شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

آلوس: از این که در فلسفه بارسا شریک شده ام خوشحالم


آلوس: از این که در فلسفه بارسا شریک شده ام خوشحالم
دانیل آلوس، ستاره برزیلی سویا اسپانیا با عقد قراردادی ۴ ساله به ارزش ۲۹ میلیون یورو راهی بارسلونا شد و در اولین کنفرانس خبری در باشگاه جدید از اهدافش برای قهرمانی در کنار آبی و اناری پوشان و تلاش برای هماهنگ کردن شیوه بازی اش در تیم صحبت کرد. کسب عنوان در لالیگا و لیگ قهرمانان اولویت نخست برای این بازیکن ۲۵ ساله محسوب می شود و خود او بارسا را به عنوان باشگاهی می شناسد که خیلی خوب در آن پله های ترقی را پشت سر می گذارد.
▪ حالا دیگر بازیکن بارسا محسوب می شوی احساسی که در لحظه اول به تو دست داد چه بود؟
ـ حضور در باشگاهی این چنین بزرگ بسیار مهم بود در واقع روز ورودم به نیوکمپ را از خاطر نمی برم. آمدنم به بارسلونا رویایی بود که محقق شد.
▪ وقتی که نوجوان بودی، هدف خاصی مدنظرت بود. مثلا بازی برای باشگاهی بزرگ یا این که رویاهای یک بازیکن فوتبال به مرور شکل می گیرد؟
ـ زمانی که در برزیل کارم را آغاز کردم، آرزوهای این چنینی برایم محال به نظر می رسید. آرزوی یک بازیکن نوجوان که فوتبالش را در برزیل آغاز می کند این است که روزی حرفه ای شود و برای تیم ملی به میدان برود. پس از آن حضور در یک باشگاه اروپایی فکرتان را به خود معطوف می کند. وقتی ۱۸ ساله بودم به سویا آمدم و از آن موقع مسایل زیادی را تجربه کرده ام. به عنوان یک فوتبالیست بزرگ شدم و امروز هم عضوی از یک باشگاه بزرگ چون بارسلونا هستم.
▪ اصل و نسب تو از کجاست و چه وقت فوتبال را آغاز کردی؟
ـ خانواده من یک خانواده بسیار معمولی بود و من برای آغاز راه فوتبالم ناچار شدم زحمات زیادی را متحمل شوم. پدرم مرا تشویق به فوتبال بازی کردن نمود خودش هم بازی می کرد. اما هیچ گاه نتوانست یک بازیکن حرفه ای شود. آرزویش این بود که یک پسر فوتبالیست داشته باشد. برادرم هم نتوانست یک فوتبالیست حرفه ای شود اما من توانستم رویاهای پدرم را جامه عمل بپوشانم.
‌▪ تو ۲۵ سال داری و با ۲۵ ساله های سرزمین خودت بسیار تفاوت داری. آیا حضورت در اروپا در زمانی که تنها ۱۸ سال داشتی به پخته شدنت کمک کرد؟
ـ در برزیل پسرها خیلی سریع می بایست مسیرشان را انتخاب کنند. من ناچار به ترک خانواده ام بودم چرا که شانس حضور در تیم جوانان یک باشگاه اروپایی دست داده بود البته شخصا مایل نبودم که خانه و وطنم را اینقدر زود ترک کنم اما امروز خوشحالم که این مسیر را انتخاب کردم. خداوند هم به من کمک کرده تا به شهری بیایم که برزیلی ها در آن به خوبی پذیرایی می شوند. برزیلی های زیادی آرزوی بازی در بارسا یا یک باشگاه بزرگ اروپایی را در سر می پرورانند. از این جهت من نسبت به بقیه برتری دارم.
▪ در سویا چگونه مراحل پیشرفت و ترقی را سپری کردی؟
ـ طبعا با ورود به این باشگاه کم کم تجربه کسب کرده و چیزهای زیادی یاد گرفتم. وقتی که جوان هستید حتی بحث این که باید تجربه کسب کنید برایتان مهم نیست یا به ذهنتان خطور نمی کند. فقط می خواهید بازی کنید. وقتی که چند سالی از آغاز به کارتان می گذرد متوجه می شوید که تا چه اندازه تجربه کسب کرده اید. من طی این سال ها تعادل در فوتبال را به خوبی درک کرده ام.
▪ گفته می شود که تو بهترین بازیکن تاریخ فوتبال باشگاه سویا بوده ای ترک چنین باشگاهی که هوادارانش اینقدر تو را دوست داشته اند واقعا دشوار است.
ـ نمی توانم بگویم که از تصمیمی که گرفته ام پشیمانم. همیشه عشق سویا را در قلبم زنده نگه می دارم. سویا باشگاهی بود که زندگی شخصی و حرفه ای مرا دگرگون کرد. اما در نهایت هدف من این بود به باشگاه بزرگ تری منتقل شوم و حالا این شانس به من روی کرده است.
▪ چه چیز در خصوص پیوستن به بارسا تو را متقاعد کرد؟
ـ شیوه بازی بارسا مرا تحت تاثیر قرار داد. از تماشای بازی های این تیم واقعا لذت می برم و این که برای کسب عنوان قهرمانی انگیزه بالای دارند. پروژه جدید باشگاه و اعتمادی که به من نشان دادند در پیوستنم به نیوکمپ نقش مهمی داشت.
▪ برزیلی های حاضر در بارسا تاکنون موفق نشان داده اند.
ـ امیدوارم این روند در مورد من نیز صدق کند.
▪ فکر می کنی در گوشه راست خط دفاع بیشتر مثمرثمر باشی؟
ـ من در کل فوتبال تهاجمی را دوست دارم اما مشکلی با حضورم در گوشه راست خط دفاع ندارم و فکر می کنم می توانم در هر قسمتی که سرمربی از من بخواهد به ایفای نقش بپردازم.
▪ آیا فوتبال تو با فوتبال بارسا همخوانی دارد؟
ـ بارسا تیمی است که با مالکیت زیاد در زمین حضور پیدا می کند و مرتب توپ را در اختیار خود می گیرد. خوشحالم که در این فلسفه بارسا شریک شده ام.
▪ برای هواداران چه پیامی داری؟
ـ به آنها می گویم که یک بازیکن سختکوش هستم و سعی می کنم طبق خواسته های آنها رفتار کنم. از روزهای حضورم در بارسا لذت می برم و اولین کسی هستم که می خواهم برای باشگاه کسب افتخار کنم. هر آنچه که می توانم برای باشگاه انجام می دهم.
حورا شکیبی ممتاز
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید