پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا


الگویی نو در ارزشیابی تحصیلی: ارزشیابی توصیفی: ارزشیابی برای یادگیری بهتر


تاریخ نشر : ۸۴۰۸۱۸
تیراژ : ۲۰۰۰
تعداد صفحه : ۱۸۴
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۳۸۵-۶۷۹-۸
رده دیویی : ۳۷۱.۲۶۴
نوع اثر : تالیف
زبان کتاب : فارسی
قطع : رقعی
جلد : شومیز
محل نشر : تهران
نویسنده : احمدی - حسین
نویسنده : حسنی - محمد

کتاب حاضر به منظور عرضه‌ی الگویی در حوزه‌ی ارزش‌یابی تحصیلی نوشته شده و فصل نخست آن به 'مبانی نظری ارزش‌یابی توصیفی'، اختصاص دارد. در فصل دوم، نقد وضعیت موجود نظام آموزشی و شناخت ضعف‌های آن، تبیین گردیده. در فصل سوم از ویژگی‌های ارزش‌یابی توصیفی، بحث می‌شود. آثار این توصیه‌ها در کلاس، روش‌های اشاعه‌ی این الگو، هم‌چنین شیوه‌ی‌های اجرای آن، مباحث بعدی کتاب هستند. برای نمونه در بخشی از کتاب، آمده است: 'ارزش‌یابی توصیفی، الگویی است که در سال‌های اخیر به منزله‌ی الگویی، جانشین نظام ارزش‌یابی سنتی، مطرح گردیده است. این الگو، شامل دو فعالیت مهم است که عبارت‌اند از: جمع‌آوری اطلاعات از وضعیت تحصیلی و تربیتی فرد و داوری درباره‌ی فرایند پیشرفت فرد و نتایج آن'.