دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 6 May, 2024
مجله ویستا
جامعهشناسی موتورهای جستوجوگر
موتورهای جستوجوگر، اصلیترین پایگاه مردم در دنیای اینترنت هستند. مردم سفر خود را در دنیای شگفتانگیز اینترنت، با یكی از موتورهای جستوجو نظیر یاهو، گوگل یا ماما شروع میكنند و بعد روانه مقصد خود میشوند. از این رو میتوان گفت موتورهای جستوجوگر بیشباهت به ایستگاههای قطاری نیستند كه مردم از هر سوی شهر خود را به آن میرسانند و از آنجا به مقاصد دلخواه خود پراكنده میشوند.
اما شیوه پراكنده شدن مردم در این ایستگاه در نوع خود مسالهیی جالب و جامعهشناسانه است. مثلا طبق آخرین آماری كه موتورهای جستوجو منتشر كردهاند جوانان ۱۸ تا ۲۷ سال امریكا معمولا در اینترنت به دنبال سرگرمیها و اطلاعات كاریابی هستند. نسل «اكس» امریكا كه امروز مردان و زنانی ۳۸ یا ۳۹ ساله هستند، در موتورهای جستوجو بیشتر به دنبال اطلاعات مسافرت میگردند، در حالیكه نسل پیرتر، اینترنت را در جستوجوی اطلاعات پزشكی تورق میكند.
جستوجوهای اینترنتی بر حسب پراكندگی جغرافیایی نیز تنوع جالب دارد. مثلا در لس آنجلس موضوع مورد علاقه بیشتر كاربران اینترنت، تفریحات است، اما در سیاتل و نیویورك و شیكاگو بیشتر كاربران به دنبال اطلاعات مربوط به سفر هستند. در آتلانتا (شاید تحت تاثیر پایگاه خبری سی.ان.ان) بیشتر مردم در اینترنت به دنبال خبر میگردند. در دنور بیشتر جستوجوها حول محور مسائل بهداشتی است.
این طبقهبندی در ابعاد جنسیتی صورت جالبتری به خود میگیرد. زنان در اینترنت بیشتر به دنبال نكتههایی پیرامون سلامتی جسمانی هستند، اما مردها ترجیح میدهند بیشتر وقتشان را با جستوجو به دنبال مسائل تفریحی و اطلاعاتی درباره ماشینها و تكنولوژیهای جدید بگذرانند.
اما شیوه پراكنده شدن مردم در این ایستگاه در نوع خود مسالهیی جالب و جامعهشناسانه است. مثلا طبق آخرین آماری كه موتورهای جستوجو منتشر كردهاند جوانان ۱۸ تا ۲۷ سال امریكا معمولا در اینترنت به دنبال سرگرمیها و اطلاعات كاریابی هستند. نسل «اكس» امریكا كه امروز مردان و زنانی ۳۸ یا ۳۹ ساله هستند، در موتورهای جستوجو بیشتر به دنبال اطلاعات مسافرت میگردند، در حالیكه نسل پیرتر، اینترنت را در جستوجوی اطلاعات پزشكی تورق میكند.
جستوجوهای اینترنتی بر حسب پراكندگی جغرافیایی نیز تنوع جالب دارد. مثلا در لس آنجلس موضوع مورد علاقه بیشتر كاربران اینترنت، تفریحات است، اما در سیاتل و نیویورك و شیكاگو بیشتر كاربران به دنبال اطلاعات مربوط به سفر هستند. در آتلانتا (شاید تحت تاثیر پایگاه خبری سی.ان.ان) بیشتر مردم در اینترنت به دنبال خبر میگردند. در دنور بیشتر جستوجوها حول محور مسائل بهداشتی است.
این طبقهبندی در ابعاد جنسیتی صورت جالبتری به خود میگیرد. زنان در اینترنت بیشتر به دنبال نكتههایی پیرامون سلامتی جسمانی هستند، اما مردها ترجیح میدهند بیشتر وقتشان را با جستوجو به دنبال مسائل تفریحی و اطلاعاتی درباره ماشینها و تكنولوژیهای جدید بگذرانند.
منبع : روزنامه اعتماد
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران آمریکا مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان انتخابات دولت حسین امیرعبداللهیان حجاب جنگ دولت سیزدهم حسن روحانی انتخابات مجلس دوازدهم
قتل فضای مجازی هواشناسی تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران سیلاب سامانه بارشی آموزش و پرورش سازمان هواشناسی باران آتش سوزی
خودرو بانک مرکزی بازار خودرو قیمت دلار قیمت طلا قیمت خودرو دلار یارانه مسکن ایران خودرو حقوق بازنشستگان تورم
تلویزیون سینمای ایران سینما نمایشگاه کتاب دفاع مقدس صدا و سیما مسعود اسکویی صداوسیما کتاب موسیقی مهران غفوریان سریال
معماری
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین حماس جنگ غزه روسیه اوکراین امیرعبداللهیان ایالات متحده آمریکا نوار غزه جنگ اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر جواد نکونام مهدی طارمی سپاهان رئال مادرید بازی بارسلونا لیگ برتر انگلیس باشگاه استقلال
باتری گوگل آیفون اینستاگرام سامسونگ مایکروسافت اپل عکاسی ناسا
چای کاهش وزن فشار خون توت فرنگی سیگار کبد چرب