شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
مجله ویستا


راهنمای مطالعه بازار و بازاریابی در امکان‌سنجی طرحهای صنعتی


راهنمای مطالعه بازار و بازاریابی در امکان‌سنجی طرحهای صنعتی
نویسنده : نیاکان‌لاهیجی - علی
باهمکاری : حسنی‌فخرآبادی - محمدرضامحمدجانی - اسماعیل
محل نشر : تهران
تاریخ نشر : ۱۳۸۳/۱۲/۱۰
رده دیویی : ۶۵۸.۸
قطع : وزیری
جلد : شومیز
تعداد صفحه : ۲۰۰
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
شماره کنگره : DSR۱۷۱/۴/ن۹ر۲
نوبت چاپ : ۱
تیراژ : ۲۰۰۰
شابک : ۹۶۴-۸۷۲۷-۰۳-۱

مطالب این کتاب شامل گزیده‌ای از نتایج پروژه‌ی تحقیقاتی 'بررسی جایگاه مطالعه بازار در ارزیابی پروژه‌های صنعتی' است که در دو بخش اصلی و 13 فصل سامان یافته است. در بخش اول تلاش شده تا مفهوم بازار از دیدگاه اقتصاد خرد بازشناسی شود و سپس با مروری بر رهنمودهای سازمان‌های بین المللی در یک فرایند تاریخی, شیوه و سیاق تدوین مطالعات امکان سنجی در بخش باز تحلیل گردد. در ادامه با شرح مختصری از شرایط ساختاری بازارها در اقتصاد ایران, تنگناها, موانع و محدودیت‌های پیش روی انجام مطالعات بازار در دو بخش ساختاری و اجرایی بررسی می‌شود. در بخش دوم پس از شناسایی عناصر موثر بر مطالعه‌ی بازار سعی شده ساختار مناسبی برای انجام مطالعه‌ی بازار پروژه‌های صنعتی طراحی و تدوین شود.