شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

علی(ع) پیشوای روشنگر


علی(ع) پیشوای روشنگر
«علی(ع) پیشوای روشنگر» از جمله كتب منتشر شده توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است كه به قلم دكتر علی ابوالخیر (ادیب مصری) نگاشته و به همت دكتر طبیبیان ترجمه شده است. نگارنده این اثر را برای كنگره بین المللی «امام علی(ع) و عدالت و وحدت» در سال ۱۳۷۹ ارسال كرده بود.
این كتاب در ۳۳۰ صفحه تدوین شده كه در بخش آخر آن علت نامگذاری كتاب را چنین بیان كرده است: «دانش امام علی(ع) زیربنا و پایه ای بود كه گستره قرآن شكوهمند و دانش پیامبر بزرگوار خدا را در خود گنجانیده بود و اگر امت اسلامی كار فقاهت و سیاست را از آغاز به دست امام علی و پس از وی به فرزندان پاكش واگذار می كردند هرگز به گونه مذهب ها و مكتب های كنونی پراكنده نمی شدند.
لیكن آن سخن كه در گفتن آن اصرار داریم این است كه آن پیشوایی كه این دانش های گوناگون را با آن همه گستردگی در سینه خود گردآورد به راستی كه شایسته لقب پیشوای روشنگر است و این لقب به خوبی بیانگر شخصیت بی همتای او است و واجب است كه هر مسلمانی آن را باور داشته باشد.
آری ما همه چیزهایی را كه درباره امام علی گفتیم از ژرفای دل و بن دندان باور داریم، بلكه بیشتر و بیشتر از آن را نیز باور داریم.
منبع : روزنامه جوان


همچنین مشاهده کنید