پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
حکمت و هنر در عرفان ابن عربی (عشق، زیبایی و حیرت)
تاریخ نشر : ۸۵۰۱۱۴
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۳۰۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۸۰۲-۳۶-X
شماره کنگره : ۸۵۱۱۴۰۰۸
رده دیویی : ۲۹۷.۸۹۲۴
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : حکمت - نصرالله
نگارنده پس از ذکر شرح حال ابن عربی ـ موسس عرفان نظری ـ به اجمال، بحثی را دربارهی انسانشناسی، جایگاه وجودی انسان، انسان کامل و رابطهی خدا، انسان و جهان از دیدگاه ابن عربی، بازگو میکند. سپس دربارهی 'حکمت' و 'هنر' از دیدگاه وی سخن میراند. به تصریح نگارنده: 'از نظر ابن عربی، حکمت به معنای تصوف است و صوفی کسی است که همهی عالم در دست او امانت است و او به عنوان خلیفهی خدا و با تخلق به اسمای حسنای خدا ـ که مبدا ظهور موجودات عالماند ـ در سراسر عالم، تصرف امانی و حکیمانه میکند. اسمای حسنای خداوند، غیر قابل شمارش و نامتناهی است. پس آن که متخلق به اسمای نامتناهی باشد، از خیری کثیر و ناپیدا کران، بهرهمند است'. در جایی دیگر نیز نگارندهی دربارهی هنر از دیدگاه ابن عربی میگوید: 'میتوان از گفتههای ابن عربی چنین استنباط کرد که عظیمترین هنر انسان آن است که بتواند در راه عروجی صوفیانه گام نهد و در این سلوک عارفانهای که به سوی حق دارد از تمام موانع و وسائط عبور کند. عدهای این نقطه از عرفان شیخ اکبر را چنان بزرگ و عمده کردهاند که قائلند نزد ابن عربی 'صوفی' همان 'هنرمند' و 'کشف صوفیانه' همان هنر است'.
تیراژ : ۱۵۰۰
تعداد صفحه : ۳۰۰
نوبت چاپ : ۱
شابک : ۹۶۴-۸۸۰۲-۳۶-X
شماره کنگره : ۸۵۱۱۴۰۰۸
رده دیویی : ۲۹۷.۸۹۲۴
محل نشر : تهران
جلد : شومیز
قطع : وزیری
زبان کتاب : فارسی
نوع اثر : تالیف
نویسنده : حکمت - نصرالله
نگارنده پس از ذکر شرح حال ابن عربی ـ موسس عرفان نظری ـ به اجمال، بحثی را دربارهی انسانشناسی، جایگاه وجودی انسان، انسان کامل و رابطهی خدا، انسان و جهان از دیدگاه ابن عربی، بازگو میکند. سپس دربارهی 'حکمت' و 'هنر' از دیدگاه وی سخن میراند. به تصریح نگارنده: 'از نظر ابن عربی، حکمت به معنای تصوف است و صوفی کسی است که همهی عالم در دست او امانت است و او به عنوان خلیفهی خدا و با تخلق به اسمای حسنای خدا ـ که مبدا ظهور موجودات عالماند ـ در سراسر عالم، تصرف امانی و حکیمانه میکند. اسمای حسنای خداوند، غیر قابل شمارش و نامتناهی است. پس آن که متخلق به اسمای نامتناهی باشد، از خیری کثیر و ناپیدا کران، بهرهمند است'. در جایی دیگر نیز نگارندهی دربارهی هنر از دیدگاه ابن عربی میگوید: 'میتوان از گفتههای ابن عربی چنین استنباط کرد که عظیمترین هنر انسان آن است که بتواند در راه عروجی صوفیانه گام نهد و در این سلوک عارفانهای که به سوی حق دارد از تمام موانع و وسائط عبور کند. عدهای این نقطه از عرفان شیخ اکبر را چنان بزرگ و عمده کردهاند که قائلند نزد ابن عربی 'صوفی' همان 'هنرمند' و 'کشف صوفیانه' همان هنر است'.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه مجلس شورای اسلامی دولت نیکا شاکرمی معلمان رهبر انقلاب دولت سیزدهم مجلس بابک زنجانی شهید مطهری
آتش سوزی پلیس تهران قوه قضاییه پلیس راهور هلال احمر سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سلامت سازمان هواشناسی
قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بازار خودرو خودرو دلار بانک مرکزی ایران خودرو حقوق بازنشستگان سایپا کارگران تورم
سریال نمایشگاه کتاب جواد عزتی تلویزیون عفاف و حجاب کتاب مسعود اسکویی سینما رضا عطاران سینمای ایران دفاع مقدس فیلم
مکزیک
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه چین انگلیس اوکراین ترکیه یمن افغانستان
استقلال پرسپولیس فوتبال سپاهان علی خطیر لیگ برتر لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید باشگاه استقلال بایرن مونیخ
هوش مصنوعی هواپیما تبلیغات تلفن همراه اپل گوگل همراه اول مدیران خودرو ناسا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات
کبد چرب فشار خون بیمه کاهش وزن بیماری قلبی دیابت مسمومیت داروخانه