جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

خورش بامیه


خورش بامیه
شاید پیش از این بامیه بیشتر در استان های جنوبی كشورمان مصرف می شد اما خورش آن اكنون به فهرست غذایی اكثر خانواده ها راه یافته است. ابتدا به نكات تغذیه ای بامیه اشاره می شود و بعد نوبت به مواد لازم و شیوه پخت خورش آن نیز می رسد. بامیه، سرشار از اسید فولیك و ویتامین های A و C است. هم چنین منبع خوبی از ویتامین های گروه ب، منیزیوم، پتاسیم و فیبر غذایی است. مختصر این كه با خوردن بامیه می توان به پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروق امید داشت، بنابراین تا بامیه از میادین میوه و تره بار و سوپر میوه محله تان هست و فصل آن هنوز تمام نشده، چند وعده خورش آن را تدارك ببینید.
●مواد لازم (برای ۴ نفر):
▪ گوشت ماهیچه یا ران گوسفند: نیم كیلو
▪ بامیه: نیم كیلو
▪ پیاز سرخ شده: ۲ قاشق مرباخوری
▪ رب گوجه فرنگی: یك قاشق غذاخوری
▪ سیب زمینی متوسط: سه عدد
▪ آبلیمو: نصف استكان
▪ نمك و فلفل و زردچوبه به مقدار دلخواه!
● شیوه پخت:
قطعات گوشت را پس از تفت دادن در روغن با ۳ لیوان آب و پیاز سرخ شده می گذاریم با شعله ملایم بپزد. ته بامیه ها را كمی می بریم تا در هنگام پختن لیز و له نشود سپس آنها را با یك قاشق غذاخوری روغن سرخ می كنیم و رب گوجه فرنگی را به آن می افزاییم.
اكنون زمان افزودن نمك و فلفل و آبلیمو و زردچوبه، به گوشت است. بعد از این كه گوشت پخته شد، بامیه ها را به آن اضافه می كنیم. این خورش باید كم آب باشد. پیش از آن كه خورش را به سر سفره ببرید، دور بشقاب را با سیب زمینی های سرخ شده تزیین كنید.
چنانچه بخواهید می توانید از تمرهندی نیز برای طبخ این خورش استفاده نمایید در صورتی كه با ذایقه غذایی اعضای خانواده شما سازگار باشد.
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید