پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
سبقت
اکثر کلوپهای رانندگی در hot lapping ها و زمان گیری ها اجازه سبقت گیری در پیچ ها را نمی دهند، در واقع Autocrossing اصلا شامل سبقت نمی شود!! اما به هر حال در پیست مسابقه شما در شرایطی قرار می گیرید که احتیاج به سبقت گرفتن و بلوکه کردن خودروی پشتی دارید.
به طور کلی در ۳ حالت شما می توانید سبقت بگیرید( و یا اگر بخواهیم بیان بهتری داشته باشیم، در سه حالت باید برای سبقت گیری اقدام کنید.)
شما نسبت به خودروی مقابلتا قدرت بیشتری دارید یا سرعت خروج از پیچ شما از او بالاتر بوده است و در مسیر مستقیم رو را رد می کنید.
در زمان ترمزگیری و البته با تصاحب ریس لاین منایب از او می گذرید.
از اشتباه رقیب خود استفاده می کنید.
قانون اول) ایمنی. هرقدر هم که زمان سبقت گیری کوتاه باشد و شما از اینکه می توانید سبقت بگیرید مطمئن باشید، باز هم باید مطمئن باشید که رقیب شما از اتک کردن شما آگاه است.
قانون دوم) Blocking ممنوع. انحراف، چه ۶ اینچ و چه ۶ متر، اگر مانع از حرکت خودروی پشتی شود Blocking محسوب می شود. این نکته را اضافه کنیم که حرکت به چپ و راست بلوک کردن است و شما اجازه دارید یک بار و در یک جهت برای سد کردن مسیر خودروی پشتی حرکت کنید.
قانون سوم) اگر درست پشت سر شما خودروی رقیب در حال حرکت است، حتما در پیچ مسیری را برای او باز بگذارید. این مسیر حتما نباید یک ریس لاین خوب باشد، اما گرفتن تمام مسیر، تغییر ناگهای ریس لاین، تنه زدن، مجبور کردن خودروی پشتی به خروج از مسیر، ترمز و منحرف کردن رقیب Poor Racing محسوب می شود. اگر ناظر مسابقه این حرکت عمدی شما را ببیند و بخواهد طبق قانون عمل کند، مطمئنا اخطار خواهید گرفت. فراموش نکنید ریسینگ یک roller derby نیست و رقیب شما هم یکی از مهره های بازی نیست!
برای سبقت گیری در ترمزها و یا انتهای مسیرهای مستقیم دقت و "برنامه" دقیق تری لازم دارید. دقت داشته باشید فقط در زمانی که شما می توانید داخل پیچ باشید ( یعنی فرضا در یک پیچ چپ گرد، در سمت چپ حریف هستید) باید برای دیر ترمز کردن آماده شوید تا در پیچ شما بین حریف و ایپکس قرار بگیرید در واقع بهترین ریس لاین ممکنه در آن شرایط را در اختیار خواهید داشت. در غیر اینصورت انرژی خودتان را هدر داده اید، رقیب شما در جای مناسبی قرار دارد.
ممکن است شما برای ورود به پیچ و جا گذاشتن رقیبتان با سرعت بالایی وارد پیچ شوید. در اینجا چون افت سرعت شما زیاد است رقیب شما به راحتی دوباره از شما خواهد گذشت. ( در قسمتهای بعدی درباره Attack Lineو Defence line صصحبت خواهیم کرد.)
در طول تمرینات خودتان و در زمانی که پیست خلوت است علاوه بر تمرین برای کسب بهترین تایم، باید passing lineها را هم تمرین کنید. پیست مسابقه نه مسیر رالی است و نه خودروی شما یک سوپر کارت است و نه شما آیرتون سنا هستید که بخواهید با دریفت و ... راه حریف را بلوکه کنید، رانندگی اصول و قواعد خاص خودش را دارد و یادگیری آنها نیازمند ۳ چیز است: تمرین... تمرین... تمرین
http://sd-asman.blogfa.com/۸۶۰۹.aspx
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل دولت روز معلم معلمان رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی مجلس دولت سیزدهم خلیج فارس حجاب شهید مطهری
تهران سلامت شهرداری تهران هواشناسی سیل پلیس قوه قضاییه آموزش و پرورش بارش باران سازمان هواشناسی دستگیری وزارت بهداشت
بانک مرکزی خودرو بازار خودرو قیمت دلار قیمت خودرو ایران خودرو قیمت طلا دلار سایپا تورم کارگران حقوق بازنشستگان
فضای مجازی مسعود اسکویی تلویزیون رضا عطاران سریال سینمای ایران سینما دفاع مقدس فیلم تئاتر
دانشگاه علوم پزشکی مکزیک
غزه رژیم صهیونیستی جنگ غزه فلسطین آمریکا چین روسیه نوار غزه حماس ترکیه عربستان اوکراین
فوتبال استقلال سپاهان تراکتور باشگاه استقلال لیگ قهرمانان اروپا لیگ برتر ایران رئال مادرید بایرن مونیخ لیگ برتر باشگاه پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران
اینستاگرام همراه اول دبی اپل ناسا وزیر ارتباطات تبلیغات گوگل پهپاد
کبد چرب کاهش وزن دیابت قهوه فشار خون داروخانه