جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

«اوباما» باما یا برما؟!


«اوباما» باما یا برما؟!
در حالی که بنابر نظرسنجی ها و پیش بینی ها از هم اکنون سایه نامزد آفریقایی تبار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر کاخ سفید سنگینی می کند، تغییر سیاست استکباری ایالات متحده درباره ایران و جهان در شرایط جدید بعید است.
در حالی که ناقوس مرگ جمهوری خواهان در انتخابات از هم اکنون نواخته شده است اوباما در اولین گام در انتخابات ریاست جمهوری این کشور توانست در انتخابات دو شهر از شهرهای ایالت نیوهمپشایر بر رقیب جمهوریخواه خود غلبه کند.
وی توانست در انتخابات شهرک «دیکسویل نوچ» با حساب ۱۵ بر ۶ بر «جان مک کین» غلبه کند.
این برای اولین بار در چند انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکاست که دموکرات ها در این شهرک بر جمهوریخواهان پیروز می شوند.
پیروزی یک سیاهپوست کنیایی که در روزهای اخیر رسانه های آمریکا روی حضور غیرقانونی عمه اش در آمریکا رژه رفتند، موضوعی است که از نظر همین رسانه ها انتخابات آمریکا را تاریخی کرده است.
اوباما که تصاویر وی و پدر کنیایی اش در صدر اخبار رسانه های غربی است از نظر آنها فرشته ای است که از دنیای آزادی و دموکراسی آمده است تا نه تنها مردم ایالات متحده بلکه مردم جهان را از مشکلات نجات دهد اما واقعیت چیست؟
اوبامای سیاه پوست که بیشتر از یکسال است در پرهزینه ترین انتخابات تاریخ آمریکا رسانه های غربی و صهیونیستی در تلاش برای ساختن چهره ای محبوب در میان مردم ایالات متحده و جهان را دارند واقعا چگونه شخصیتی دارد؟
نکته ای که درباره انتخابات آمریکا حائز اهمیت است کم تاثیر و یا حتی بی تاثیر بودن شخصیت ها در تعیین سیاست این کشور هستند.
در این کشور که انتخاب رئیس جمهور چه در انتخابات درون حزبی و چه در انتخابات سراسری تحت تاثیر تصمیمات بزرگان دو حزب جمهوری خواه و دموکرات است، نامزد مستقل معنی ندارد و فردی که خواهان ورود به کاخ سفید است از ابتدا باید وامدار و وابسته به یکی از این دو حزب باشد.
موضوع دیگری که در اینباره مهم است چگونگی فرایند تصمیم سازی در کاخ سفید است و در این کشور بزرگان احزاب و سازمان های اطلاعاتی و امنیتی تصمیم می گیرند و در واقع یک دولت پنهان دولتی فرمایشی را مامور انجام برنامه های خاصی می کند.
نگاهی به انتخاب جرج بوش در هشت سال گذشته و حتی قبل از آن انتخاب بیل کلینتون و دیگر روسای جمهور آمریکا که بعضی از آنها از بی استعدادترین و نالایق ترین افراد بوده اند به خودی خود در این مورد روشنگر است.
برای دولت پنهان آمریکا زن بودن یا سیاهپوست بودن یا نداشتن استعداد و تجربه سیاسی و اقتصادی نامزد انتخابات ریاست جمهوری مهم نیست بلکه آنچه مهم است محبوب بودن است.
دولت پنهان آمریکا محبوبیت را فقط محبوبیت برای کسب آرا مردم ایالات متحده نمی داند، برای دولت پنهان این کشور انتخاب یک فرد محبوب به لحاظ جهانی یک استراتژی است.
آمریکا که خود را هژمونی برتر جهان می داند برای ادامه سلطه خود مثل تمام قدرت های دیگر و بویژه در عصر دموکراسی رسانه و جهانی شدن به محبوبیت نیاز دارد.
انتخاب زلمای خلیل زاد افغانی به عنوان نماینده آمریکا در سازمان ملل یا انتخاب کاندولیزا رایس آفریقایی تبار به عنوان وزیر خارجه دولت بوش و بسیاری نمونه های دیگر به خوبی نشان دهنده وجود یک استراتژی معین در بکارگیری افراد وابسته به اقلیت ها در پست های کلیدی است.
از این پس اوبامای سیاهپوست و آفریقایی تبار است که دستورات دولت پنهان آمریکا را که مجموعه ای از سیاستمداران و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ایالات متحده هستند را اجرایی خواهد کرد تا به روشی دیگر حقوق ملت های آزاده و گروه های مقاومت تضییع شود.
اوباما از هم اکنون مورد حمایت گسترده لابی صهیونیستی در دولت پنهان آمریکاست و حضورش برای رژیم صهیونیستی اطمینان بخش است.
روی کار آمدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به معنی قدرت یافتن این گروه در دولت پنهان ایالات متحده است.
دموکرات ها بر عکس جمهوری خواهان معتقد به سلطه بر جهان از طریق دیپلماسی و فشار اقتصادی هستند و نظامی گری جمهوری خواهان را رد می کنند.
اوباما در ارتباط با ایران هم تلاش خواهد کرد بسته های تشویقی بیشتری را به منظور مهار قدرت روزافزون سیاسی اقتصادی و تکنولوژیک جمهوری اسلامی ارائه کند اما در صورت عدم موفقیت، تلاش برای افزایش تحریم ها علیه تهران واکنش سناتور الینویز به این موضوع خواهد بود.
منبع : شبکه خبر دانشجو


همچنین مشاهده کنید