یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 12 May, 2024
مجله ویستا
تآتر خون - Theatre Of Blood
سال تولید : ۱۹۷۳
کشور تولیدکننده : انگلستان
محصول : سینهمن
کارگردان : داگلاس هیکاکس
فیلمنامهنویس : آنتونی گرویل بل
فیلمبردار : ولفگانگ سوشیتسکی
آهنگساز(موسیقی متن) : مایکل لوئیس
هنرپیشگان : وینسنت پرایس، دایانا ریگ، ایان هندری، میلو اوشی، هاری اندروز، کورل براون، رابرت کوت، جک هاوکینز، مایکل هوردرن، آرتور لو، رابرت مورلی، دنیس پرایس، دایانا دورس، جون هیکسن، رنه آشرسون و مادلین اسمیت.
نوع فیلم : رنگی، ۱۰۴ دقیقه.
پس از مرگ مرموز دو منتقد تآتر، «جرج» ماکسول (هوردرن) و «هکتور اسنایپ» (د. پرایس). «بازرس بوت» (اوشی) و «پراگراین» (هندری) منتقد به این نتیجه میرسند که احتمالاً «ادوارد لاینهارت» (و. پرایس) بازیگر «شکسپیری» که همه تصویر میکردند. مرده، برای انتقام از انجمن منتقدان تآتر لندن بازگشته است. اعضای این انجمن با دادن جایزه به یک بازیگر دیگر او را تحقیر کردهاند. «لاین هارت» قتلهایش را بر مبنای نمایشنامههائی انجام میدهد که بازیهاش در آنها مورد انتقاد قرار گرفته است. او «تروِر دیکمن» (اندروز) را خلاص میکند و «هوریس اسپروت» (لو) را وقتی در بستر کنار همسرش خوابیده، گردن میزند. در حالی که پلیس تلاش جدی برای پیدا کدن «لارینهارت» را آغاز کرده و به دقت مراقب دختر او، «ادوینا» (ریگ) است، دیگر منتقدان یکی پس از دیگر قربانی میشوند. پس از اینکه «سالومن پسالتری» (هاوکینز) به کشتن همسرش ترغیب میشود، تنها خود «دولین» در صحنه باقی میماند. او پس از گریز از یک دوئل با شمشیر میفهمد که «لارین هارت» با کمک چند نوشخوار بیرحم و شرور از مرگ نجات پیدا کرده و اکنون نیز همین افراد به او در قتلهایش کمک میکنند. او با «ادوینا» به مخفیگاه «لاینهارت» در یک تآتر متروکه میرود و در آنجا تهدید به کوری میشود مگر اینکه با برگزاری دوباره مراسم، جایزه را به «لارینهارت» بدهد. «لوئین» خودداری میکند اما با ورود به موقع پلیس، از کور شدن نجات پیدا میکند. همانطور که ساختمان تآتر منهدم میشود، «دولین» و پلیس شاهد وداع نمایشی «لارینهارت» پس از مرگ هستند.
* وینسنت پرایس در جان بخشیدن به این بازیگر دیوانه شکسپیری فرصت مییابد تا سبک ظریف بازیگری تآتری گوتیک خود را به نمایش بگذارد. کارگردانی هیکاکس ماهرانه است. او با استفاده مناسب از مکانها و حرکتهای دائمی دوربین از تآتری شدن کار جلوگیری میکند. در صحنههای قتل تنش به قدر کافی وجود دارد که مانع از «سقوط» آن به سطح کمدی میشود. در یکسوم پایانی، هم فیلمنامه و هم کارگردانی رو به ضعف میگذارد. در واقع بازی عالی و بیهمتای پرایس آنقدر تآثیرگذارتر از دیگران است که امتناع منتقد از تغییردادن نظر انتقادی اولیهاش در صحنه پایانی، بیش از آنکه شجاعانه باشد احمقانه به نظر میرسد!
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس انتخابات مجلس دوازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد انتخابات کشور رئیس جمهور دولت سیزدهم رهبر انقلاب
هواشناسی سلامت زلزله تهران سیل شهرداری تهران فضای مجازی سازمان هواشناسی پلیس بارش باران قتل آموزش و پرورش
قیمت خودرو خودرو بازار خودرو گاز قیمت طلا قیمت دلار ایران خودرو بانک مرکزی بورس پالایش و پتروشیمی نمایشگاه نفت مالیات
نمایشگاه کتاب رضا عطاران کیانوش عیاری نمایشگاه کتاب تهران کتاب تلویزیون سینمای ایران نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران دفاع مقدس سریال مهران مدیری تئاتر
فناوری
جنگ غزه رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین غزه آمریکا روسیه حماس سازمان ملل رفح اوکراین افغانستان
پرسپولیس فوتبال هوادار استقلال لیگ برتر لیگ برتر فوتبال ایران لیگ برتر ایران رئال مادرید سپاهان باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان اروپا بازی
ایلان ماسک طوفان خورشیدی ناسا اپل گوگل مایکروسافت هوش مصنوعی فیبرنوری پهپاد
سیگار خواب استرس فشار خون بارداری افسردگی شیر زایمان دندان