شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

ویتامین و پروتئین بهترین درمان آلزایمر


ویتامین و پروتئین بهترین درمان آلزایمر
استفاده از ویتامین ها، پروتئین ها و ورزش مهمترین راه مقابله با آلزایمر است. آلزایمر جزو بیماریهای تحلیل برنده مغزی است كه به تدریج سلول های مغز را دچار مرگ سلولی می كند.
علائم عصبی و اختلالات مغزی بروز می كند. علت اصلی بروز این بیماری مشخص نیست، ولی برخی عوامل مانند سكته مغزی دراین امر موثر است. این بیماری عمدتا از سن ۴۵تا ۶۰ سالگی ظهور می كند. از ۶۰ سالگی به بعد عملكرد مغز كاهش می یابد. علائم این بیماری كم شدن حافظه نزدیك و كندشدن حركات است كه اعمال شخص با تردید صورت می گیرد و به تدریج اختلالات شناختی به وجود می آید.
سرانجام فرد دچار بی اختیاری در ادرار شده و نهایتا فلج بدن به صورت خشك شدن اندامها، پاها به سراغ بیمار می آید. در خصوص درمان آلزایمر استفاده مناسب از پروتئین ها و ویتامین ها مورد تأكید متخصصان است. همچنین آنها معتقدند زندگی بدون استرس و ورزش می تواند در درمان این بیماری موثر باشد.
هنگامی كه سیب را پوست می كنید با دست خود، ماده ارزشمند و ضداكسیدان آن را دور می ریزید. حال آنكه بیشترین مقدار كورستین در پوست این میوه است. آب سیب كمترین مقدار كورستین را دارد. به عبارت دیگر، پروفسوری توصیه می كند كه این میوه را حتما با پوست بخورید. سیب سرخ یك میوه مجلسی است و اغلب برای مهمانی ها از این نوع سیب تهیه می كنند. این عادت فرهنگی، یك رفتار كاملا علمی است، زیرا سیب سرخ درمقایسه با سیب زرد و سبز آنتی اكسیدان بیشتری دارد.
پیاز، زغال اخته و... از جمله میوه های دارای كورستین هستند. پس آن عبارت معروف كاملا اساس علمی دارد و خوردن یك عدد سیب، ترجیحا سیب سرخ و آن هم با پوست آن می تواند از افتادن گذار شما به مطب پزشك جلوگیری كند.

فریده طاهری
منبع : روزنامه کیهان


همچنین مشاهده کنید