جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
وظایف متقابل رسانهها و روابطعمومیهایصنعتبرق
نقش رسانهها در ترویج، اشاعه و گسترش فرهنگ بهینه مصرف برق از اهمیت خاصی برخوردار است. به عبارت دیگر ابزار مهم تبلیغی- فرهنگی و آموزشی، مدیریت مصرف برق و بهینهسازی آن، رسانهها هستند و در این میان رسانه تصویری تلویزیون به دلیل بهرهگیری از قابلیتهای نمایشی و تصویری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
در درجه بعدی، در زمینه توسعه آموزش و فرهنگ بهینهسازی مصرف انرژی الكتریكی در كل جامعه، رادیو قرار دارد و پس از آن مطبوعات و سایر رسانههای سنتی و ... دراین ارتباط قابل ذكر هستند.
مطالعات كارشناسی نشان میدهد كه صنعت برق و رسانههای همگانی در ارتباط شفاف با مردم ضمن بیان مسایل مختلف مربوط به مدیریت مصرف برق میتوانند مشكلات، كمبودها و تنگناهایی را كه صنعت برق با آن روبهرو است برای مردم بازگو كنند و همانگونه كه اشاره شد وسایل ارتباط جمعی یا رسانهها، ابزاری بسیار موثر برای انتقال پیامها و اطلاعات به جامعه بوده و پل ارتباطی بین مردم و صنعت برق به شمار میآیند.
رسانهها- از دیدگاه محققان ارتباطات- چند نقش خبررسانی و آگاهیدهی، آموزشی (هدایت) سرگرمی و تفریحی و فرهنگسازی را برعهده دارند و مورد آخر كه مبحث فرهنگسازی است در حیطه توسعه فرهنگ، موضوع ترویج و اشاعه فرهنگ صحیح استفاده از انرژی، مطرح میشود.
با توجه به این مساله است كه امروزه اهمیت آموزشهای غیرمستقیم در زمینه مدیریت مصرف برق را آنقدر مهم میدانند كه همه ساله بخش قابل توجهی از برنامههای رسانهای در قالبهای مختلف، مخاطبان را در معرض پیامهای مربوط به مدیریت مصرف برق قرار میدهند. این پیامها چند هدف عمده را دنبال میكنند، یكی آگاهیدادن به مردم در ارتباط با محدودیت منابع انرژی برق و شیوههای بهینهسازی مصرف آن است. زیرا بسیاری از رفتارهای نامطلوب از جمله مصرف بیرویه انرژی برق به دلیل عدم آگاهی از رفتار مطلوب و نحوه دستیابی به آن است. به همین دلیل مسالهای كه به لحاظ فرهنگسازی صنعت برق در جامعه از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است؛ فرهنگسازی رسانهها با یاری دستاندركاران و متخصصان صنعت برق در كل جامعه است.
یكی از عوامل مهمی كه به فرهنگسازی در زمینه بهینهسازی مصرف انرژی كمك میكند توجیه افراد از پیامدهای بحران انرژی است كه میتواند به عنوان عامل مهمی در صرفهجویی تلقی شود. بدون شك بروز خاموشی احتمالی- ناشی از مصرف زیاد- اگر برای مردم توضیح داده شود به گونهای كه آنان توجیه و اقناع شوند خود به خود رغبت زیادی را در صرفهجویی انرژی الكتریكی پیدا میكنند. باید به این مساله اشاره كرد كه فرهنگسازی به منظور مصرف بهینه انرژی الكتریكی به معنای ایجاد هنجاری شخصی درمورد صرفهجویی است. به دیگر سخن رسانهها با كمك و هدایت مدیران و روابط عمومیهای صنعت برق كشور میتوانند به گونهای عمل كنند كه مردم به این باور برسند كه مصرف صحیح و درست در زمینه انرژی برق باید به عنوان هنجار و ارزش شخصی برای افراد مطرح شود.
ارتباط مداوم و پیگیر روابط عمومیهای صنعت برق با رسانهها و ارایه پیامهای تبلیغاتی و آموزشهای مستقیم و غیرمستقیم در زمینه مدیریت مصرف برق، یكی از وظایف مهم و اساسی متقابل رسانهها و روابط عمومیها به شمار میآید.
منبع : ماهنامه پیک برق
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
بنیامین نتانیاهو رهبر انقلاب انفجار مجلس شورای اسلامی نیکا شاکرمی دولت سیزدهم روز معلم معلمان دولت بابک زنجانی مجلس شهید مطهری
ایران هواشناسی بارش باران آتش سوزی هلال احمر قوه قضاییه تهران پلیس شهرداری تهران سیل آموزش و پرورش فضای مجازی
سهام عدالت قیمت طلا قیمت خودرو قیمت دلار بازار خودرو حقوق بازنشستگان خودرو دلار سایپا بانک مرکزی ایران خودرو کارگران
سریال نمایشگاه کتاب شهاب حسینی مسعود اسکویی تلویزیون تئاتر سینمای ایران سینما دفاع مقدس
رژیم صهیونیستی اسرائیل غزه فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس چین ترکیه نوار غزه انگلیس اوکراین
فوتبال استقلال پرسپولیس علی خطیر سپاهان باشگاه استقلال تراکتور لیگ برتر لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر ایران رئال مادرید بایرن مونیخ
هوش مصنوعی گوگل کولر اپل همراه اول تلفن همراه تبلیغات اینستاگرام ناسا
فشار خون کبد چرب دیابت بیمه