جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

مصرف کاکائوی تلخ عملکرد رگ‌های خونی را بهبود می‌بخشد


مصرف کاکائوی تلخ عملکرد رگ‌های خونی را بهبود می‌بخشد
محققان اعلام كردند كه خوردن كاكائوی تلخ ، عملكرد رگ‌های خونی را بهبود می‌بخشد . به گزارش « بی‌بی‌سی» محققان دانشگاه كالیفرنیا به تازگی دریافته‌اند كه مصرف این نوع شكلات‌ها كه میزان كاكائوی خالص آنها بیشتر است ،‌ باعث بازشدن رگ‌های خونی می‌شود . رگ‌های خونی تنگ شده خطر بروز حملات قلبی ، سكته و نارسایی‌های چرخه خونی را افزایش می‌دهند .
تحقیقات انجام شده از سوی محققان آمریكایی نشان داده است كه تركیبات « فلاونوئید» كه از گروه تركیبات شیمیایی با ویژگی‌های آنتی اكسیدان‌ها هستند و از انواع مختلف گیاه شكلات تهیه می‌شود . می‌تواند اثرات مطلوبی بر سیستم قلبی – عروقی بدن داشته باشد . این در حالی است كه متخصصان انگلیسی اعلام كرده بودند كه شكلات بیش از این كه بر این سیستم تأثیر مثبت داشته باشد، مشكل‌ساز است . نتایج این بررسی‌ها در كالج آمریكایی نوتریشن به چاپ رسیده است . در این پپژوهش‌ها ۱۱ فرد تحت آزمایش به مدت دو هفته روزانه ۴۶ گرم شكلات تلخ با فلانوئید زیاد و ۱۰ تن دیگر شكلات تلخ با فلانوئید كم در همین مدت زمانی مصرف كردند . در پایان این آزمایش‌ها محققان با استفاده از امواج فراصوتی مشخص كردند كه رگ‌های خونی تا چه حد در هنگام افزایش جریان خون در آنها می‌توانند در شرایط آزاد و راحت قرار گیرند . در این بررسی‌ها مشخص شد در افرادی كه از شكلات‌هایی تلخ حاوی فلانوئید غنی مصرف كرده‌اند یك دهم بیشتر از گروه دیگر گشادگی رگ‌ها صورت می‌گیرد.
همچنین طبق اظهارات این محققان ، مطالعات ابتدایی نشان می‌دهد كه ذرات دانه‌های كاكائو می‌تواند باعث گشادی و عریض شدن رگ‌ها و در نتیجه كمك به عملكرد رگ‌های خونی و بهبود جریان خون در این رگ‌ها شود .
منبع : سایت زنان


همچنین مشاهده کنید