پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا


آشنایی با سازمان و سازمانهای تجاری (تعریف، انواع، طراحی، ساختار و ...)


آشنایی با سازمان و سازمانهای تجاری (تعریف، انواع، طراحی، ساختار و ...)
نویسنده : شامی‌نژاد، علی
شماره کنگره : ۵آ/۱۵/HD۲۷۶۹
شابک : ۹۶۴-۰۶-۸۷۸۹-۸
رده دیویی : ۶۵۸.۵
تاریخ نشر : ۸۵۰۷۰۴
تعداد صفحه : ۱۸۴
نوبت چاپ : ۱

در اين كتاب، نخست ضمن بيان تعاريف و مباني سازمان نيز ساختار سازمان، مباحثي هم‌چون نوآوري و كارآفريني سازماني و خودباوري و سازمان مطرح گرديده است. به تصريح كتاب: سازمان عبارت است از مراحل تشخيص و گروه‌بندي كارها، تعيين و تفويض اختيار و مسئوليت و برقراري ارتباط بين افراد به منظور حسن انجام كار به طوري كه هدف يا هدف‌هاي مورد نظر در حد مطلوب كارايي تحقق يابند. سپس چند سازمان معرفي گرديده و در خصوص هريك اطلاعاتي هم‌چون تاريخچه‌، اهداف، وظايف، و خدمات سازمان به دست داده مي‌شود. اين سازمان‌ها عبارت‌اند از: سازمان وزارت بازرگاني، سازمان توسعه‌ي تجارت ايران، صندوق ضمانت صادرات ايران، شبكه‌ي نقطه‌ي تجاري، سازمان گمركات كشور، بورس اوراق بهادار، و سازمان تجارت جهاني (WTO).