جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
آستون مارتین DB۹
خودروهای اسپورت واقعی، خودروهایی هستند كه به گیربكس دستی مجهز باشند». این دیدگاه علاقهمندان به رانندگی در سرتاسر جهان، مشكل بزرگ پیش پای شركت آستون مارتین قرار داده است.
از زمان تولید DB۹ در سال گذشته تاكنون، شركت استون مارتین تنها مدل دنده اتوماتیك آن را تولید كرده و همانگونه كه انتظار میرفت، سیستم گیربكس خودكار آن از سوی برخی رانندگانی كه توقعات بیشتری در زمینه كارایی این خودرو داشتند، مورد انتقاد قرار گرفت.
خبر خوب ما این است كه سرانجام عقیده خریداران به گوش سازنده مجموعه گیربكس DB۹ كه تحت مالكیت شركت فورد قرار دارد، رسید و یك گیربكس دستی نیز برای این خودرو طراحی و وارد خط تولید شد. اكنون باید منتظر ماند و دید كه آیا گیربكس جدید هیجان رانندگان این سوپر خودرو را ارضاء خواهد كرد یا خیر.
باید به این نكته نیز اشاره كرد كه در واقع قلب طپنده آستون، موتور آن است. دنده دستی DB۹ از لحاظ تقسیم قدرت موتور ۱۲ سیلندر ۶ لیتری این خودرو، درست همانند همتای اتوماتیك خود عمل میكند. گیربكس اتوماتیك با توجه به نیروی۴۵۰اbhp و گشتاور ۵۷۰اNm كه به چرخهای عقب اعمال میكند، به خودی خود سرعت بالایی به DB۹ میبخشد. با این وجود، علاقهمندان DB۹ از دانستن این مطلب خوشحال خواهند شد كه دنده دستی، این خودرو را سریعتر از قبل نیز خواهد كرد.
دنده را در وضعیت یك قرار دهید و كلاچ را رها كنید، آستون همانند تیری كه از كمان رها شده است شتاب میگیرد. سازنده DB۹ ادعا میكند شتاب صفر تا ۱۰۰ كیلومتر این خودرو در مدل دنده دستی ۸/۴ ثانیه است كه ۱/۰ ثانیه سریعتر از مدل دنده اتوماتیك است.
DB۹ در دندههای بالاتر عملكرد یك خودروی رویایی را به نمایش میگذارد. محدوده سرعت بهینه برای این خودرو در جادههای معمولی ۷۰ مایل در ساعت میباشد. البته هنوز یك یا دو نگرانی دیگر وجود دارد. در زمان رانندگی در بعضی از جادههای مناسب در ولز، آستون ثابت كرد كه صرفنظر از سرعت باور نكردنی هنوز از آرمانهای خود كمی فاصله دارد.
DB۹ مجهز به دنده دستی، همانند تمامی DB۹هایی كه تاكنون آزمایش شدهاند، در سرعتهای بالا این حس را به سرنشین خود القاء میكند كه گوشه دربها به خوبی چفت نشدهاند. گرچه ما هیچگاه از كمبود نیروی كشش این خودرو شكایتی نداشتهایم، ولی DB۹ نتوانسته است حس اعتماد به خود را در راننده ایجاد كند.
در اكثر مواقع، DB۹ در محدوده سرعت بهینه خود بخوبی و بدون هیچگونه مشكلی رانده میشود و احساس لذت راننده از شرایط موجود را بهطور كامل به وجود میآورد. شكل ظاهری DB۹ بسیار شیك و مدرن بوده و تلاش رقبایی نظیر پورشه و بنتلی را در رقابت با خود، بیاثر گذاشته است. پیشرفت در زمینه طراحی داخل این خودرو تداوم یافته ولی سطح كیفی مواد بهكار رفته باعث شده است تا هزینه ساخت خودرو مبلغ فروش آن را تا بیش از ۱۰۰ هزار یورو افزایش دهد.
خریدارانی كه مایل به خرید DB۹ با دنده دستی هستند، باید مبلغی معادل ۳ هزار یورو بیش از قیمت مدل اتوماتیك آن بپردازند. در این صورت، DB۹ با وجود قیمت ۱۰۳۰۰۰ یورویی خود، خودرویی ارزانقیمت تلقی نخواهد شد.
www.bbc.co.uk :منبع
مترجم: داریوش افقی
مترجم: داریوش افقی
منبع : ماهنامه صنعت خودرو
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
انتخابات احمد وحیدی عراق حسن روحانی مجلس شورای اسلامی حجاب دولت نیکا شاکرمی مجلس روز معلم رهبر انقلاب شهید مطهری
ایران سیل هواشناسی تهران آتش سوزی شهرداری تهران قوه قضاییه پلیس آموزش و پرورش معلم فضای مجازی سلامت
قیمت خودرو سهام عدالت قیمت طلا سازمان هواشناسی مالیات دولت سیزدهم بازار خودرو قیمت دلار خودرو بانک مرکزی حقوق بازنشستگان ایران خودرو
مهران غفوریان موسیقی تلویزیون سریال ساواک عمو پورنگ سینمای ایران مهران مدیری تبلیغات مسعود اسکویی سینما عفاف و حجاب
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل غزه آمریکا جنگ غزه روسیه ترکیه حماس نوار غزه انگلیس اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس سپاهان باشگاه استقلال علی خطیر لیگ برتر جواد نکونام بازی لیگ برتر ایران تراکتور رئال مادرید
هوش مصنوعی اپل فناوری خودروهای وارداتی گوگل آیفون ناسا
فشار خون کبد چرب