شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

هوشمندانه بخورید


هوشمندانه بخورید
قبول کنید سالم غذاخوردن کار سختی است. همه ما بارها و بارها شنیده ایم که میوه و سبزی برای سلامت خوب هستند، اما حتی یک نظر جزیی به وضعیت و آمار سلامت عمومی ، نشان می دهد اکثر مردم نمی دانند چگونه از این اطلاعات به طور عملی استفاده کنند.
متخصصان تغذیه ایده های فراوانی درباره یک رژیم غذایی سالم دارند. قانون کلی این است که باید مقدار فراوانی میوه و سبزی میل کنیم ، التفاتی به تمامی دانه ها و حبوبات داشته باشیم و گوشت قرمز را تفننی مصرف کنیم (نه این که جزئ لاینفک هر وعده غذایی ما باشد).در ضمن ، نباید بیش از نیاز بدنمان غذا بخوریم. اما مشکل اصلی در اینجاست که همیشه هم نمی توان به یک بشقاب سبزی و میوه به یک چشم نگاه کرد، زیرا برخی از آنها سالم تر از انواع دیگر هستند.این موضوع برای انواع دانه ها و ماهی ها و موادغذایی دیگر هم صدق می کند.
به عبارت دیگر ممکن است با خود فکر کنید رژیم غذایی خوبی دارید و سالم غذا می خورید، اما اگر بدانید ممکن است با یک تغییر ماهرانه و دقیق در آنچه می خورید، می توانید به طور قابل ملاحظه ای سالم تر باشید و سالم تر بخورید، دست به کار می شوید و به فکر جمع آوری اطلاعات درباره خوراکی های مختلف می افتید.پزشکان اثبات کرده اند یک رژیم غذایی پرمیوه و پرسبزی و مقادیری آجیل و محصولات لبنی می تواند فشار خون و کلسترول بد را به اندازه درمان های دارویی پایین آورد.شواهد هم این موضوع را تصدیق می کنند که افزودن فیبر به رژیم غذایی و پرهیز از غذاهایی که خیلی فرآوری شده اند، می تواند به جلوگیری از شروع دیابت نوع دو کمک فراوانی کند.نیازی نیست که طعم و مزه غذا را قربانی هدف تغذیه سالم کنید. نیازی نیست گرسنه بمانید. نیازی نیست همه چیزهایی را که دوست دارید، از فهرست غذایی خود حذف کنید. زمان آن فرا رسیده است که فهم آگاهانه غذایی خود را دوباره پرورش دهیم.زمان آن فرا رسیده است که هوشمندانه تر غذا بخوریم. سلسله مطالبی با عنوان «هوشمندانه بخوریم» در این قسمت درج خواهد شد و درباره تاثیرات گوشت ، ماهی ، غلات و حبوبات اطلاعات سودمندی دریافت خواهید کرد.
منبع : ایران مانیا


همچنین مشاهده کنید