جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

نکاتی برای مبارزه با حشرات موذی خانگی


نکاتی برای مبارزه با حشرات موذی خانگی
▪ سوسک: بهترین وسیله «اسید بودیک» است که به صورت کریستال های کوچک می باشد. قبل از استفاده باید محل های مورد نظر را با حشره کش سمپاشی کنید. این عمل را چند هفته متوالی انجام دهید تا کاملا ازبین بروند.
▪ تارعنکبوت: برای برداشتن تارعنکبوت از سقف یک جوراب را به سر یک چوب قرار دهید و با نوارچسب آن را محکم کنید و سقف را تمیزکنید. برای تمیزکردن زیر یخچال هم می توان از این روش استفاده کرد.
▪ گزش زنبور: بهتراست محل گزش زنبور را با جوش شیرین و آب آغشته نمائید، سپس یک تکه پیاز روی محل گزش بگذارید تا زهر را کاملا جذب کند.
▪ مورچه: با ریختن نمک در محل حرکت، مورچه حرکت خود را در آن محل متوقف می کند. از حشره کش و پودرهای ضدمورچه نیز می توان استفاده نمود. به صورتی که آنها را در مسیر حرکت آنها ریخته و بعد از سه روز محل را با جارو برقی تمیز کنید.
▪ مگس: برای جلوگیری از ورود مگس ابتدا درهای ورودی را باید محکم بپوشانید و زباله ها حتما درون کیسه زباله باشد. سطل زباله زود به زود خالی شود و از تجمع ظروف کثیف جلوگیری کنید.
▪ بید: از ورقه های آماده ضدبید برای کمد لباس می توان استفاده نمود و یا از مواد ضدبید که به صورت گلوله های کوچک وجود دارد در بین پتوهای پشمی استفاده نموده ویا کمی از نفتالین استفاده نمائید.
منبع : روزنامه ابتکار


همچنین مشاهده کنید