پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
دستگاه پرچکاری
پرچکاری با صنعت ساختن راهآهن، کشتیسازی، دیگ بخار، خرپاهای فلزی و غیره ایجاد شد. برای راهآهنی که طی سالهای ۱۸۴۶ ـ ۱۸۵۰ بهوسیله استفنسن ساخته شد حداقل دو میلیون پرچ بوزن ۹۰۰ تن لازم داشت. ازینرو دستگاههای جدید پرچکاری که برخی از آنها با ضربه و برخی با فشار عمل میکردند، بهکار افتاد.
دستگاه پرچ فیربیرن سازنده دیگ بخار منچستر برای پرچ کردن از روش مکانیکی استفاده و در ۱۸۳۸ یک دستگاه پرچکاری بنام خود ثبت کرد. برای صرفهجوئی زیاد در استفاده از کارگر دستگاهی ساخته شد که هر ثانیه یک ضربه وارد میساخت که چهار ثانیه آن برای جابهجا کردن قطعه و قرار دادن پرچ در محل دقیق بین گیرههای ابزار پرچگذاری بود بدین ترتیب با این وسیله ۱۰ تا ۱۲ بار بیشتر میخ پرچگذاری کنند تا با دست.
دستگاه پرچ ساخت آلت در فرانسه با نوعی کلاچی مجهز بود که هر زمان یک میخ پرچ میشد دستگاه فوری میایستاد. در نمایشگاه ۱۸۴۴ پاریس دو مدل فرانسوی بابتکار لومتر ارائه شد.
دستگاه پرچ ساخت آلت در فرانسه با نوعی کلاچ مجهز بود که هر زمان یک میخ پرچ میشد دستگاه فوری میایستاد. در نمایشگاه ۱۸۴۴ پاریس دو مدل فرانسوی بابتکار لومتر ارائه شد.
دستگاه پرچ لومتر ـ نخستین دستگاه پرچ بخاری در ۱۸۴۴ ساخته شد. لومتر از دستگاه سوراخ کاری کاوه و پرچکاری فیربیرن الهام گرفت.
بدنه شتر گلوی دستگاه پرچ کاری لومتر دارای دو کشور بود که به نرمی آزاد میشد و هر یک از اهرمی فرمان میگرفت که پیستون بخار آنرا بهحرکت در میآورد.
در ۱۸۳۶ آنتوندورن طراحی ساخت مکانیکی پرچ را ریخت. در دستگاه پرچ بجای سنبه و یک وسیله میخساز را بجای ماتریس گذاشت.
ماشین پرچ شنایدر، در نمایشگاه ۱۸۴۴ پاریس، برادران شنایدر دستگاه پرچ ود را به نمایش گذاشتند که با بخار آب کار میکرد. این ماشین پرچکاری بر روی چهار قرقره قرار داشت و جابهجا میشد. ماشین پرچ شنایدر نسبت بهماشین فیربیرون برتری داشت و زمانی عمل میکرد که پرچ دقیقاً در جای لازم قرار داشت. از طرفی یک زانوئی در پایان رفت قدرتی بسیار زیادتر از قدرت خود را در آغاز رفت را ایجاد میکرد و صرفهجوئی در مصرف بخار بسیار قابل ملاحظه بود.
ماشینهای پرچ لومتر و شنایدر نخست در پرچکاری دیگهای بخار بکار میرفت اما بعدها در پرچ ساختمانهای فلزی کاربرد یافت.
● پرس برش ـ پرس پیچی کوچک
برای بریدن هر نوع قطعه، این دستگاه پتک کوچکی بود که همچون منگنهای قطعات را در ورقهای فولاد یا برنج بشکل دلخواه میبرید. این دستگاه همچنین برای رنگ زدن بوسیله کالیبری مجهز به چند سنبه سوراخهائی در صفحات فلزی ایجاد میکرد. یک کارگر تنها بهوسیله ضربه کوبهٔ پرس چنان بهسرعت قطعات را میبرید که بیننده از شمارش آنها در میماند.
ماشین برای ساختن رقاصک ساعت پرس پیچی کوچک یا اهرمی که با یک ضربه در ورق برنج رقاصک میساخت و در هر روز ۵۰۰ رقاصک تولید میکرد.
دستگاه پرچ فیربیرن سازنده دیگ بخار منچستر برای پرچ کردن از روش مکانیکی استفاده و در ۱۸۳۸ یک دستگاه پرچکاری بنام خود ثبت کرد. برای صرفهجوئی زیاد در استفاده از کارگر دستگاهی ساخته شد که هر ثانیه یک ضربه وارد میساخت که چهار ثانیه آن برای جابهجا کردن قطعه و قرار دادن پرچ در محل دقیق بین گیرههای ابزار پرچگذاری بود بدین ترتیب با این وسیله ۱۰ تا ۱۲ بار بیشتر میخ پرچگذاری کنند تا با دست.
دستگاه پرچ ساخت آلت در فرانسه با نوعی کلاچی مجهز بود که هر زمان یک میخ پرچ میشد دستگاه فوری میایستاد. در نمایشگاه ۱۸۴۴ پاریس دو مدل فرانسوی بابتکار لومتر ارائه شد.
دستگاه پرچ ساخت آلت در فرانسه با نوعی کلاچ مجهز بود که هر زمان یک میخ پرچ میشد دستگاه فوری میایستاد. در نمایشگاه ۱۸۴۴ پاریس دو مدل فرانسوی بابتکار لومتر ارائه شد.
دستگاه پرچ لومتر ـ نخستین دستگاه پرچ بخاری در ۱۸۴۴ ساخته شد. لومتر از دستگاه سوراخ کاری کاوه و پرچکاری فیربیرن الهام گرفت.
بدنه شتر گلوی دستگاه پرچ کاری لومتر دارای دو کشور بود که به نرمی آزاد میشد و هر یک از اهرمی فرمان میگرفت که پیستون بخار آنرا بهحرکت در میآورد.
در ۱۸۳۶ آنتوندورن طراحی ساخت مکانیکی پرچ را ریخت. در دستگاه پرچ بجای سنبه و یک وسیله میخساز را بجای ماتریس گذاشت.
ماشین پرچ شنایدر، در نمایشگاه ۱۸۴۴ پاریس، برادران شنایدر دستگاه پرچ ود را به نمایش گذاشتند که با بخار آب کار میکرد. این ماشین پرچکاری بر روی چهار قرقره قرار داشت و جابهجا میشد. ماشین پرچ شنایدر نسبت بهماشین فیربیرون برتری داشت و زمانی عمل میکرد که پرچ دقیقاً در جای لازم قرار داشت. از طرفی یک زانوئی در پایان رفت قدرتی بسیار زیادتر از قدرت خود را در آغاز رفت را ایجاد میکرد و صرفهجوئی در مصرف بخار بسیار قابل ملاحظه بود.
ماشینهای پرچ لومتر و شنایدر نخست در پرچکاری دیگهای بخار بکار میرفت اما بعدها در پرچ ساختمانهای فلزی کاربرد یافت.
● پرس برش ـ پرس پیچی کوچک
برای بریدن هر نوع قطعه، این دستگاه پتک کوچکی بود که همچون منگنهای قطعات را در ورقهای فولاد یا برنج بشکل دلخواه میبرید. این دستگاه همچنین برای رنگ زدن بوسیله کالیبری مجهز به چند سنبه سوراخهائی در صفحات فلزی ایجاد میکرد. یک کارگر تنها بهوسیله ضربه کوبهٔ پرس چنان بهسرعت قطعات را میبرید که بیننده از شمارش آنها در میماند.
ماشین برای ساختن رقاصک ساعت پرس پیچی کوچک یا اهرمی که با یک ضربه در ورق برنج رقاصک میساخت و در هر روز ۵۰۰ رقاصک تولید میکرد.
منبع : مطالب ارسال شده
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه مجلس شورای اسلامی دولت نیکا شاکرمی معلمان رهبر انقلاب دولت سیزدهم مجلس بابک زنجانی شهید مطهری
آتش سوزی قوه قضاییه تهران روز معلم پلیس اصفهان سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سلامت سازمان هواشناسی
قیمت خودرو قیمت طلا قیمت دلار بازار خودرو خودرو دلار بانک مرکزی حقوق بازنشستگان ایران خودرو سایپا کارگران تورم
نمایشگاه کتاب سریال جواد عزتی تلویزیون عفاف و حجاب فیلم سینمایی مسعود اسکویی سینما رضا عطاران سینمای ایران دفاع مقدس فیلم
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه چین انگلیس اوکراین نتانیاهو ترکیه یمن
استقلال پرسپولیس فوتبال سپاهان علی خطیر باشگاه استقلال لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید بایرن مونیخ لیگ برتر
هوش مصنوعی تماس تصویری هواپیما تبلیغات اپل تلفن همراه گوگل همراه اول آیفون ناسا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات
کبد چرب فشار خون بیمه کاهش وزن دیابت بیماری قلبی مسمومیت داروخانه