دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا

توصیه هایی که با آن شاید بتوانیم کاربری رایانه خود را بهبود ببخشیم!


توصیه هایی که با  آن شاید بتوانیم کاربری رایانه خود را بهبود ببخشیم!
در این گفتار به راه کار های مفیدی در زمینه رایانه اشاره می کنیم که با آن شاید بتوانید اطلاعات کاری خود و سرعت عملتان را بالا ببرید!
این که تمام وقت خود را صرف بازی های رایانه ای می کنید، واقعا شایسته شما نیست؛ اما آیا به این دلیل این کار را می کنید که به اندازه کافی اطلاعات از رایانه ندارید و نمی توانید کار موثری با آن انجام دهید؟ از یک رایانه با سرعت و حافظه بالا و یک پردازشگر خوب مثل پنتیوم ۴ استفاده کنید. کانکشن اینترنت را پرسرعت انتخاب کنید، ترجیحا DSL یا حتی پرسرعت تر. یک برنامه آنتی ویروس خوب روی سیستم تان نصب کنید تا امنیت فایل هایتان را بالا ببرید .
در این مقاله به کاربری های مفیدی از رایانه اشاره می کنیم که با آن ها می توانید اطلاعات کاری خود و سرعت عملتان را بالا ببرید.
▪ نیازهایتان را مطرح کنید
▪ از آپدیت های خودکار استفاده کنید
این امر مربوط به ارتقای آنتی ویروس سیستم، برنامه های مختلف و سیستم عملیاتی رایانه است.
▪ در مورد مسائل ایمنی و حفاظتی سیستم تان هوشیار باشید
از باز کردن ایمیل های مشکوک و ناشناخته جدا پرهیز کنید، چون ممکن است از این طریق ویروس وارد سیستم تان شود. از کلمه رمزی استفاده کنید که هیچ کس نتواند آن را حدس بزند. به طور مرتب رایانه را تست کنید تا از آسیب های امنیتی آن اطلاع یابید.
▪ به کارهایتان نظم دهید
▪ صفحه دسکتاپ و فایل هایتان را مرتب کنید
آیکن های روی صفحه دسکتاپ را نوعی واضح انتخاب کنید. می توانید short cut را در سمت راست و فایل های کاربردی خود را در سمت چپ دسکتاپ نگه دارید. اگر در آن واحد روی چندین پروژه کار می کنید، برای هر کدام فایل های جداگانه درست کنید و اسم دقیقی روی آن بگذارید تا با هم اشتباه نشود.
▪ میانبر درست کنید
با درست کردن میانبر(short cut) می توانید در وقت صرفه جویی کنید. اگر برخی سایت ها به طور مرتب دیدن می کنید، می توانید آن را در قسمت سایت های برگزیده ذخیره کنید تا راحت تر و سریع تر به آن ها دسترسی پیدا کنید.
▪ پیام های پست الکترونیکی خود را مرتب کنید
هرگونه پیام قدیمی و بی استفاده را پاک کنید و پیام های ارسالی را به ترتیب تاریخ دریافت مرتب کنید تا دیگر لازم نباشد برای پیدا کردن یک پیام وقتتان را با گشتن پیام های قدیمی تلف کنید. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که پیام های مهم را روی سیستم تان در فایل های جداگانه ذخیره کنید تا راحت تر به آن ها دسترسی پیدا کنید و پس از تکمیل پروژه می توانید آن ها را پاک کنید.
▪ مطلع باشید
▪ از گشت و گذار بیهوده در اینترنت پرهیز کنید
به جای این که بیهوده برای یافتن اطلاعاتی مشغول گشتن شوید، RSS را روی سیستم تان دانلود و منابع متداول خود را به آن ها متصل کنید. یا این که از موتورهای جست و جو مثل گوگل استفاده کنید.
▪ بگذارید اطلاعات به سمت شما بیاید
می توانید در خبرنامه سایت های خبری عضو و از مهم ترین خبرهای روز جهان باخبر شوید.
▪ بازده کاری خود را بالا ببرید
▪ از برنامه های ماکرو استفاده کنید
با کمی نظم دادن به کارها و پاک کردن اطلاعات قدیمی و اضافی، خواهید دید که «صفحه گسترده» (spread sheet) برنامه راه اندازی پارسال، امسال هم باز برایتان کار خواهد کرد.
▪ از Template استفاده کنید
نوشتن یک نامه یکسان به چند نفر با موضوعی یکسان؟ می توانید برای نامه ها، گزارش ها و ایمیل های تکراری Template درست کنید و هربار فقط عمل کپی-پیست انجام دهید. هربار می توانید مطالب دیگری نیز به همان متن قبلی اضافه کنید.
▪ از موضوع خارج نشوید
مکاتبات ایمیل تان کوتاه و مختصر باشد. لزومی ندارد که ایمیل بلند باشد. اگر لازم است که اطلاعات زیادی را منتقل کنید، می توانید آن را به ایمیل الصاق کنید. از موضوع خارج نشوید. اگر ۳ موضوع یا سوال دارید، بهتر است که ۳ ایمیل مجزا بفرستید.
▪ اطلاعات مهم شما همیشه در دسترس است
فایل ها و اطلاعات مهم را می توانید به صورت الکترونیک همیشه در اختیار داشته باشید. آن ها را روی حافظه USB یا CD ضبط کنید. از PDA تان به درستی استفاده کنید. قسمت دستورالعمل آن را مطالعه کنید تا از کارکرد برنامه های آن بیشتر مطلع شوید.
▪ سخن آخر، فناوری زندگی را راحت تر کرده است
مردم انتظار دارند که تا دکمه اینتر را فشار می دهند اطلاعات را دریافت کنند. مدیریت زمان البته بسیار مهم است و شما می توانید عملکرد و بازده کارایی تان را با استفاده بهینه از فناوری بیشتر کنید.
با بالا بردن کاربری رایانه می توانید امور شغلی خود را بهتر و دقیق تر انجام دهید.
منبع : روزنامه خراسان