پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا


مدیریت اخلاقی در خدمات دولتی


مدیریت اخلاقی در خدمات دولتی
نویسنده : لاوتن - آلن
مترجم : ربیعی‌مندجین - محمدرضاگیوریان - حسن
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۱/۰۷/۱۷
رده دیویی : ۶۵۸.۰۰۷
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۲۲۶
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
شماره کنگره : ۳۷/HDف۲گ۹
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۲۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۵۵۱۴-۳۴-۷

در این کتاب, مباحثی درباره مدیریت خدمات دولتی و نیز جایگاه مدیران خدمات دولتی در حوزه حکومت فراهم آمده است .به‌زعم مترجم' :مدیران و کارگزاران سازمان‌ها برای به انجام رساندن امور سازمانی خود, علاوه بر معیارهای سازمانی و قانونی نیاز به مجموعه‌ای از رهنمودهای اخلاقی و ارزشی دارند که آنان را در رفتارها و اعمال اداری و سازمانی‌شان یاری دهد و نوعی هماهنگی و وحدت رویه در حرکت به سوی شیوه مطلوب جمعی و عمومی را برایشان میسر سازد .این کتاب در راستای تحقق این مهم در عرصه خدمات دولتی به رشته تحریر در آمده است .'نگارنده نخست مطالبی درباره 'دستور کار اخلاقیات 'و 'مسائل اخلاقی ' عنوان نموده, سپس نظریه‌های اخلاقی و اصول خدماتی دولتی', 'آداب و رسوم خدمات دولتی 'و 'نقش‌ها, روابط و قوانین 'را بررسی کرده است .در پایان نیز از تاثیر آموزش اخلاقی در تصمیم‌گیری سخن می‌گوید .