جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

روزه در خانمهای باردار


روزه در خانمهای باردار
این سئوال برای خانمهای باردار مطرح است که آیا روزه برای جنین آنان خطر دارد یا خیر ؟ هنگام روزه داری وزن مادر می تواند با توجه به مقدار مصرفی کالری تغییر کند . برخی مطالعات انجام شده نشان داده است که روزه داری در حین ماه مبارک تأثیری بر وزن نوزادان نمی گذارد . ولی در مطالعه ای که در عربستان انچام گرفت ، تعداد نوزادان با وزن کمتر از طبیعی و همچنین مرگ و میر آنها طی مراسم حج و ماه رمضان افزایش یافته بود که در اینجا نقش سوء تغذیه به عنوان یک مشکل تعیین کننده مورد توجه قرار می گیرد .
تحقیقات نشان داده است که ۳۰ روز روزه داری مادران باردار در ماه رمضان در زمانی که طول روز بطور متوسط ۱۲ ساعت می باشد ، تأثیر نامطلوبی بر بهره هوشی کودکان نمی گذارد .
بنابراین بهتر است مادران باردار که در گرفتن روزه اصرار دارند ، با پزشک خود مشورت نمایند و طبق نظر پزشک و با کنترل وزن خود از اضافه وزن لازمی که می بایست در طی حاملگی کسب کنند مطمئن گردند . همچنین با خوردن سحری طول زمان پرهیز از غذاخوردن را کاهش دهند ، که در این صورت طبق نظر پزشک و با رعایت یک رژیم غذایی مناسب می توان اطمینان خاطر از سلامتی مادر و جنین را افزایش داد.
منبع : واحد مرکزی خبر


همچنین مشاهده کنید