شنبه, ۲۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 11 May, 2024
مجله ویستا
یک چیز درست - ONE TRUE THING
سال تولید : ۱۹۹۸
کشور تولیدکننده : آمریکا
محصول : هاری آفلند و جسی بیتن
کارگردان : کارل فرانکلین
فیلمنامهنویس : کارن کرونر، بر مبنای رمانی نوشتهٔ آنا کوئیندلن
فیلمبردار : دکلان کوئین
آهنگساز(موسیقی متن) : کلیف ایدلمن
هنرپیشگان : ویلیام هرت، مریل استریپ، رنه زلوگر، تام اورت اسکات، لارن گراهام، نیکی کات، جیمز اکهاوس و پاترین برین
نوع فیلم : رنگی، ۱۲۷ دقیقه
اواخر دههٔ ۱۹۸۰. ̎الن گالدن̎ (زلوگر)، فارغالتحصیل دانشگاه هاروارد، مستقل زندگی میکند و مشغول نوشتن مقالهای تحقیقی برای نشریهٔ ̎نیویورک مگزین̎ است. پدرش، ̎جرج̎ (هرت)، منتقد ادبی و استاد دانشگاه، به او اطلاع میدهد، مادرش، ̎کیت̎ (استریپ) بهدلیل آن که باید در آیندهٔ نزدیک عمل جراحی شود، به مراقبتهای ̎الن̎ در خانه نیازمند است. از طرف دیگر ̎الن̎ نیز تصمیم دارد خود را از مشکلاتی که در رابطه با محبوبش، ̎جوردان̎ (کات) پیش آمده، دور نگه دارد و در عینحال بهکارش برای مجله ادامه دهد. اما واقعیت این است که ̎الن̎ چندان هم رابطهٔ خوبی با مادرش ندارد. ̎الن̎ وقتی به خانه میرود و خود را در تار عنکبوت فعالیتهای مخصوص ̎طبقهٔ متوسط آمریکائی̎ او اسیر میبیند، وحشت میکند؛ اما وقتی با خود فکر میکند شاید این آخرین باری باشد که در میان خانواده عید کریسمس و شکرگزاری را میگذراند، در رفتارش تجدید نظر میکند؛ ولی زمانیکه مشکلات قدیمی خانواده باز هم مطرح میشوند، بروز تنش امری است حتمی...
● اثری نیمه سرگذشتنامهای دربارهٔ ̎آنچه را که داری دوست بدار، بهجای آنکه برای چیزهائی که نداری، افسوس بخوری.̎ و اینکه مردان چقدر خودخواه و احمق هستند! ̎اینجا استریپ نقش مادری را بازی میکند که بر اثر ابتلا به سرطان میمیرد.̎ همین یک جمله آخر میتواند شما را ترغیب به دیدن فیلم کند یا اینکه باعث بشود به کلی دور آن را خط بکشید. یک چیز درست در ادامهٔ سنت ملودرامهای خانوادگی ساخته شده و، بر خلاف انتظار، جزء بازیهای خوب بازیگران اصلی، چیز دیگری نیز در چنته دارد: رابطهٔ دو زن متفاوت از دو نسل که در سینمای آمریکا کمتر به آن پرداخته شده است. با اینهمه، فرانکلین قطعاً کارگردان مناسب پروژه نبوده، بهخصوص از نظر رابطهای که با بازیگر زن اصلی خود نداشته است (مثل رابطهٔ جان کاساوتیس و جینا رولندز). او البته، هوشمندانه، به بازیگرانش اجازهٔ بازی داده و از هنرنمائیهای فیلمسازان متظاهر معاصر احتراز کرده است. برای تماشاگر سینمادوست، در صحنههائی، ̎برداشت̎ از مرا در سینت لوئیس ملاقات کن (وینسنت مینهلی، ۱۹۴۴)، زندگی شگفتانگیزی است (فرانک کاپرا، ۱۹۴۶) و فریادها و نجواها (اینگمار برگمان، ۱۹۷۳) قابل تشخیص است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات مجلس انتخابات ایران مجلس شورای اسلامی انتخابات مجلس دوازدهم مجلس دوازدهم مجلس ستاد انتخابات کشور رهبر انقلاب رئیس جمهور دولت دولت سیزدهم
تهران هواشناسی شهرداری تهران تعطیلی مدارس هلال احمر حوادث سیل پلیس تصادف قتل بارش باران آموزش و پرورش
قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو گاز خودرو بانک مرکزی نمایشگاه نفت مالیات نفت پالایش و پتروشیمی مسکن بازار خودرو
نمایشگاه کتاب فضای مجازی کتاب نمایشگاه کتاب تهران سینمای ایران رضا عطاران تلویزیون سینما دفاع مقدس سریال مهران مدیری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
فناوری
فلسطین رژیم صهیونیستی غزه آمریکا جنگ غزه روسیه حماس سازمان ملل رفح اوکراین نوار غزه طوفان الاقصی
پرسپولیس فوتبال استقلال لیگ برتر رئال مادرید سپاهان باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان اروپا باشگاه استقلال بایرن مونیخ لیگ برتر ایران بازی
هوش مصنوعی اپل ناسا گوگل ماهواره ایلان ماسک فیبرنوری سامسونگ
ورزش چاقی فشار خون توت فرنگی آسم حیوانات کبد چرب