جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ / Friday, 25 May, 2018

گوگل به مطب می‌رود


گوگل به مطب می‌رود
غول جست‌وجو کاری می‌کند که پزشکان و بیماران دسترسی بهتری به سوابق الکترونیکی پزشکی داشته باشند .
سیستم سلامت ایالات متحده، گران‌قیمت‌ترین سیستم بهداشتی و سلامتی در جهان به شمار می‌رود و با این وجود بسیار هم قدیمی شده است. سوابق پزشکی ۹۰ درصد از بیماران، در میان قفسه‌های بایگانی مطب پزشکان از دیده پنهان هستند. تجویز دارو روی کاغذ انجام می‌شود. بیشتر امریکایی‌ها ناچارند هر بار که به متخصصی مراجعه کردند یک فرم جداگانه پر کنند.
اسکات والیس (مدیرعامل اتحادیة ملی برای اطلاعات سلامتی و بهداشتی ایالات متحده، اتحادیة غیرانتفاعی فراهم‌کنندگان خدمات درمانی، متخصصان فناوری اطلاعات، و انجمن‌های سلامتی و فناوری) می‌گوید: «ما مثل حیوانات دست‌آموز یاد گرفته‌ایم که هر بار این کار را تکرار کنیم.»
▪ نتیجه: اشتباه‌ها، آزمایش‌های تکراری، درمان‌های نادرست، میلیاردها دلار که صرف هزینه‌های غیرضروری می‌شود، و افت شدید بهره‌وری.
بسیاری از سازمان‌ها از جمله Kaiser Permanente و کلینیک کلیولند، میلیون‌ها دلار در سیستم‌های نوین فناوری اطلاعات و ایجاد سوابق الکترونیکی پزشکی برای بیماران، سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این کار آنها، یک پیام دارد: بخش زیادی از این اطلاعات را نمی‌توان با تمام پزشکان یا بیمارستان‌ها در میان گذاشت. در نتیجه، برای نمونه، نتایج آزمایش خون یک بیمار در پایگاه داده‌های یک پزشک در آریزونا مورد استفادة زیادی برای پزشکی در منطقه یا کشور دیگر ندارد.
دکتر مارتیس هریس (مدیر ارشد اطلاعات در کلینیک کلیولند) می‌گوید: «پیوند دادن و یکپارچه‌سازی سیستم‌ها، یک چالش بزرگ در صنعت است.»
● راه‌اندازی پروژه آزمایشی
کلینیک کلیولند و گوگل در روز ۲۱ فوریه (۲۲ بهمن) و در کوششی به‌منظور فائق آمدن بر این چالش، از پروژه‌ای خبر دادند که دستیابی بهتری به سوابق الکترونیکی پزشکی در اختیار بیماران و پزشکان قرار می‌دهد.
ماریسا مه‌یر (معاون محصولات جست‌وجو و تجربة کاربری در گوگل) می‌گوید: «روشن است که یکی از نیازهای عمده، ترکیب کردن سوابق پزشکی از سوی مکان‌های مختلف، و دادن اختیار به مردم در مورد آنها است.»
با این که پروژة کلیولند/گوگل می‌تواند بایگانی سوابق پزشکی، و چگونگی ارائة خدمات از سوی بیمارستان‌ها و پزشکان را دگرگون کند، اما همچنین می‌تواند باعث افزایش نگرانی‌ها در مورد حریم خصوصی بیماران و به خطر افتادن امنیت اطلاعات حساس شود.
در این مقاله چگونگی عملکرد این پروژة آزمایشی را مطالعه خواهیم کرد. در حال حاضر کلینیک کلیولند سوابق الکترونیکی تمام بیماران خود را نگهداری می‌کند. این سیستم هوشمند است، به‌گونه‌ای که می‌تواند در مورد اثرات جانبی احتمالی داروها یا در مورد انجام آزمایش بعدی، به پزشکان خبر دهد.
افزون بر این، ۱۲۰ هزار بیمار برای بهره‌مندی از این سرویس که eCleveland Clinic MyChart نام دارد، ثبت‌نام کرده‌اند. این سرویس به بیماران اجازه می‌دهد تا از طریق یک وب‌سایت مطمئن به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند، نسخه‌های خود را به صورت الکترونیکی تجدید کنند، و نیز با پزشک خود قرار ملاقات بگذارند.
هریس می‌گوید این سیستم تعداد تماس‌ها به پزشک را به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داده و باعث افزایش بهره‌وری شده است؛ اگرچه هنوز هم باید به‌گونه‌ای کارآمد با اطلاعاتی که از سوی پزشکان خارجی تأمین می‌شود نیز تعامل داشته باشد.
این سوابق هنوز هم روی کاغذ هستند و باید به سیستم کلینیک کلیولند اضافه شوند. این یک مشکل بزرگ است؛ به‌ویژه برای بیماران زیاد این کلینیک که زمستان‌ها را در فلوریدا یا آریزونا می‌گذرانند و نزد پزشکان دیگری می‌روند.
افزودن فناوری گوگل به این سیستم، موجب می‌شود تا بیماران بتوانند از صفحة MyChart خود به صفحه‌ای از گوگل بروند و اسناد و اطلاعات مرتبط یا وضعیت خودشان و همین‌طور پزشکان دیگری را ببینند که آنها نیز سوابق الکترونیکی پزشکی را نگهداری می‌کنند. این امر بدان معنا است که بیماران می‌توانند تصمیم بگیرند که سوابق پزشکی خودشان را با پزشکی در آریزونا یا با کلینیک کلیولند در میان بگذارند.
در مقایسه با سیستم‌های پیشرفته به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات همچون شبکة ATM، این سیستم هنوز جوان است. اطلاعاتی که به‌اشتراک‌ گذاشته می‌شوند نیز به حساسیت‌ها، داروها، و نتایج آزمایش‌ها محدود هستند؛ زیرا این داده‌ها با سادگی بیشتری شکل استاندارد به‌خود می‌گیرند و توسط سیستم‌های مختلف کامپیوتری قابل خواندن هستند.
● هزینه‌های درمان
اما مهم است که این سیستم سلامتی و بهداشتی رو به جلو حرکت کند. والیس می‌گوید: «آن‌چه که هریس انجام داده، یک انقلاب است؛ شاید یک راه‌حل کامل نباشد، اما از آن‌چه که در حال حاضر داریم، بهتر است.»‌
با گذشت زمان، اطلاعات بیشتری را می‌توان به این سیستم افزود و بیماران و پزشکان بیشتری قادر خواهند بود به این سوابق دسترسی داشته باشند. اگر این برنامة آزمایشی جواب بدهد، گوگل قصد دارد سرویس مشابهی برای عموم مردم عرضه کند.
یکی از فواید این سیستم، کاهش هزینه‌های درمانی است. هریس می‌گوید: «این احتمال وجود دارد که شیب منحنی هزینة درمان، کاهش پیدا کند. من معتقدم که این سیستم دسترسی به سوابق پزشکی، می‌تواند فواید زیادی به‌همراه داشته باشد.»
پروژه‌هایی از این دست، می‌توانند پیامدهای بزرگی نیز برای تجارت به‌دنبال داشته باشند. شرکت‌ها می‌خواهند کارمندان‌شان مسئول سلامتی خودشان باشند. در این صورت متخصصان می‌گویند کارمندان می‌توانند از طریق شرکت‌هایی مانند گوگل و مایکروسافت، روی سوابق خود کنترل- و دسترسی- داشته باشند.
والیس می‌گوید: «من فکر می‌کنم کار گوگل تماشایی خواهد بود. بهداشت و سلامت، یک مسئلة عمومی است و درگیر کردن متخصصان اطلاعاتی در این زمینه، اقدامی بسیار مهم به‌شمار می‌رود.»
برای گوگل چه سودی دارد؟
روشن نیست که برنامة e-Health برای گوگل چه چیزی در پی خواهد داشت. این شرکت نخستین غول فناوری نیست که در حوزه بهداشت و درمان تنی به آب می‌زند. برای مثال، مایکروسافت نیز در ماه اکتبر (مهر) یک سرویس اطلاعات ثبت سوابق پزشکی با نام HealthVault راه‌اندازی کرد. این شرکت در این زمینه، بیش از ۱۰۰ شریک- از جمله مایو کلینیک، یک مؤسسة پزشکی غیرانتفاعی و یک شبکة آنلاین اطلاعات پزشکی- دارد و امیدوار است بتواند برای دعوت از مؤسسه‌های بهداشتی بزرگ، از کسب‌وکار بزرگ نرم‌افزار پزشکی خود استفاده کند.
در روز ۲۰ فوریه (۲۱ بهمن) این شرکت برای کمک به سازما‌ن‌های خارجی و برنامه‌نویسان در یکپارچه‌سازی اطلاعات و نوشتن برنامه‌هایی در مورد پلتفرم Health Vault، کد اصلی سیستم خود را عرضه کرد. سیو نولان (معمار ارشد Health Vault) می‌گوید: «ما معتقدیم که بهترین جست‌وجوگر اطلاعات پزشکی هستیم و روز به روز افراد بیشتر و بیشتری به این موضوع مهم پی می‌برند.»
تازه‌وارد بودن، در گذشته ضررهای زیادی برای گوگل به‌همراه داشت. سایت فایننس این شرکت که در مه (اردیبهشت) ۲۰۰۶ راه‌اندازی شد، نتوانسته است توجه زیادی را به‌خود جلب کند. بنابر گزارش شرکت هیت‌وایز (شرکتی که ترافیک وب را می‌سنجد) گوگل در دسته‌بندی شرکت‌ها از لحاظ فراهم‌ساختن اطلاعات تجاری، در ردة شانزدهم قرار دارد.
سایت فایننس قدیمی‌تر یاهو، در طول سه سال گذشته در این دسته‌بندی، در ردة نخست قرار داشته است. به‌طور مشابه، سرویس پرداخت گوگل‌چک‌اوت که در ژوییه (خرداد) ۲۰۰۶ راه‌اندازی شد نیز نتوانسته است در برابر سرویس پرداخت پیشتاز eBay، یعنی PayPal، سهم بازار چندانی به‌دست بیاورد.
● مسایل مربوط به حریم خصوصی
هزینه‌ای که صرف تبلیغات در مورد اطلاعات بهداشتی آنلاین می‌شود، چیزی بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار است. اما گوگل صریحاً نمی‌گوید که این بازار را هدف قرار داده و کسانی که از پروژة گفته شده آگاهی دارند، می‌گویند درآمد می‌تواند از منابع دیگر نیز تأمین شود.
والیس می‌گوید: «همکاری گوگل برای تبلیغات و آگهی نبوده است. گوگلی‌ها می‌گویند این یک عرصة تازه پیدایش‌یافته است و می‌توان ضمن همکاری برای به دست آوردن پول هم راه‌هایی پیدا کرد.»
هنوز روشن نیست که چنین راهی چگونه پیدا خواهد شد. دیوید لانسکی (مدیر ارشد برنامة سلامتی در بنیاد مری آر مارکل، یک مؤسسة غیرانتفاعی که برای بهبود فناوری اطلاعات در زمینة بهداشت و درمان اختصاص داده شده) می‌گوید: «پرسش بدون پاسخ این است که چه نوع مدل تجاری‌ای می‌تواند توجیه‌کنندة سرمایه‌گذاری این شرکت‌های بزرگ باشد؟»
یکی از نگرانی‌ها این است که امکان دارد شرکت‌ها وسوسه شوند اطلاعات فردی را بفروشند. لانسکی می‌گوید با این که قوانین سفت و سختی بر حریم خصوصی بیماران، در بیمارستان‌ها و دیگر مؤسسات بهداشتی حاکم است، اما هیچ قانون کلی‌ای بر آن چه که این شرکت‌ها با داده‌ها انجام می‌دهند، نظارت نمی‌کند.
درست است که اکنون مصرف‌کنندگان به گوگل یا مایکروسافت اعتماد دارند، اما در سال‌ها و دهه‌های آتی چه پیش خواهد آمد؟ جف چستر (مدیر مرکز دموکراسی دیجیتال) می‌گوید: «این اطلاعات کاملاً شخصی هستند و بازاریابان به‌سادگی امکان دسترسی به آنها را دارند.»


منبع : پایگاه اطلاع رسانی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران

مطالب مرتبط

چگونه Adwords گوگل را قدرتمند آغاز کنید؟

چگونه Adwords گوگل را قدرتمند آغاز کنید؟
یک لحظه ! اجازه بدهید دوباره تکرار کنم که ترافیک پرداخت به ازاء کلیک برای امتحان کردن تقریبا ضروری است. خیلی رک بگویم ، این روش از ترافیک برای همه کسب و کارها جواب نمی دهد. همچنین موفقیت به روش ایجاد ترافیک با سیستم پرداخت به ازاء کلیک ، فقط با درج یک تبلیغات و بلافاصله ارسال ترافیک ممکن نیست . بستگی به فاکتورهای زیادی از قبیل تبلیغات شما ، بازار رقابت شما ، صفحات شما و بودجه شما برای انجام این کار دارد. بدیهی است که برای مطرح کردن همه این موارد شاید نیاز به نوشتن یک کتاب باشد ، به هر حال هدف از نوشتن این مقاله ویژه ، بالابردن تخصص شما در این زمینه است که : چگونه در یک زمان مساوی با پرداخت پول کمتر از رقبایتان، در رتبه بالاتری قرارگیرید ؟ گوگل یک سیستم واحد برای امتیازدهی به تبلیغاتشان دارد که شما را قادر می سازد با پرداخت هزینه کمتر برای هر کلیک در بالاترین رتبه باشید. چگونه ؟ فقط مطمئن شوید که شما بالاترین نرخ کلیک در تبلیغتان دارید.... دو مسئله مهم نیاز است که مطمئن شوید با کمترین پرداخت در رتبه بالا قرار می گیرید. ۱- خیلی قوی شروع کنید – خسیس نباشید، برای شروع، آنچه در توان دارید خرج کنید. ۲- مرتبا تبلیغات خود را برای بهبود نرخ کلیک محک بزنید. شماره ۱- شروع قوی یکی از بزرگترین اشتباهاتی که مردم هنگام راه اندازی یک مبارزه تبلیغاتی مرتکب می شوند این است که آن را ضعیف شروع می کنند و خیلی در راه اندازی آن کند عمل می کنند. این خیلی اشتباه بزرگی است. به دو دلیل زیر لازم است خیلی قوی شروع کرده و مثل شیر به سراغ این مبارزه بروید: الف – اگر استراتژی شما عملی نیست سریعا آن را تغییر دهید و گرنه وقت گرانبهایتان را هدر ندهید. ب – خیلی مهمتر اینکه ، بیشترین انرژی را برای PER click در شروع کار مصرف کنید.چرا؟ اگر شما در شروع کار بیشترین نیرو را برای per click صرف کنید ( بیشترین هزینه را صرف کنید) ، این تنها راهی است که گوگل را قانع کنید که شما را در رتبه های بالا قرار دهد. شما هیچ رکوردی برای کلیک روی سایتتان ندارید، بنابراین برای بدست آوردن آن باید هزینه بیشتری بپردازید. با صرف هزینه زیاد برای شروع ، تبلیغات خود را در صفحه اول خواهید دید و سریعتر در معرض دید قرار خواهید گرفت. با این روش شما به سرعت رکورد کلیک برای خود خواهید ساخت و بلافاصله می توانید هزینه به ازاء هر کلیک یا cost per click خود را بدون از دست دادن محل (رتبه ) خود کاهش دهید . حال اگر شما با یک cost per click کم شروع کرده بودید شما در صفحات آخر بودید و هیچگونه نشانی از شما نبود و این می توانست هفته ها و چه بسا ماهها طول بکشد بدون اینکه هرگونه نرخ کلیک را برای خود ایجاد کنید. بنابراین ، درس اول ، سریع شروع کنید – بیشترین بودجه را برای per-click صرف کنید. با قدرت جلو بروید و بهترین نتیجه را خواهید گرفت. شماره ۲- آزمایش ، آزمایش! بهترین راه بعدی برای افزایش رتبه تبلیغات و کاهش هزینه برای هر کلیک (per-click) این است که همیشه تبلیغات جدید را امتحان کنید. گوگل امکان اجرای دو بنر تبلیغاتی را در یک زمان برای یک کلمه کلیدی به شما می دهد، آنها بصورت اتومات بنرهای شما را یکی پس از دیگری می چرخانند. به این وسیله می توانید به آرامی تیترها ، تبلیغات ، نام دامنه وهرچیزی را جابجا کرده و ببینید کدام بهتراست . همیشه این کار را انجام دهید و کم کم شاهد بالارفتن نرخ کلیک خود خواهید بود ، به همان نسبت که کلیک ها زیاد می شود می توانید cost per click را کاهش دهید بدون اینکه تغییری در محل تبلیغات شما (رتبه ) انجام شود. بنابراین ، حتی اگر درگیر رقبای زیادی شده اید و می ترسید که کنار گداشته شوید ، هنوز هم می توانید پیروز شوید. قوی جلو بروید ، سعی کنید تبلیغات (بنرها) خود را بیشتر و سریعتر نمایش دهید و در نتیجه نرخ بالاتری از کلیک ها برای خود درست کنید و سپس سریعا شروع به کاهش هزینه ها برای هر کلیک نمایید. فقط یک اخطار خیلی سریع ، اگر از این استراتژی استفاده می کنید مرتب حساب adword خود را کنترل کنید. همچنین هزینه محدودی برای هر روز در نظر بگیرید که از عهده آن برآیید. خیلی شگفت زده خواهید شد از اینکه چگونه Google ی تواند به این سرعت پو*لهای شما را ببلعد ! بسیار خوب ، حالا مجهز به ابزار پیشرفته ای هستید که به سرعت می توانید به بالاترین رتبه درGoogle برسید.

وبگردی
نخل طلای کن در فرودگاه به جعفر پناهی رسید
نخل طلای کن در فرودگاه به جعفر پناهی رسید - عوامل فیلم «سه رخ» با استقبال جعفر پناهی به ایران بازگشتند و جایزه جشنواره فیلم کن را به او رساندند. جعفر پناهی به همراه نادی ساعی ور، برای فیلم "سه رخ" جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم کن امسال را دریافت کردند اما به دلیل آنکه پناهی ممنوعیت قانونی برای خروج از کشور داشت، موفق به حضور در جشنواره و دریافت جایزه نشد.
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد!
آزاده نامداری هم گزارشگر فوتبال شد! - در ادامه حضور چهره های شناخته شده در کمپین "خانم گزارشگر"، این بار آزاده نامداری مجری تلویزیون تلویزیون اقدام به گزارش فوتبال کرد. او برای این کار بازی خاطره انگیز ایران - استرالیا در مقدماتی جام جهانی 98 فرانسه را انتخاب کرده است که گزارش ضعیف او با انتقادات فراوانی مواجه شده است، تا حدی که وبسایت مربوط به این کمپین ویدئوی گزارش این او را از سایت حذف کرد.
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی
عکسی عجیب و جنجالی از سید ابراهیم رئیسی - عکسی از حضور سید ابراهیم رئیسی در مراسمی ویژه منتشر شده است که گفته می شود متعلق به کنفرانس افق نو در مشهد بوده است. در این عکس حرکات عجیب خانمی با لباس های قرمز، چفیه بر گردن و پرچم در دست در مقابل ابراهیم رییسی به چشم می خورد که توجه کاربران بسیاری را در شبکه های اجتماعی جلب کرده است!
حمله ماموران شهرداری به پلیس راهور!
حمله ماموران شهرداری به پلیس راهور! - حمله ور شدن ماموران سد معبر شهرداری به ماموران راهنمایی رانندگی
دستگیری معروف ترین شرور تهران، در ۵۰۰ متری مرز ترکیه
دستگیری معروف ترین شرور تهران، در ۵۰۰ متری مرز ترکیه - شرور سطح یک که در آخرین اقدام خود یکی از دوستانش را در منطقه ولنجک به قتل رسانده بود؛ در ۵۰۰ متری مرز ترکیه دستگیر شد.
لحظه ریزش وحشتناک کوه در جاده هراز!
لحظه ریزش وحشتناک کوه در جاده هراز! - ریزش ناگهانی کوه که توسط مسافران به ثبت رسیده است...!
همسر محسن افشانی با ریش و سبیل در استادیوم آزادی دستگیر شد
همسر محسن افشانی با ریش و سبیل در استادیوم آزادی دستگیر شد - قبل از شروع بازی تیم‌های پرسپولیس و الجزیره یکی از بازیگران سینما کشورمان قصد داشت به همراه همسرش وارد ورزشگاه آزادی شوند که این دو نفر توسط نیروهای انتظامی بازداشت شدند.
فیلم | خسرو معتضد: جسد مومیایی قطعا متعلق به رضاخان است
فیلم | خسرو معتضد: جسد مومیایی قطعا متعلق به رضاخان است - فیلم - در ویدئوی زیر بخشی از صحبت های خسرو معتضد، مورخ را می شنوید که نتیجه تحقیقاتش را درباره مومیایی پیدا شده در حرم حضرت عبدالعظیم بیان می کند.
پهلوانان این روزهای ما
پهلوانان این روزهای ما - تصویری زننده و به شدت ناراحت کننده بر جا مانده از مسابقه انتخابی تیم ملی کشتی ایران که به کتک کاری و جنجال کشید. خانواده عبدولی باز هم پای ثابت این درگیری بود که چهره ورزش پهلوانی ایران را تیره کرد
(ویدئو) تشویق اصغر فرهادی در جشنواره کن توسط بزرگان سینمای جهان
(ویدئو) تشویق اصغر فرهادی در جشنواره کن توسط بزرگان سینمای جهان - در این ویدئو تشویق اصغر فرهادی و پنه لوپه کروز، خاویر باردم و دیگر عوامل فیلم «همه میﺩﺍنند» در جشنواره کن توسط بزرگان سینمای جهان را مشاهده می‌کنید.
فیلم حجوم داعشی‌های حاتمی کیا به یک مرکز خرید و وحشت و اعتراض مردم
فیلم حجوم داعشی‌های حاتمی کیا به یک مرکز خرید و وحشت و اعتراض مردم - عوامل فیلم «به وقت شام» روز گذشته با حضور عجیب و رعب آور در پردیس سینمایی کوروش مردم را وحشت زده کردند. در این حرکت تبلیغاتی بازیگران نقش داعش، با گریم و پوشش داعشی ها، سوار بر اسب راهی پردیس سینمایی کوروش شدند و با حضور در مرکز خرید و فودکورت مجموعه، رفتارهای عجیبی نشان دادند که باعث وحشت و اعتراض مردم شد.
تصاویر مخفی از بزرگترین مرکز فروش مواد مخدر در جنوب تهران / فیلم
تصاویر مخفی از بزرگترین مرکز فروش مواد مخدر در جنوب تهران / فیلم - این گزارش حاوی تصاویری از بزرگترین مرکز فروش و مصرف مواد مخدر در جنوب شرق تهران است که مخفیانه ضبط شده‌است.
کشتار اسب‌های کولبران / فیلم
کشتار اسب‌های کولبران / فیلم - متاسفانه طی یک ماه گذشته دستکم سه نوبت و هر نوبت دستکم 30 اسب باربر متعلق به کولبران در جنگل میرآباد شهرستان اشنویه با شلیک گلوله از پای درآمده‌اند.
سید احمد خمینی معمم شد
سید احمد خمینی معمم شد - سید احمد خمینی فرزند آیت‌الله سید حسن خمینی در حضور جمعی از علما و پدر و پدربزرگ خود در حسینیه جماران معمم شد.
دختران پرسپولیسی با ریش و سبیل در ورزشگاه آزادی!
دختران پرسپولیسی با ریش و سبیل در ورزشگاه آزادی! - امروز عکسی از 5 تماشاگر بازی روز گذشته در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد 5 دختر جوان با گریم‌های عجیب و حرفه‌ای خودشان را به عنوان پسر جا زده و وارد ورزشگاه شده‌اند.
اگر با وجود این مشکلات ملت قیام کند همه ما را به دریا خواهد ریخت
اگر با وجود این مشکلات ملت قیام کند همه ما را به دریا خواهد ریخت - از ملتی که ستون فقراتش شکسته انتظار مقاومت دارید؟ بسیاری از کشور فرار کردند یا جای فرار خود را فراهم آوردند اما ما جای فرار نداریم
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس!
جنجال ویدیو دختر بازیگر روی کول بازیکن پرسپولیس! - عکس و ویدیویی منتسب به ستاره پرسپولیس فرشاد احمدزاده و ترلان پروانه بازیگر سینما و تلویزیون در فضای مجازی منتشر شده است. عجب پاپراتزی‌هایی داریم!