جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا

مصاحبه مطبوعاتی Final Fantasy XIII درE۳ ۲۰۰۸


مصاحبه مطبوعاتی Final Fantasy XIII درE۳ ۲۰۰۸
با توجه به اعلام اخیر شرکت Square Enix مبنی بر انتشار نسخه سیزدهم از سری بازی های پرطرفدار فاینال فانتزی که به صورت توسعه دهنده یا expansion برای کنسول Xbox۳۶۰ عرضه خواهد شد ، میزگردی مخصوص پرسش و پاسخ در مورد این بازی در نمایشگاه E۳ ۲۰۰۸ برگزار گردید.خبر نگاران در این نشست خبری همگی به همراه سازنده نسخه سیزدهم یعنی Yoshinori Kitase و عضو هیات رئیسه شرکت Square Enix یعنی آقای Shinji Hashimoto ، دور میزگردی قرار گرفتند و درباره پیشرفت کار و چگونگی نسخه جدید به بحث و گفت و گو پرداختند. در ابتدای این بحث به خبرنگاران اعلام شد که با توجه به اینکه ساخت بازی هنوز پیشرفت چندانی نکرده است و در ابتدای راه قرار دارد ، اطلاعات چندانی برای انتشار در دسترس نیست. اما مسلما حتی کمترین اطلاعات از این بازی بسیار پرطرفدار نیز برای همه هوارداران جذاب و دل انگیز خواهد بود.
اولین سوال در مورد برنامه ریزی زمان انتشار این بازی بر روی کنسول های ۳۶۰ و PS۳ بود ، همچنین در مورد امکان وجود تاخیر در نسخه PS۳ بعلت انتشار یک زمان با ۳۶۰ نیز پرسش شد. پاسخ سازنگان بدین مضمون بود که نسخه های ۳۶۰ و PS۳ از فاینال فانتزی ۱۳ ، هر دو در زمان های اعلام شده و بدون تاخیر انتشار خواهند یافت.
دومین سوال در این رابطه بود که آیا برای انتشار بازی در خارج از مرزهای ژاپن نکات اضافی هم وجود خواهد داشت یا خیر؟ پاسخ این بود که بین انتشار بازی در ژاپن و دیگر قسمت های دنیا من جمله اروپا و آمریکا ۶ ماه فاصله است و سازندگان تصمیم گرفته اند برای تقلیل این فاصله ، نکات اضافی بازی را کاهش داده یا کلا حذف نمایند.
سوال بعدی در مورد محدودیت های فنی DVD بود و اینکه آیا اثری بر بازی خواهد داشت یا خیر؟ سازندگان در پاسخ به این سوال اعلام کردند که هنوز تصمیم خاصی در این مورد خاص گرفته نشده است اما آن ها سعی خواهند کرد تا نیاز به گرفتن اطلاعات از روی دیسک را بهین سازی نمایند و همچنین اینکه این موضوع مطمئنا تاثیری بر روی طراحی گرافیکی و صداگذاری نخواهد داشت
اما هنگامی که از سازندگان سوال شد که چرا نسخه ۱۳هم این بازی را برای کنسول Xbox۳۶۰ نیز عرضه خواهند کرد ، آن ها یادآوری کردند که نسخه ۱۱هم این بازی طرفداران تحت شبکه فراوانی را بر روی این کنسول داشته و اینکه برای محبوب تر کردن هرچه بیشتر این بازی تصمیم گرفته اند برای این کنسول نیز منتشر نمایند. همچنین آن ها به این موضوع اندیشیده اند که طرفداران و بازیکنان بسیار زیادی وجود دارند که PS۳ ندارند. به نظر می رسد بازی از نظر روند بین این دو کنسول تفاوت شایانی نخواهد داشت و تنها جزئیات هستند که باعث اندکی تفاوت می شوند.
سوال بعدی که در مورد نام و سابقه و اندکی توضیحات از شخصیت های جدید بود توسط سازندگان پذیرفته نگردید. شرکت سازنده هنوز قصد افشا کردن این قسم اطلاعات را ندارد.اگرچه گفته شد که لقب شخصیت اصلی آذرخش ( Lightning ) است اما نام اصلی او چیزی غیر از این می باشد.
سوال بدی در مورد یکی از سازندگان به نام کیتاس بود که در نسخه قبلی شرکت نداشته است اما در این نسخه به همراه دیگران کار می کند. خبرنگاران از او درباره تغییرات در روند بازی نسبت به نسخه های پیشین پرسیدند. او توضیح داد که در نسخه ۱۰هم از بازی دشمنان به صورت نامشخص اما در فاصله ای نسبت به هم در برابر بازیکن ظاهر می شدند اما در این نسخه بازیکن در همه جای بازی با تعداد زیادی از دشمنان رویارو خواهد شد. سیستم مبارزه ای این نسخه به نظر به صورت فعال در همه اوقات بازی می آید و سازندگان قصد داشته اند تا بهترین و کارامد ترین نکات از نسخه ۱۰هم و ۱۲هم را با هم ترکیب نمایند. او همچنین اعلام کرد که هیولاهایی نیز در بازی وجود خواهند داشت اما کلا سیستم نبرد با نسخه ۱۲هم متفاوت است.
هنگامی که از سازندگان در مورد فضاهای این بازی و درواقع شکا دنیای داخل بازی سوال شد آن ها بار دیگر از دادن هرگونه جزئیات و اطلاعاتی خودداری نمودند و فقط اعلام کردند که نام یکی از مناطق بازی Pulse خواهد بود.
مورد بعدی پرسیده شده ، دوبله بازی بود. سازندگان اعلام کردند که تقریبا برای همه شخصیت های بازی دوبلر مناسب را پیدا کرده اند اما در بعضی از شخصیت ها دنبال کسانی می گردند که علاوه بر داشتن مهارت و یکی شدن با شخصیت ، صدایی داشته باشند که به چهره شخصیت بیاید. درباره موسیقی متن بازی نیز اعلام شد که بعد از تمام شدن طراحی همه دموهای بازی، انتخاب موسیقی آغاز خواهد شد و اینکه در بسیاری از قسمت های بازی شنونده موسیقی به صورت دسته خوانی هستیم.
سپس از کیتاس در مورد این سوال شد که چگونه در طول ساخت سری بازی های فاینال فانتزی، طرح کلی و زمینه بازی تغییر نکرده بلکه انبساط یافته است و اینکه آیا چنین خواهد ماند و او می خواهد در این مورد اقدامی انجام دهد یا خیر؟! او در پاسخ به این سوال گفت که تیم سازنده بازی همواره نگاهی به نسخه های پیشین داشته است و همیشه ارتباطی بین بازی های این سری وجود داشته است، پس نیازی ندارد که چیزی را نگه دارد با از از بین رفتن آن جلوگیری نماید.
از تیم سازنده همچنین سوال شد که روند بازی در این نسخه خطی و سازمان یافته است یا بیشتر غیر خطی و آزادانه ، اما تیم سازنده گفتند که صحبت در این مورد هنوز امکان پذیر نیست. سازندگان بازی اعلام کردند که داستان و روند بازی همانطوری خواهد بود که همه علاقه مندان می پسندند و انتظار می برند ، بنابراین بازی دارای تعادل بسیار مناسبی خواهد بود.
و در نهایت خبرنگاران در مورد شخصیت آذرخش و اینکه چگونه او یک شخصیت قدرتمند اما منزوی و تنها است سوال کردند و سازندگان در پاسخ فقط به نقش عمده او در طرح داستان اشاره نمودند. باید گفت شخصیت های اصلی این بازی نیز همانند دیگر بازی ها در طی بازی به هم پیوند خواهند خورد.
نویسنده : حمید فقیهی (سردبیر هیئت تحریریه VG)
منبع : ویدیو گیم