یکشنبه, ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 28 April, 2024
مجله ویستا

تغییر نگرش؛ هدف مشترک روابط عمومی‌، تبلیغات و بازاریابی


تغییر نگرش؛ هدف مشترک روابط عمومی‌، تبلیغات و بازاریابی
روابط عمومی‌ نهادی است که به جوامع نوین تعلق دارد. به لحاظ ظهور علمی، جوان‌تر از تبلیغات و بازاریابی است که در روند پیدایش و رشد سازمان‌های نوین برای تسهیل ارتباط میان سازمان‌ها با محیط درونی وبیرونی، مخاطبان، گروه‌های تاثیرگذار عمومی‌، ایفای کارکرد‌های اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی و حفظ ارتباطات دوسویه و تفاهم متقابل بین سازمان و مخاطبان و جلب اعتماد و توسعه مشارکت به عنوان یک فعالیت مدیریتی، پرچمی ‌برافراشته دارد.
مدیریت سازمان‌ها برای همگام شدن با تغییرات محیطی، نزدیک کردن نگرش‌های مخاطبان با سازمان و متقابلا نزدیک کردن اقدامات و نگرش‌های سازمان با مخاطبان و حفظ پویایی عینی سازمان ناگریز از داشتن روابط عمومی‌ فعال و حرفه‌ای و عملی هستند.
روابط عمومی ‌با تبلیغات و بازاریابی هدف مشترک دارد و آن تغییر نگرش است. به‌طوری که امروزه هر سه در محورهای زمانبندی و قالب از یکدیگر پیروی می‌کنند و در سال‌های اخیر تبلیغات و بازاریابی برآن هستند که مفاهیمی‌ که روابط عمومی‌ در اذهان ایجاد کرده است را به ابزار متفاوت و زمینه‌هایی دیگر تکرار کنند.
منبع : خبرگزاری ایسنا


همچنین مشاهده کنید