جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا


جیم کری را بهتر بشناسیم


جیم کری را بهتر بشناسیم
بعد از مدت ها این بار می خواهیم دوباره برای شما چهره ای مشهور و دوست داشتنی از سینمای جهان را معرفی کنیم:
جیم کری از چهره های شناخته شده در دنیای کمدی و طنز است تا جایی که می توان اظهار داشت یکی از برجسته ترین کمدین های در حال حاضر سینما می باشد.
اما بر خلاف معروفیت و برجستگی او در این زمینه، هیچ گاه سعی نکرده در ژانری بماند فقط، صرفا در همان گونه کار کند.
او را با همه پیش زمینه های فکری و مشهوریتش در کارهای جدی و کاراکترهای معمولی زیاد دیده ایم.
اما منتقدین زیادی اظهار داشته اند جیم کری صرفا یک بازیگر طنز است و فقط در این گونه از دنیای تصویر برجسته بوده و کارهای تحسین برانگیزی انجام داده است.
جالب ترین وجه این بازیگر طنز، زندگی شخصی و وجه خارج از حرفه اش می باشد.
او مصداق عملی و انسانی مبارزه در برابر سختی و سرنوشت می باشد، جیم کری در زندگی شخصی اش همیشه تلاش کرده بخندد و دیگران را نیز بخنداند، یکی از چیزهایی که دوستان و اطرافیانش از آن لذت می برند این است که جیم با لحنی طنزآمیز از کودکی و خاطرات گذشته برایشان تعریف کند.
▪ او معتقد است به تلخ ترین و دردناک ترین خاطرات نیز باید خندید زیرا اولا گذشته است و دوما مطمئنا این خاطرات تلخ، پیامد یک حرکت و یا فکر احمقانه بوده است و هر کار احمقانه ای خنده دار است.
● در مورد جیم کری بدانید:
۱) جیم کمدین امروز در سال ۱۹۶۲ در کانادا متولد شده است.
اگر حساب کتابتان خوب باشد و یا اصلا حال حساب کردن داشته باشید باید بدانید او امروز ۴۹ سال سن دارد.
۲) او در زندگی شخصی اش اصلا موفق نبوده است.
در ۲۱ سالگی با لیندا روستات که ۱۶ سال از او بزرگ تر بوده است ازدواج کرده است و بعد از مدت ها جدا شده است به دنبال این شکست دو ازدواج ناموفق دیگر نیز داشته است (آقای کری بد نیست بعد از خندیدن به خاطرات بد گذشته، از آن ها درس هم بگیریم)
۳) و اما نوجوانی و کودکی جیم کری:
▪ به طور کلی او در دوران کودکی و نوجوانی اش زندگی فقیرانه داشته است؛ به طوری که او بارها در جاهای مختلفی اظهار داشته: در دورانی به علت بیکاری پدر و مادرش مثل بی خانمان ها در واگن زندگی می کردند.
▪ او ۲ خواهر و یک برادر دارد، جیم کوچک ترین فرزند خانواده کری بوده است.
▪ شیطنت های عجیب و گاهی اوقات خطرناک و غیر قابل تحملش او را به کودکی ترسناک بدل کرده بود.
▪ به علت فقر، مدرسه و درس را نصفه و نیمه رها کرده است (او هیچ تحصیلات آکادمی ندارد)
▪ در ۱۵ سالگی به علت این که پدرش کارش را از دست داده مجبور بوده روزی ۸ ساعت کار کند. (پدر کری یک نوازنده و موسیقی دان آماتور بوده است)
▪ او قبل از کشف شدن در دنیای تصویر به کارهایی چون: نگهبانی، سرایداری و ... مشغول بوده است (او در جایی گفته است فقر چنان فشاری به ما آورده بود که همگی مجبور بودیم هر کاری انجام دهیم تا جایی که مدتی دستشویی ها و توالت ها، پارک و شرکت ها را می شستیم)
▪ اولین اجرای نمایشی اش را در زیرزمین خانه شان برای خانواده اش انجام داده است.
۴) او به شدت به خداوند و لطفش اعتقاد دارد و بعد از یک دوران سرگردانی و اعتیاد شدید دچار دگرگونی می شود که آن را ناشی از لطف خدا می داند.
۵) او دچار افسردگی و گوشه نشینی پنهانی است که هر چند وقتی به سراغش می آید. (این افسردگی در اکثر کمدین های سینما موجود است (نمونه اش مستربین) چرا؟
۶) تنها امید و عشقش در این دنیا دخترش می باشد که مشوق او در کارهایش است.
۷) به انیمیشن علاقه زیادی دارد: او این اواخر در انیمیشنی تحت عنوان هورتون هیرز در نقش فیل جذابی که صورتش را بر اساس چهره خود جیم طراحی کرده اند ایفای نقش کرده است.
۸) او عاشق سالوادور دالی می باشد. (نقاشی نابغه و اما دیوانه)
۹) در نقاشی و مجسمه سازی نیز مهارت دارد (نمونه ای کامل از ایستادن در برابر سرنوشت )
۱۰) جری لوئیس در مورد او می گوید: او درخشان ترین کمدینی است که طی دهه های اخیر ظاهر شده است.
۱۱) جالب است که دختر جیم کری در رشته نمایشنامه نویسی درس می خواند.
۱۲) آخرین فیلم او شماره ۲۳ است، که نوعی فیلم مالیخولیایی و عجیب می باشد که توجهی خاص به قانون اعداد و قوانین پیچیده ریاضی دارد.
داستان فیلم با هدیه کتابی قدیمی شروع می شود، (جیم کری) در این سینمایی نقش مامور جمع آوری سگ های ولگرد را بازی می کند.
داستان کتاب هدیه شده توسط همسر جیم کری در باره یک کارآگاه خصوصی می باشد که عدد ۲۳ ذهنش را مشغول کرده است.
بعد از خواندن این کتاب والتر اسپارو (شخصیتی که جیم کری نقش آن را بازی می کند) نیز دچار این مشغولیت ذهن می شود و در همه جا به طور اتفاقی عدد ۲۳ را جلوی چشمش می بیند.
اتوبوس شماره ۲۳، بانک شماره ۲۳، خرید، رستوران و ..
و در ادامه به این نتیجه می رسد که این عدد با سرنوشت او به نوعی گره خورده است.
این فیلم نوعی فیلم جنایی نیز می باشد زیرا تمام صحنه های قتل و فیلم آن نوعی به این عدد ربط پیدا می کند فیلم به نوعی یک معما و چیستان بزرگ است که تا پایان ذهن مخاطب را در گیر می کند.
▪ این مقدمه کوتاه از این سینمایی بلند را به این خاطر برای شما خواننده محترم گفتیم که: جیم کری نیز بعد از بازی در این فیلم عاشق آن و مضمون پیچیده اش شده و به سراغ عدد ۲۳ و رمز و رازش رفته است.
او می گوید: گردش خون در بدن ۲۳ ثانیه طول می کشد، جیم کری و جوئل شوماخر (قهرمان کودکی و همیشگی جیم کری ) روی هم به حروف انگلیسی ۲۳ حرف می شود و ...
این توهم ۲۳، این روزها به سرگرمی شدیدا جذاب برای جیم کری بدل شده است.
در آینده از او فیلم های: دوستت دارم فیلیپ موریس، رفقای ناآشنا و از خود متشکرم را خواهید دید.او علاوه بر این فیلم ها به تازگی با تهیه کننده فیلم آقای بله گو نیز قرارداد بسته است، این فیلم در مورد کسی می باشد که نمی تواند نه بگوید و به همین علت مشکل زندگی اش تغییر می کند.
تهیه کننده این فیلم دیوید هیمن تهیه کننده هری پاتر است.
منبع : روزنامه خراسان


همچنین مشاهده کنید