جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

ته چین اسفناج


مواد لازم :
برنج ۴ پیمانه
گوشت بره ۶۰۰ گرم
روغن ۲/۱-۱ پیمانه
ماست ۲/۱-۱ پیمانه
زرده تخم مرغ ۵ عدد
زعفران ۱ قاشق چایخوری
اسفناج ۲ کیلو
نمک و فلفل به میزان لازم
پیازداغ ۴ قاشق سوپخوری
گرده غوره ۱ قاشق سوپخوری ( ویا درصورت نبودن گردغوره ۲۰۰ گرم آلو
آب گوشت ۲/۱ پیمانه


طرزتهیه:
۱- ابتدا گوشت را با کمی نمک و فلفل و زرچوبه و یک عدد پیاز می گذاریم تا بپزد.
۲- برنج را شسته و آن را به مدت ۲ ساعت خیس کنید سپس آن را آبکش کرده و کنار بگذارید.
۳- درصورتیکه خواستید از آلو استفاده نمایید آن را بشویید و بعد یک جوش بدهید سپس هسته های آن را خارج نموده و کنار بگذارید.
۴- اسفناج ها را شسته و خرد نمایید و بعد بگذارید بپزد و بعد با کمی روغن آن را تفت دهید و بعد پیازداغ را به آن اضافه کرده و کمی نمک و فلفل بزنید و گردغوره را نیز در این مرحله اضافه نمایید و یا آلو را اضافه نمایید.
۵- اکنون زرده تخم مرغ، ماست، نمک و فلفل + آب گوشت و زعفران حل شده را با هم در یک کاسه ریخته و خوب مخلوط کنید و بعد روغن را به آن اضافه نمایید به اندازه ۲/۱ پیمانه از مایه را برداشته و کناربگذارید و بعد برنج را اضافه کنید.
۶- یک ظرف مناسب را انتخاب کرده کف و دیواره آن را چرب کرده یک لایه از مایه برنج را کف ظرف ریخته بعد یک لایه از مایه اسفناج را می ریزیم و بعد گوشت را روی آن می گذاریم و بعد مایه برنج را اضافه می کنیم و با قاشق سطح ته چین را صاف می کنیم ۲/۱ از مایه ماست و زرده را که کنار گذاشته بودیم را روی ته چین ریخته همین طور کمی روغن روی آن می ریزیم ( با قاشق ) و روی ظرف را فویل می کشیم یا درب آن را می گذاریم و بعد در فر ۳۵۰ درجه به مدت ۲ ساعت می پزیم و بعد با ماست چکیده و زرشک و خلال پسته آن را تزئین نمایید.
منبع : شبکه جهانی جام جم


همچنین مشاهده کنید