اند، متفاوت خواهد بود در کل، بیشتر بیمار‌ها می‌توانند به درمانی کامل برسند بدون آنکه نیاز باشد تا آخر عمر از داروهای شیمیائی برای کاهش درهای خود استفاده کنند. طب ”هومبوپاتی“ برای تمام سنین قابل توصیه می‌باشد. به‌طوری که از نوزادان تا افراد کهن‌سال می‌توانند از درمان ”هومبوپاتی“ استفاده ببرند.
”هومبوپاتی“ در حال حاضر، دومین طب از نظر وسعت بیماری‌های تحت پوشش در جهان است و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان برای درمان به‌ ”هومبوپات‌ها“ مراجعه می‌نمایند. در انگلستان بیش از ۵۰ درصد پزشک‌ها، بیمارهای خود را در صورت لزوم نزد پزشک‌های ”هومبوپات“ می‌فرستند. در ”فرانسه“ بیشترین فروش داروها برای سرماخوردگی و آلرژی، مربوط به داروهای ”هومبوپاتی“ می‌باشد. در ”هندوستان“ بیش از صد هزار پزشک ”هومبوپات“ فعالیت می‌کنند. ”هومبوپاتی“ در بیش از ۴۰ کشور جهان شناخته شده است و روز به روز بر طرفدارهای این علم افزوده می‌شود، ”هومبوپاتی“ امیدی دوباره به درمان را به میلیون‌ها بیمار در سرتاسر جهان بازگردانده است. از آنجائی که طب کلاسیک از پاسخ به بیمارها ناتوان می‌ماند و توصیه‌ای جز داروهای تسکین‌دهنده ندارد. ”هومبوپاتی“ با نگرشی دیگر به بیمار و بیماری، تجربهٔ سلامت را بار دیگر به دردمندها نشان می‌دهد.
دکتر علی محمد ملک‌زاده
پزشک هومیوپات
عضو انجمن هومیوپاتی ایران
منبع : مجله شادکامی و موفقیت


همچنین مشاهده کنید