جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا


مشاغل دنیای تبلیغات


مشاغل دنیای تبلیغات
در ایالات متحده آمریكا بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر به فعالیت در صنعت تبلیغات اشتغال داشته و پیش‌بینی می‌شود این رقم به سبب دو روند عمده به سیر صعودی خود ادامه دهد. روند نخست ادغام شدن دائم شركت‌ها و از جمله آژانس‌های تبلیغاتی به هدف افزایش سهام بازار از طریق ارائه گسترده‌تر خدماتی نظیر بررسی حرفه‌ای بازار، خرید رسانه‌ای و تسهیلات تولید تبلیغات به مشتریان و روند بعدی اقدام سریع آژانس‌ها در جهت تشكیل توابع برون مرزی به دلیل رونق چشمگیر تجارت و بازاریابی بین‌المللی برای همگام شدن با مشتریان قلمداد می‌شود.
درخواست‌های شغلی در آینده‌ای نزدیك با فضایی با ثبات‌تر اما در بازاری با رقابت به مراتب فشرده‌تر مواجه خواهند بود. كارفرمایان نیز همچنان گزینشی‌تر عمل نموده و به طبع با انگیزه‌ترین، پرانرژی‌ترین و آماده‌ترین كاندیداها بامهارت‌های ارتباطی و تحلیلی فوق‌العاده ممتازترین جایگاه‌های شغلی را از آن خود خواهند نمود. به هر حال تبلیغات فعالیت ویژه‌ای است كه توانمندی در برنامه‌ریزی، گردآوری حقایق و خلاقیت قابل توجهی را طلب می‌كند و علیرغم دستمزدهای اندك در آغاز كار چون بر میزان سن و سابقه شغلی تاكید خاصی وجود ندارد فرصت‌ پیشرفت در این عرصه متحمل‌تر به نظر می‌رسد.
● مشاغل معمولا در آژانس‌ها به چهار بخش اصلی طبقه‌بندی می‌شوند:
▪ كپی رایت كنندگان
این افراد به روشن شدن مفاهیم موجود در پی نگاشته‌ها و تصاویر بصری یك آگهی تبلیغاتی كمك می‌كنند. حقایق را كنكاش نموده، مشتاقانه می‌خوانند و ایده‌هایی را اقتباس می‌نمایند. آنان با مشتریان، عرضه‌كنندگان و هر آنكه بتواند در جهت جلب توجه مخاطب راهنما باشد صبحت می‌كنند.
▪ كارگردانان هنری
این افراد بخش خلاق گروه تبلیغات را تشكیل می‌دهند، ایده‌های كپی رایت كنندگان را به نمایش گذارده و طرح بندی‌ها را به وجود می‌آورند. این هنرمندان طرح‌های چاپی، نقش‌های بسته‌بندی، متن آگهی‌های تلویزیونی، لوگوها، مارك‌های تجاری و سمبل‌ها را می‌پرورانند، سبك و اندازه كمپوزیسیون را مشخص نموده و جزئیات آگهی را طوری كه گراورسازان و چاپگرها قادر به بازسازی آن‌ها باشند، می‌آرایند.
▪ مدیران اجرایی حسابداری
این افراد پل ارتباطی آژانس‌ها و مشتریان به شمار می‌روند. آنها ناگزیر باید اطلاعات جامعی از بازاریابی و مولفه‌های آن داشته باشند. توضیح طرح‌ های مشتری برای گروه‌های خلاق آژانس و توسعه كامل طرح تبلیغاتی بر عهده آنها می‌باشد. راضی نگاه داشتن مشتریان در الویت وظایف این بخش بوده و از آنجایی كه كار حسابداری روابط گسترده‌ای را ایجاب می‌كند، شخصیت، صداقت و سیاستمداری از شاخصه‌های افراد آن محسوب می شود.
▪ خریداران رسانه
این افراد مناسب‌ترین رسانه برای مشتریان را انتخاب می‌كنند. زمانی كه نمایندگان رسانه با آمارهای مشخص درباره نرخ‌های پایین و ارقام بالای مشتریان به آژانس تبلیغاتی مراجعه می‌كنند، خریداران مذكور موظف به ارزیابی این ادعاها خواهند بود. آژانس‌های بزرگ و معتبر بخشی از تشكیلات خود را به بررسی بازار اختصاص می‌دهند تا اطلاعات لازم برای برنامه‌ریزی‌های تازه و ارزیابی برنامه‌های جاری را فراهم نمایند.
منبع: كارآفرینان امیركبیر
http://careers.cua.edu-
منبع : روزنامه تفاهم