سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
مجله ویستا
21 گرم
تاریخ نشر : ۸۴۰۷۱۳
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۲۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۶۰۸۱-۸-۴
رده دیویی : ۷۹۱.۴۳۷۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : اریاگاخوردان - گیلیرمو
مترجم : زارعقناتنوی - علی
مترجم : کمالی - افسون
در کتاب علاوه بر متن فیلمنامهی '21 گرم' گفت و گو با نویسندهی فیلمنامه و کارگردان آن و معرفی عوامل فیلم آمده است. مضمون اصلی فیلم بر تصادف و تقدیر است؛ مضمونی که بهترین آثار کریستف کیشلوفسکی را به یاد میآورد. تصادف در فیلم، مرکز ثقل و نیروی پیش برندهی داستان است و سه شخصیت اصلی داستان را به هم وصل میکند. فیلمنامه به نسبت شخصیت محور است. شخصیتها مانند مهرهی شطرنج در صحنه چیده شدهاند. این مهرهها در دل حوادثی قرار میگیرند و این که بعد از حادثه چگونه رفتار کنند، تعیین کنندهی شخصیت واقعی آنهاست. 'جک' مجرمی است که به مذهب روی آورده اما هم چنان خوی پلیدی در او وجود دارد. جرم او تصادف نیست بلکه این است که دختر 'کریستین' را در حال مرگ رها کرده و گریخته است. 'پل' هر چند برای زندگی دست و پا میزند، فقط میتواند تقدیر را تا چند روز عقب بیندازد و 'کریستین' هم چارهای ندارد جز این که به زندگی غمبار خود ادامه دهد. شخصیتها همگی در هزارتوی تقدیر گرفتارند و در طول فیلم تلاش میکنند با آن مقابله کند، اما تنها زمانی آنها را در آرامش مییابیم که تسلیم شدهاند و سعی میکنند در همان چارچوب جبری به زندگی ادامه دهند. اولین و چشمگیرترین نکتهای که در فیلمنامه به چشم میخورد ساختار شکنی در زمینهی بازی با زمان است.
تیراژ : ۱۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۲۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۹۶۰۸۱-۸-۴
رده دیویی : ۷۹۱.۴۳۷۲
نوع اثر : ترجمه
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : اریاگاخوردان - گیلیرمو
مترجم : زارعقناتنوی - علی
مترجم : کمالی - افسون
در کتاب علاوه بر متن فیلمنامهی '21 گرم' گفت و گو با نویسندهی فیلمنامه و کارگردان آن و معرفی عوامل فیلم آمده است. مضمون اصلی فیلم بر تصادف و تقدیر است؛ مضمونی که بهترین آثار کریستف کیشلوفسکی را به یاد میآورد. تصادف در فیلم، مرکز ثقل و نیروی پیش برندهی داستان است و سه شخصیت اصلی داستان را به هم وصل میکند. فیلمنامه به نسبت شخصیت محور است. شخصیتها مانند مهرهی شطرنج در صحنه چیده شدهاند. این مهرهها در دل حوادثی قرار میگیرند و این که بعد از حادثه چگونه رفتار کنند، تعیین کنندهی شخصیت واقعی آنهاست. 'جک' مجرمی است که به مذهب روی آورده اما هم چنان خوی پلیدی در او وجود دارد. جرم او تصادف نیست بلکه این است که دختر 'کریستین' را در حال مرگ رها کرده و گریخته است. 'پل' هر چند برای زندگی دست و پا میزند، فقط میتواند تقدیر را تا چند روز عقب بیندازد و 'کریستین' هم چارهای ندارد جز این که به زندگی غمبار خود ادامه دهد. شخصیتها همگی در هزارتوی تقدیر گرفتارند و در طول فیلم تلاش میکنند با آن مقابله کند، اما تنها زمانی آنها را در آرامش مییابیم که تسلیم شدهاند و سعی میکنند در همان چارچوب جبری به زندگی ادامه دهند. اولین و چشمگیرترین نکتهای که در فیلمنامه به چشم میخورد ساختار شکنی در زمینهی بازی با زمان است.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سقوط بالگرد رئیسی سیدابراهیم رئیسی رئیسی ایران سقوط بالگرد بالگرد تبریز دولت سیزدهم شهادت رئیسی شهادت سید ابراهیم رئیسی
تهران هواشناسی تعطیلی مدارس هلال احمر پلیس سردار رادان سیل قوه قضاییه شهرداری تهران سیل مشهد بارش باران آموزش و پرورش
پیام تسلیت یارانه چین بورس قیمت خودرو قیمت دلار خودرو دلار بازار خودرو قیمت طلا حقوق بازنشستگان ایران خودرو
شهید رئیسی لیلا حاتمی ابراهیم حاتمی کیا تلویزیون سینما هنرمندان سینمای ایران شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زری خوشکام نمایشگاه کتاب رسانه ملی
قرآن تجهیزات پزشکی
حسین امیرعبداللهیان سقوط بالگرد رئیس جمهور ترکیه روسیه اسرائیل آمریکا غزه فلسطین جنگ غزه حماس اوکراین ولادیمیر پوتین
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال منچسترسیتی تراکتور بازی باشگاه استقلال
هوش مصنوعی سامسونگ تبلیغات اپل موبایل نمایشگاه ایران هلث هواپیما اینترنت
رژیم غذایی خواب آلزایمر زیبایی استرس کاهش وزن طبیعت