سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
مجله ویستا


عصر تبلیغات: استفاده و سوئ‌استفاده روزمره از اقناع


عصر تبلیغات: استفاده و سوئ‌استفاده روزمره از اقناع
نویسنده : آرنسون - الیوتپراتکانیس - آنتونی
مترجم : سیدامامی - کاووسعباسی - محمدصادق
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۷۹/۱۱/۰۲
رده دیویی : ۳۰۳.۳۷۵
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۳۱۴
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۲۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۴۳۵-۴۸۷-۷

کتاب حاضر شامل برخی اصول و روش‌های تبلی‌ غ و اقناع‌سازی است که طی سی و هفت فصل براساس نظریات روان‌شناسی, جامعه‌شناسی و علم سیاست تدوین شده است .یکی از مهم‌ترین اهداف نگارندگان کتاب این است که دو نگرش اساسی در باب تبلیغات و اقناع‌سازی را اصلاح نمایند .نخست' :ساده‌اندیشی بسیاری از مردم در پذیرش منفعلانه تبلیغات سیاسی و تجاری و دوم :بدبینی افراطی عده‌ای از روشنقکران و منتقدان نسبت به نقش رسانه‌های همگانی در دوران ما و این باور که انسان نوین دیگر هیچ وسیله‌ای برای دفاع از خود در برابر تلقین‌ها و تاثیرهای رسانه‌های همگانی ندارند .'از جمله تلاش‌های دیگر در کتاب این است که تفاوت میان 'اقناع 'و 'تحمیق مردم 'از طریق تبلیغات جهت‌دار, مشخص شود .عناوین برخی از مباحث کتاب عبارت‌اند از' :روان‌شناسی اقناع هر روزه', 'زمینه‌چینی برای تاثیرگذاری', 'کلمات اثربخش', 'روان‌شناسی شبه واقعیت‌ها', 'پیام و نحوه ارایه آن', 'توسل به ترس', 'احساس گناه', 'روان‌شناسی کمبود و جذبه موهومات 'و 'مقابله با تاکتیک‌های اقناعی .'