چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 1 May, 2024
مجله ویستا

تپهٔ اولیه خاموش Silent Hill: Origins


تپهٔ اولیه خاموش Silent Hill: Origins
بازی Silent Hill Origins در سال ۲۰۰۷ مختصل کنسول PSP برای سنین بزرگسال (M) ساخته شد که برای دوستداران این بازی، راه‌یابی آن را پیاده کرده‌ایم. راه‌یابی زیر از روی نسخهٔ PSP پیاده شده است که می‌تواند با کمی تغییرات برای PS۲ نیز مورد استفاده قرار گیرد.
● عملکرد دکمه‌ها:
▪ دستهٔ آنالوگ: کنترل بازیکن
▪ استارت: توقف بازی
▪ مثلث: مشاهدهٔ نقشه
▪ ضربدر: انجام کارها و برداشتن اشیا و با گرفتن دکمهٔ R زدن ضربه
▪ Select: موجودی
▪ مربع: دویدن
▪ دایره: پس از توقف بازی برای رد کردن دموها برای استفاده از آیتم‌ها در موجودی ابتدا دکمهٔ Select را زده سپس با R آن را در موجودی پیدا کرده استفاده کنید.
● شروع بازی:
بازی را با دموئی کنار یک کامیون در جاده‌ای خلوت و مه گرفته آغاز می‌کنید و سپس دختربچه‌ای که برای چند لحظه ظاهر می‌شود و در مه ناپدید می‌گردد. شما او را صدا می‌زنید اما او بدون توجه به شما، فرار را ترجیح می‌دهد.
داخل جاده به سمتی که دختربچه رفت به پیش بروید تا به خانه‌ای که در حال سوختن است برسید. داخل خانه شده و در طبقهٔ بالا دختربچه‌ای که در آتش گرفتار شده و مجروح کف اتاق افتاده را برداشته از اتاق خارج شوید.
بازی را درازکش روی نیمکت آغاز می‌کنید، سپس نقشهٔ شهر را خواهید داشت. جائی‌که شما هستید در نقشه با فلش سبزرنگ نشان داده شده و جائی‌که باید بروید (بیمارستان) با دایره قرمز علاقمت‌گذاری شده است. اما اگر به خوردن داروی سلامتی نیاز دارید ابتدا به کوچه کنار دفتر پست (Post Office) که روبه‌روی در بیمارستان است بروید. داخل پارک روبه‌روی ساختمان Post Office (سمت چپ خیابان) یک داروی سلامتی دیگر وجود دارد.
به طرف در بیمارستان رفته و داخل شوید. پس از ورود، سمت راست روی دیوار، نقشهٔ بیمارستان را خواهید گرفت و کنار میز اطلاعات (محلی که با مثلث قرمز مشخص شده) می‌توانید بازی را ذخیره کنید. انتهای راهرو وارد در شده و در راهروی بعدی نیز در انتها وارد در دیگر شوید و سپس در انتهای راهروی بعدی پس از دیدن صحنه‌ای کوتاه به وسیلهٔ آسانسور به طبقهٔ دوم بروید. وارد در شده هیولائی در قامت یک پرستار به شما حمله می‌کند. چکش را از روی میز برداشته بهترین گزینه فرار از دست اوست اما اگر قصد مقابله با او را داشتید با مشت نیز می‌توانید او را از پای درآورید. البته پس از آن‌که سه بار او را پی در پی نقش بر زمین کردید.
وارد اتاق ۲۰۵ شده نوشته دکتر را از روی تابلو برداشته هنگام خارج شدن از اتاق دموئی در آینه مشاهده می‌کنید. برگردید و توسط آینه، زمان را به عقب برگردانید سپس قطعهٔ پلاستیکی Plastic Lungs را از داخل کارتن مقوائی بردارید. (بسیاری از وسائلی که از این به بعد خواهید گرفت مانند الکل، چاقو، چوب و ... را در مبارزه با موجودات می‌توانید از آنها استفاده کنید) و داروی سلامتی را از قفسه بگیرید و خارج شوید.
یک پرستار در راهرو پیش می‌آید، مواظب باشید. نقشه را نگاه کرده و پس از عبور از در دیگر وارد راهرو کناری شده و در اتاق ۲۰۲ نکتهٔ Hurried و تخم طلائی (Golden Egg) را بگیرید.
از اتاب خارج شده و به طرف اتاق ۲۰۴ رفته در آن‌جا یک جعبهٔ قفل شده خواهید یافت که بعداً آن را باز خواهید کرد. با گرفتن این جعبه که در نقشه‌تان علامت‌گذاری خواهد شد این‌جا را به خاطر بسپارید.
از سالن خارج شده یک تلویزیون پرتابل مقابل در بگیرید.
از طریق پله‌ها به طبقهٔ پائین بروید. در راه‌پله‌ها یک Hammer و نزدیک در یک داروی سلامتی وجود دارد. داخل راهرو درها همه قفل هستند. روی یکی از درها (در دوم سمت راست پله‌ها در نقشه) می‌توانید از تخم طلائی استفاده کنید و وارد شوید.
درون دستشوئی منبع آب را باز کرده Plastic Liver را بردارید. کنار آینه سمت راست و ظرفشوئی نوشتهٔ Staff Lounge و در دستشوئی را برای دیدن نوشتهٔ Amy ۳۱ پس از برگرداندن زمان به حالت عادی برگردید. سپس در همین حالت (زمان حال) روی منبع آب کلید Staff Lounge و کنار دیوار داروی سلامت را بردارید. از در خارج شده و به سمت راست به طرف اتاق Staff Lounge بروید. روی کاناپه یک داروی سلامتی و روی ظرفشوئی یک Toaster و یک کلید Exam می‌باشد. سمت چپ نیز نوشتهٔ رمزی Lucy ۲۳ را روی دیوار می‌بینید. کنار ظرفشوئی سمت چپ روی دیوار نیز نوشته‌ای را می‌توانید بیابید.
از در خارج شده و به عقب برگردید و به سمت اتاق Exam Room بروید. البته قبل از این‌که وارد اتاق شوید می‌توانید بالاتر گوشهٔ دیوار بازی را ذخیره کنید سپس برگردید و وارد اتاق Exam Room شوید. در این‌جا روی میز سمت راست یک بطری الکل می‌باشد و داخل دستشوئی‌ها دو قطعهٔ پلاستیکی است که آنها را بردارید. روی تابلوی اشعهٔ ایکس نیز زوم کنید تا نوشتهٔ Sarah ۱۹ را ببنید.
روی میز تحریر نیز یک Staff Lounge و Typewriter می‌باشد، آنها را برداشته و به سمت مجسمهٔ کالبد شکافی بروید و قطعات را در جای خود قرار دهید. هنوز یک قطعه مانده است، جعبهٔ قفل شده در طبقهٔ دوم را به خاطر بیاورید.
برای به‌دست آوردن قلب مجسمه نیاز به باز کردن داریم. خارج شده و به دستشوئی بانوان رفته و وسط آینه زمان را به گذشته برگردانید و به اتاق ۲۰۴ بروید. از طریق پله‌ها به طبقهٔ بالا برگشته و جعبه را توسط رمزهائی که در نوشته‌هایتان به آنها رسیده‌اید باز کنید. این رمزها سن بانوان می‌باشند.
ابتدا رمز ۳۱ سپس ۲۳ و در پایان ۱۹ را وارد کنید تا قلب را به‌دست آورید.
به دستشوئی بانوان برگشته و زمان را برگردانده پیش مجسمهٔ تشریح در Exam Room بروید. قطعات را در جای خود قرار داده و اگر قطعه‌ای در مکان خود جای نگرفته ترتیب قرار دادن آنها را تغییر دهید. در این‌جا باید پنج قطعه‌ٔ آناتومی را داشته باشید که با قرار دادن آنها سر جای خود چشمان مجسمه باز خواهد شد و می‌توانید چشم‌های آن را بردارید. به دستشوئی بانوان برگشته و توسط آینه به زمان گذشته برگردید.
وارد راهرو شده یک در دیگر که صورت انسان روی آن برجسته حک شده است می‌بینید که هنوز بسته است. وقتی روی آن کلیک می‌کنید پیغامی مبنی بر استفادهٔ چشم برای باز شدن آن داده می‌شود. چشم‌ها را روی آن استفاده کرده و وارد شوید. وقتی وارد اتاق دکتر می‌شوید هیولائی در انتظار شماست. به سلاح‌های خود مجهز شده و او را از پای درآورید. می‌توانید از اسید و تلویزیون و الکل روی او استفاده کنید اما به کار بردن آنها سخت است. پس از غلبه بر او، Lisa Garland را ملاقات می‌کنید. او می‌گوید که آلیسا در آتش مرده است. آیتم Future Piece را بردارید. پس از دمو می‌توانید بازی را ذخیره کنید.
اینک همهٔ درها در بیمارستان قفل شده است. توسط تنها درهای بازی که وجود دارد از بیمارستان توسط در Exit خارج شوید. بیرون بیمارستان سمت راست در گوشهٔ دیوار یک داروی سلامتی وجود دارد. اگر خیابان Canyon را مستقیم پائین بیائید و سپس در Bordenst کنار درخت یک تکه Jagged Wood پیدا می‌کنید.
شرق خیابان Cielo یک داروی انرژی بالای پله‌های ورودی Town Hall پیدا می‌کنید و سمت چپ ساختمان یک Jagged Wood دیگر می‌یابید. پشت ساختمان کنار سطل آشغال نیز یک Dumpster و در قسمت Low St در مغازهٔ قصابی Butcher یک نقطهٔ ذخیرهٔ بازی و دو داروی سلامتی و Meat Hook و پس از وارد شدن به در دیگر و دیدن صحنهٔ دلخراش دارو و انرژی و First Aid Kit را روی دیوار می‌یابید. ضمناً یک Meat Cleaver نیز می‌توانید بگیرید. این محدوده را خوب بررسی کرده و از در دو دهنهٔ دیگر در پشت خارج شوید.
از کوچه به طرف خیابان رفته و سمت چپ ادامه دهید. یک داروی انرژی در پشت اولین کوچه می‌یابید. جلوتر پائین Pistol Ammo نیز وجود دارد. جلوتر پائین خیابان روی اتومبیل یک Parking Thicket نیز می‌یابید.
در تقاطع Toluca و خیابان Borden یک دشمن جدید خواهید دید. محوطه را برای جمع‌آوری آیتم‌های دیگر بگردید و به سمت محلی که در نقشه با علامت دایره قرمز مشخص شده بروید.
پس از ورود به محوطه Sanitarium کنار درخت چهارم یک خشاب اسلحه نیز می‌یابید. یک بطری الکل نیز سمت چپ ورودیه می‌باشد. درون ساختمان برای یک گردش طولانی آماده شوید. در لابی مرکزی وسط به شمال زیر در دفتر دکتر Magpie note را بردارید. روی صندلی وسط اتاق خشاب اسلحه و Target Pistol را می‌یابید. لازم به ذکر است که اسلحه‌تان را نیز خشاب‌گذاری کرده و آماده باشید.
درون سالن دیگر یک نوشیدنی انرژی و Status Report ۳/۱۲/۱۹۶۰ را می‌یابید. در اتاق دیگر نقشه ساختمان و نکته‌هائی را می‌یابید.
توسط در دیگر، زنی را که تا اندازه‌ای شبیه مادر Alessa است را ملاقات خواهید کرد. در پاگرد پله‌ها می‌توانید بازی را ذخیره کنید. اگر به طبقهٔ بالا بروید با موجودی روبه‌رو خواهید شد که با تیراندازی می‌توانید او را از بین ببرید. در Store Room آیتم‌های انرژی و جان و الکل و ... را خواهید یافت.
در محوطه‌ٔ مدور (لابی مرکزی) بالای پله‌ها که با تعدادی پرستار روبه‌رو می‌شوید در اتاق TB یک دستگاه تنفس مصنوعی با کلیدی درون آن وجود دارد. برای به‌دست آوردن کلید داخل دستگاه باید سوئیچ‌های دستگاه را تنظیم کنید.
اگر کلیدها را از چپ به راست (۵ ـ ۱) شماره‌گذاری کنیم دکمهٔ یک را دو بار ـ دکمهٔ سه را دو بار و دکمهٔ پنج را دو بار بزنید تا کلید از محفظه بیرون بیاید. کلید Basement را برداشته به راه‌پله‌ها برگردید و به زیرزمین بروید. پائین پله‌ها یک صندلی است، آیتم‌ها را برداشته و توسط کلیدی که در اختیار دارید وارد در زیرزمین شوید.
در Boiler Room یک Jagged Wood می‌باشد و یک خشاب در سالن غربی خواهید یافت. مخفیانه به اول سالن و به شرق رفته یادداشت را برداشته و به پائین سالن طویل بروید و در راه‌پله جدید به طبقهٔ دوم بروید. این‌جا دو پرستار گشت می‌زنند. وارد اتاق Hydrotherapy (آب‌ درمانی) شوید. کنار لگن کناری سوئیچ سبز را فشار دهید تا آب همراه با کلید به داخل لوله پائین برود. فعلاً برای دریافت کلید به پائین نروید. محل ذخیرهٔ بازی نیز در این‌جا می‌باشد.
خارج شده و با اتاق ICU ۴ بروید. توسط آینه به زمان گذشته برگشته عروسک را بررسی کنید. خارج شوید، ته سالن یک بطری الکل می‌بینید. از دو دهنه خارج شده در راه‌پله هستید. سمت راست یک خشاب اسلحه است و وقتی پله‌ها را پائین می‌آئید در پاگرد طبقهٔ اول محل ذخیرهٔ بازی را می‌بینید. وارد در شده و درهای دیگر را بررسی کرده در خوابگاه شماره ۳ یک خشاب وجود دارد.
در اتاق دوش (Shower Room) یک Kitchen Knife (چاقوی آشپزخانه) وجود دارد. آینه را بررسی کنید تا زمان تغییر کند. توالت را بررسی کنید تا راه جریان آب را باز کنید. اینک کلید نیز همراه آب به پائین رفته است. از این‌جا خارج شده و به خوابگاه شماره پنج (Dormitory) بروید. در این‌جا یک کلید به نام Patient Belongings و یک خشاب اسلحه و یک Baton و یک نوشته و Table Lamp و عروسکی وجود دارد.
از در خارج شده سمت راست یک Typewriter و یک Tire Iron کنار دری که با زنجیر قفل است می‌باشد.
اینک باید خود را به اتاق Patinet Belongings برسانید. در این‌جا دو خشاب اسلحه، یک Typewriter و یک نوشته می‌یابید و وقتی توسط آینهٔ درون همین اتاق زمان را تغییر می‌دهید یک اسلحهٔ Shorgun و خشاب را می‌یابید.
از دری که اسلحه‌ را از روی آن برداشتید خارج شوید. در لابی دو نگهبان انتظار شما را می‌کشند. در Day Room یک خشاب و یک Poker و First Aid Kit را می‌یابید.
به سالن شرقی (East Solarium) بروید. آن‌جا Filing Cabinet و یک خشاب اسلحه و یک داروی سلامتی می‌باشد.
به خروج و راه‌پله‌ها بروید. اینک زمان گرفتن کلید است. به پائین راه‌پله‌ها آمده و ابتدا زیر راه‌پله‌ها خشاب را برداشته سپس وارد در شوید. به سمت East Pipe Room که انتهای راهروی سمت راست می‌باشد بروید و پس از ورود، پائین پله‌ها کلید Inter View Archives را به‌دست می‌آورید.
از این محل خارج شده و راهروی طولانی را به عقب برگشته وارد در روبه‌روی انتهای سالن (Storage) شوید و پس از برداشتن آیتم، آینه را استفاده کنید.
خارج شده و از طریق پله‌ها به طبقهٔ دوم و از آن‌جا به سمت سالن مدور و شمال سالن توسط کلیدی که به‌دست آورده‌اید وارد اتاق Archive شوید. در اتاق آرشیو قبل از این‌که زمان را توسط آینه تغییر دهید خشاب اسلحه و تلویزیون را بگیرید. پس از تغییر زمان، Katana را گرفته خارج شوید. توسط راهروی غربی به سمت چپ نقشه بروید.
توسط راه‌پله‌ها به پائین رفته و پائین‌ترین قسمت، گوشهٔ دیوار زیر راه‌پله Toolbox را بردارید.
وارد در زیرزمین شده می‌توانید داخل اتاق Storage آیتم‌ها را بردارید.
خارج شده، مسیر روبه‌رو خراب شده و نمی‌توان راهرو را ادامه داد ولی مسیر راهروی طولانی شمالی را می‌توان رفت. مسیر را به طرف راه‌پله‌هائی در منتهی‌الیه این راهرو ادامه دهید.
راه‌پله‌ها را به طرف بالا رفته و در طبقهٔ اول وارد در شوید. این‌جا پنج سلول وجود دارد.
▪ در سلول شماره یک، آیتم Razor
▪ سلول شماره دو بسته است
▪ سلول شماره سه آیتم سلامتی و جلوی سلول روی صندلی یک Baton و نوشته‌ای است
▪ سلول شماره چهار بسته است و در سلول شماره پنج یک میز غذای دست نخورده می‌بینید.
▪ خارج شده و به اتاق Infirmary ۵ بروید و بازی را ذخیره کنید. یک Scalpel و مجموعه‌ای از عروسک‌ها را روی میز خواهید یافت. این یک پازل است که با حل آن یک کلید به‌دست خواهید آورد. این پنج عروسک با پنج بیمار تطبیق می‌کند.
اگر عروسک‌ها را از چپ به راست شماره‌گذاری کنیم به این صورت باید پلاک‌ها را در دهان عروسک‌ها بگذارید.
▪ عروسک اول: سبز
▪ عروسک دوم: آبی
▪ عروسک سوم: آبی
▪ عروسک چهارم: قرمز
▪ عروسک پنجم: زرد
کلید Harris را دریافت کرده بازی را ذخیره کنید و به طرف راه‌پله‌ها برگردید. از پله‌ها پائین رفته و وارد در زیرزمین شده مسیر راهروی طولانی را به سمت اتاق آینه‌دار Storage بروید. آینه را استفاده کنید و به طرف راه‌پله برگردید. پائین راه‌پله یک Wrench پیدا می‌کنید. پله‌ها را بالا رفته و وارد در طبقهٔ اول شده مسیر را به سمت راست به طرف سالن گرد بروید و در اتاق دکتر (DR Office) را توسط کلیدی که به‌دست آورده‌اید باز کرده داخل شوید. درون اتاق آیتم Jocasta Artifact و یادداشت را از روی میز بردارید. Dripstand را نیز برداشته و خارج شوید. حتماً فراموش نکنید که وقتی بیرون آمدید کف راهرو نقاشی بچه را بردارید، Mamma & Travis.
به سمت شرق رفته و از طریق اتاق East Solarium به راهروی بعدی و از آن‌جا به شمالی‌ترین نقطهٔ نقشه یعنی به Female Seclusion بروید. البته اگر زمان حال باشید نمی‌توانید وارد این در شوید، پس توسط پله‌ها به طبقهٔ بالا رفته و در اتاق Female Treat زمان را برگردانده و بازگشته‌ جلوی در آیتم Jocasta را که در موجودی دارید استفاده کنید تا در باز شده وارد شوید. لیزا را در اتاق ملاقات خواهید کرد.
اتاق را برای یافتن یک Baton و محل ذخیرهٔ بازی بگردید. خود را مسلح کرده و در سلول شماره پنج پس از دیدن دموئی کوتاه نبردی با هیولا خواهید داشت.
برای از پای درآوردن او به گوشه‌های اتاق رفته و تیراندازی کنید. وقتی نزدیک شد دوباره به گوشهٔ دیگر بروید.
آیتم Past Piece را برداشته پس از دموئی کوتاه در تالار نشیمن، بازی را شروع می‌کنید.
به سمت پائین (Lobby) آمده روبه‌روی میز پذیرش، بلیط تئاتر (Theatre Ticket) را بردارید و از در خارج شوید. از روی ماشین کلید Lumber Yard را برداشته و مسیر را به سمت تئاتر Artaud بروید.
مسیر را به این صورت طی کنید: خیابان Acadia سپس خیابان Toluca و توسط قصابی (Butcher) به خیابان Low و بالا بروید. در قصابی می‌توانید بازی را ذخیره کنید. در مغازه‌ٔ قصابی هم‌چنین یک Bloody Cap که یک پیغام کمک از هیولا است پیدا می‌کنید.
به سمت Lumber Yard بروید که پس از استفاده از کلید وارد گاراژ می‌شوید. گاراژ را برای یافتن آیتم‌هائی که وجود دارد بگردید. یک داروی سلامتی ـ دو پتک و یک روزنامه جزو این آیتم‌ها هستند. سپس از در پشتی خارج شوید.
در مسیرتان پشت محوطهٔ Tavern نیز یک داروی سلامتی و خشاب اسلحه وجود دارد. اگر نیازی به داروی سلامتی و یک Hook Meat و خشاب دارید به سمت جاده Ash بروید.
مسیر را به سمت آپارتمان Green Field رفته داخل آپارتمان را برای برداشتن تمام آیتم‌های موجود بگردید و سپس در حمام به پائین آمده از در خروجی بیرون بروید.
به پشت نرده‌های روبه‌روی خیابان بروید تا آیتم‌های دیگری را به‌دست آوریده و قبل از وارد شدن به تئاتر کناره‌های دیوار جلوتر رفته تا دو آیتم سلامتی دیگر پیدا کنید. برای ورود به تئاتر از بلیطی که قبلاً آن را برداشته‌اید جلوی گیشه استفاده کنید و بعد وارد در شوید. پس از ورود می‌توانید بازی را ذخیره کنید.
● تئاتر
از روی نیمکت نقشه را بردارید.
غرب تالار نشیمن یک آچار فرانسه و یک داروی سلامتی وجود دارد. بالای پله‌ها وارد در شده روی نیمکت‌ها یک خشاب اسلحه می‌بینید. درهای دیگر بسته هستند. پائین برگشته قبل از ورود به تالار اصلی تئاتر، سمت راست یک یادداشت برای Caliban می‌یابید، آن را برداشته و وارد تالار شوید. ملاقاتی با لیزا خواهید داشت. جلوی پرده، سمت راست یک داروی سلامتی می‌یابید. پائین آمده سمت چپ وارد Storage شوید. این‌جا یک Typewriter می‌توانید بگیرید سپس از در سمت راست خارج شده و طول پردهٔ نمایش را بپیمائید. در انتها یک Jagged Wood وجود دارد. وارد اتاق کنترل (Curtain Control) شده محل ذخیرهٔ بازی در این‌جا وجود دارد. یک پیغام روی دستهٔ کنترل می‌باشد، آن را بردارید. یک Iron Weights روی میز و خشاب اسلحه و یک چاقو می‌توانید این‌جا بیابید. توسط در دیگر وارد راهروی کناری شده در راهرو به سمت پائین یک Hammer می‌توانید دریافت کنید. به طرف شمال که می‌روید یک عروسک خیمه‌شب بازی تعقیبتان می‌کند. از او فاصله گرفته و در چند نوبت به او تیراندازی کنید تا دست از سرتان بردارد. روی قفسه‌ها یک داروی سلامتی و انتهای راهرو یک خشاب اسلحه می‌یابید. یک تلویزیون پرتابل نیز مابین رختکن‌ها می‌باشد.
وارد اتاق Directors Office شوید. آیتم Sun Totem و اسلحه‌ٔ Service Pistol و خشاب و دفترچه یادداشت و یک داروی سلامتی در این اتاق می‌یابید.
پس از خارج شدن، عروسک خیمه‌شب‌ بازی بار دیگر در انتظار شماست. او را از پای درآورید. تمامی اتاق‌های دیگر به‌جز اتاق رختکن مردها (Mens Dressing) که در آن یک Katana و یک نوشته و یک آینه وجود دارد قفل شده‌اند.
توسط آینه، زمان را تغییر داده و تمام مسیر راهرو را به سمت پائین به طرف راه‌پله‌ها بیائید. در پاگرد خشاب اسلحه‌ای می‌یابید.
راهرو طبقه دوم را تا انتها بروید، به دری می‌رسید که دو آیتم خورشید و ماه را نیاز دارد و ما تنها آیتم خورشید را گرفته‌ایم. پس مسیر را به اتاقی که آینه داشت در طبقهٔ اول برگردید. زمان را به حالت عادی برگردانده به اتاق کنترل (Curtain Control) برای ذخیرهٔ بازی برگردید. از این‌جا به Storage و سپس به Lobby بروید. از پله‌های سمت چپ بالا رفته اینک کلید بالکن را دارید و می‌توانید به آن‌جا بروید. در بالکن و داخل اتاق Lighting Box یک First Aid Kit و چهار لامپ W,۲۵۰ W, ۷۵۰ ۱۲۵W, ۵۰۰w و خشاب اسلحه و Screw Driver و Wiring Notes را می‌یابید. از در دیگر خارج شده و به سمت پائین پله‌ها بیائید. یک داروی سلامتی گوشهٔ پاگرد وجود دارد. پائین رفته و آیتم Moon Totem را از وسط سالن بردارید. اینک دری که از پله‌ها با این‌جا آمدید قفل شده است. راه را به طرف شمال به‌سوی اتاق آینه که همان رختکن مردانه (Mens Dressing) است بروید. البته بهتر است بین راه سری به اتاق کنترل بزنید و بازی را ذخیره کنید.
زمان را تغییر داده و به طبقهٔ دوم از طریق پله‌های پائین به طرف دری که دو آیتم خورشید و ماه را نیاز داشت بروید. دو آیتم مذبور را در جای خود قرار داده وارد شوید. آیتم خورشید را سمت راست و ماه را سمت چپ بگذارید.
وارد در شده و مسیر را به بالا ادامه داده وارد اولین اتاق در راهروی بعدی یعنی Costume Storage شوید. در این‌جا پس از تغییر زمان توسط آینه، یک نکته و یک داروی سلامتی روی میز کنار چرخ خیاطی به‌دست می‌آورید. یک Katana نیز در قفسه می‌باشد. اتاق Scenery Workshop بسته است. وارد اتاق Orchestra Storage شده بازی را ذخیره کنید و Iron Weights را برداشته خارج شوید. انتهای راهرو یک آمپول نیز وجود دارد. در راهروی شرقی یک خشاب وجود دارد. روی راهروی باریک (Cat Walk) که قابل دسترسی است معمائی در انتظارتان است.
در موجودیتان چهار لامپ با ولتاژهای متفاوت دارید و این‌جا نیز چهار سرپیچ برای قرار دادن لامپ‌ها می‌باشد.
سرپیچ A را لامپ ۵۰۰ وات بگذارید.
سرپیچ B را لامپ ۱۲۵ وات و سرپیچ C را ۷۵۰ وات و D را ۲۵۰ وات گذاشته انتهای راهرو کلید را برقرار کرده تا لامپ‌ها روشن شوند.
تمام مسیر را به طرف پله‌ها برگشته و به طبقهٔ اول بروید. به اتاق کنترل (Curtain Control) رفته و سوئیچ را برقرار کنید. اینک پرده نمایش بالا رفته است. از در سمت چپ وارد قسمت Stage شوید. انتهای گوشه سالن یک خشاب اسلحه وجود دارد. سمت دیگر یک دستگاه و سوئیچ‌هائی روی آن برای دیدن جنگل سپس سوئیچ دوم از ردیف Prop را برای برآمدن درخت و دیدن آن در آینه بزنید. به سمت درخت رفته و پس از برگرداندن زمان توسط آینه، کلید Stage Office را از تنهٔ درخت بردارید. یک حس صوتی نیز پس از آن ایجاد خواهد شد. زمان را به حالت اولیه برگردانده و به دستگاه برگردید.
سومین کلید ردیف Scenery و سپس اولین ردیف Prop را برای دیدن کتابخانه قدیمی Dusty حرکت دهید. پس از تغییر زمان سه یادداشت را از روی میز برداشته و پشت قفسه‌ها آمپول و دو خشاب و یادداشت را بردارید.
زمان را به حالت عادی برگردانده مقصد بعدی شما اتاق Stage Office می‌باشد تا دسته‌ٔ دیگر کلید Prop را پیدا کنید. به اتاق Curtain Control برگشته و پس از ذخیرهٔ بازی به سمت مقصد جدید بروید. داخل اتاق، آیتم Prop Control Lever را بگیرید. حالا دوباره باید به عقب برگردید و پس از رفتن به اتاق کنترل به Stage جلوی پردهٔ تئاتر بروید.
جلوی دستگاه رفته و پس از استفادهٔ دسته‌ای که گرفته‌اید روی دستگاه، دسته را به سمت راست داده و سپس دستهٔ دوم ردیف Scenery را اجرا کنید.
توسط آینه، زمان را تغییر داده و با هیولای این قستم مبارزه کرده و او را از پای درآورید تا آیتم Falsehood Piece را به‌دست آورید.
پس از دیدن صحنه، کلید هتل (Motel Key) را از جسد در تالار نشیمن برداشته پس از ذخیرهٔ بازی خارج شوید.
پس از بیرون آمدن از تئاتر به انتهای کوچهٔ سمت راست تئاتر رفته و آیتم‌ها را بردارید.
هدف بعدی شما رفتن به هتل است.
مسیر را به سمت خیابان Koontz گام بردارید. داخل خیابان Weins کنار ماشین یک داروی انرژی و یک باتون می‌یابید. جلوی کافهٔ Sun یک داروی سلامتی و یک خشاب پیدا می‌کنید. در خیابان Wilson نیز یک داروی انرژی و یک خشاب وجود دارد. جلوی ساختمان Green Pharmacy نیز یک خشاب می‌یابید. کنار دیوار جانبی همین‌جا یک Crate و خشاب می‌یابید.
در خیابان Simmon نیز یک داروی انرژی روی ماشین و یک Shovel پشت آن وجود دارد.
به داخل کتاب فروشی (Andy Books) اندی بروید. یک Assault Rifle و دو بسته خشاب آن را می‌توانید بردارید. یک نوشته کنار صندوق و پس از وارد کردن کد ۲۱۳ کلید Book Store را بگیرید و از در دیگر خارج شوید.
به طرف منطقهٔ بیمارستان بروید. به محض ورود، سمت چپ یک داروی سلامتی و دو خشاب اسلحه و جلوی پله‌ها یک Tool Box می‌یابید. درها قفل هستند. برگردید و در کوچهٔ پشت، Post Office را برای یک داروی سلامتی و Tire Iron بپیمائید. در خیابان پشت پستخانه داخل پارک روی نیمکت‌ها تعدادی آیتم سلامتی و خشاب اسلحه می‌یابید.
مسیر بعدی General Store می‌باشد اما قبل از وارد شدن به فروشگاه و نرسیده به آن، روبه‌روی خیابان، روی تابلوی اعلانات یک چاقوی آشپزخانه می‌باشد. جلوتر روی سطل آشغال‌ها و کنار میله‌ها آیتم‌های دیگر را برداشته و وارد فروشگاه شوید. محوطه را برای جمع‌آوری تمام آیتم‌ها بگردید. محل ذخیرهٔ بازی نیز در این‌جا وجود دارد.
پس از جمع‌آوری آیتم‌ها از در دیگر فروشگاه خارج شوید. آیتم انرژی را بیرون از فروشگاه سمت پائین، به کوچه کنار Allen Storage برای برداشتن سه آیتم دیگر و جلوتر نرسیده به خیابان Riverside سه آیتم بعدی را بردارید. در محوطهٔ Scrap Yard نیز آیتم‌های انرژی و سلامتی و ... را می‌توانید بردارید.
در پایان وارد محلی که با علامت دایره قرمز مشخص شده شوید و پس از ذخیره بازی از کلید Motel Key استفاده کنید و وارد هتل می‌شوید. از روی میز نکته را برداشته از روی دیوار نقشهٔ هتل را گرفته و پشت میز تحریر کلید Room ۳۰۶ را برداشته تقویم روی میز را نیز به خاطر داشته باشید چون بعداً باید به این‌جا برگردید. از در دیگر خارج شده و از در نزدیک پله‌ها به محوطهٔ پائین بروید. در اتاق ۳۰۲ که اتاق نگه‌داری کفش‌هاست یک light Stand می‌یابید. در اتاق ۲۰۹ نیز یک خشاب اسلحه پیدا می‌کنید، بقیه اتاق‌ها بسته‌اند. راه را برگشته و از پله‌های کنار در بالا بروید. درون اتاق ۳۱۶ یک Light Stand می‌یابید. از پله‌های انتهائی پائین رفته و در اتاق ۳۰۸ یک هیولای جدید که Two back نامیده می‌شود می‌بینید. پس از نابود کردن او، خشاب اسلحه را کنار دستشوئی پیدا می‌کنید. وارد اتاق ۳۰۶ شده و توسط آینه، زمان را تغییر داده نوشته را کنار در روی دیوار بخوانید.
خارج شده در اتاق ۳۰۹ پس از غلبه بر مهاجم، داخل دستشوئی داروی سلامتی را بردارید.مسیر را به طرف اتاق ۳۰۵ رفته و پس از گذشتن از اتاق وارد در پشت شوید. جلوتر سمت چپ دو خشاب وجود دارد. وارد تنها در باز جنوب این محل شوید. در اتاق ۲۰۹ یک Spear در توالت وجود دارد. خارج شده وسط منطقه یک Pitchfork وجود دارد. در اتاق ۳۰۱ یک First Aid Kit روی توالت می‌باشد.
در اتاق ۵۰۳ یک آینه می‌باشد. زمان را به حالت عادی برگردانده و نگاهی به اتاق بیندازید. روی میز تحریر نیز نکته را بردارید.
خارج شده، بیل را کنار سمت چپ برداشت وارد شوید. یک Tool Box جلوی شماست. به سمت چپ رفته یک سوراخ در دیوار می‌بینید. انتهای این راه یک عکس و کلید Managers Office را می‌بینید. از سوراخ‌های نورانی جانبی دیوار راهرو، نگاهی به اتاق‌ها بیندارید. در قسمت دیگر یک Redeemer Ammo روی میز و داروی سلامتی و نوشته‌ای می‌یابید. اینک ما باید خود را به دفتر مدیر (Manager Office) برسانیم. از روی نقشه و از راه باریک پائین به آن‌جا بروید. بهتر است که تفنگ خود را نیز مجهز کنید. در راه، درگیری نیز خواهید داشت. در محل ذخیره‌ٔ بازی نیز می‌توانید بازی را ذخیره کنید و ادامه دهید.
در اتاق Manager Office یک Filing Cabinet و یک نوشته روی میز و خشاب اسلحه وجود دارد. از در پشتی بیرون بروید.
در اتاق ۱۰۸ یک Two Back منتظر شماست. یک Crate، یک خشاب اسلحه، یک Redeemer، یک داروی سلامتی و یک خشاب اسلحه می‌یابید. اسلحه‌ای که این‌جا دریافت می‌کنید یک اسلحهٔ قوی برای مبارزات آینده است.
در اتاق ۱۰۶ یک چاقوی آشپزخانه، یک داروی سلامتی و دو خشاب اسلحه می‌یابید. خودتان را به یک سلاح گرم مجهز کرده و وارد آشپزخانه (Kitchen) شوید.
گوشه‌ای ایستاده و به او شلیک کنید و وقتی نزدیک شد از او فاصله بگیرید و دوباره تیراندازی کنید تا از پای درآید. این‌جا یک Meat Cleaver و Meat Gaff و در اتاق Diner، داروی سلامتی و یک یادداشت و محل ذخیرهٔ بازی را می‌یابید. بازی را ذخیره کرده و خارج شوید. در اتاق ۲۰۱ نیز یک داروی سلامتی می‌باشد. نگاهی به داخل استخر (Pool) بیندازید. به پائین آمده به داخل اتاق Game Room شده و دستگاه بازی را فعال کنید تا سکه Token را به‌دست آورید. در این اتاق پنج چوب بیلیارد نیز می‌توانید برای خود بردارید. قبل از خارج شدن یک احساس صوتی نیز خواهید داشت.
در اتاق Laundro Mat یک داروی سلامتی و یک نوشته طرز استفاده از لباس‌شوئی در کف اتاق می‌باشد.
سکه را درون ماشین لباس‌شوئی انداخته تا پازلی را برای حل کردن داشته باشید. برای حل این پازل اگر صفحهٔ رمز را یک ساعت فرض کنیم روی دکمهٔ وسط کلیک کنید تا بتوانید آن را بچرخانید سپس به ترتیب زیر آن را تنظیم کنید.
ابتدا روی ساعت ۸ قرار دهید. بعد روی ساعت ۴ و سپس روی ساعت ۱۰ و آخر سر روی ساعت ۱ قرار دهید تا در ماشین لباس‌شوئی باز شود. اینک می‌توانید کلید Cleopatra را بردارید.
از اتاق خارج شده و از پله‌های کناری به طبقهٔ بالا بروید. در اتاق ۱۱۱ چیزی نمی‌باشد. بقیه اتاق‌ها نیز بسته‌اند. به اتاق Cleopatra بروید. یک تلویزیون، یک خشاب اسلحه و یک عکس روی تخت می‌باشد. وارد حمام شده و توسط سوراخ وسط وان برای دیدن صحنه‌ای به پائین بروید. از روی میز، آیتم انرژی و داخل اتاق خشاب اسلحه و نوشته و یک ماشین تایپ را برداشته می‌بینید که در را قفل کرده است. داخل حمام یک آینه می‌یابید و از آن استفاده کنید تا زمان را برگردانید. وقتی از در حمام خارج می‌شوید یک Two Back منتظر شماست. آیتم انرژی را برداشته و در اتاق بعدی عکس و Meat Hook را می‌یابید. بیرون بروید، شاید توجه نکنید اما استخر اینک خشک شده است. بروید و از کف استخر قلب (Jeweled Heart) را بردارید.
جلوی اتاق ۱۰۴ دو خشاب اسلحه وجود دارد. درون اتاق ۱۰۲ چیزی نمی‌باشد.
در اتاق Diner یک Ornamental Dagger به گوشت آویزان چسبیده است. آن را حتماً بردارید.
خارج شده و به طبقهٔ بالا بروید. اتاق‌های ۱۱۲ و ۲۱۲ مانند هم می‌باشند و چیزی ندارند.
برای وارد شدن به اتاق Nero از خنجری که گرفتید (Dagger) استفاده کنید.
یک خشاب و یک عکس و یک ساتور این‌جا می‌یابید. توسط سوراخی که در حمام وجود دارد پائین رفته و یک First Aid Kit و یک عکس و آچار فرانسه و یک نوشته می‌یابید.
خارج شده و توسط آینه، زمان را تغییر داده نگاهی به تصاویر بیندازید. به Maintenance Room بروید. آن‌جا قلبی را که از استخر برداشتید روی گیره استفاده کنید تا قلب شکسته شود و انگشتر (Wedding Ring) را از درون آن به‌دست آورید.
خارج شده و اینک تمام راه را به اتاق Reception جائی‌که یک تقویم رومیزی در بدو ورود وجود داشت بروید.
تقویم را به ۱۹۶۱/ ۱۲/ ۰۶ تنظیم کرده و بعد انگشتر را روی آن استفاده کنید تا کلید اتاق شماره ۵۰۰ را روی تابلوی کلیدها بتوانید بردارید.
بازی را ذخیره کرده و تمام راه را به طرف اتاق شماره ۵۰۳ بروید و توسط آینه زمان را تغیر داده و بعد به اتاق ۵۰۰ بروید.
در این قسمت می‌توانید وارد اتاق ۵۰۰ شوید. در بدو ورود نیز بازی را ذخیره کنید. در این‌جا به یک اسلحهٔ گرم نیز مجهز شوید و تمام مسیر را به پائین بروید. پس از کشتن هیولای این مرحله آیتم Truth Piece را کف اتاق برداشته اتوماتیک‌وار از این محل خارج می‌شوید. Redeemer و First Aid Kit را برداشته از درها بیرون بروید. در اتاق دیگر نیز خشاب و آمپول و Present Piece را بردارید. اینک معمائی دیگر را باید حل کنید.
یک کریستال چند وجهی دارید که باید چهار کریستال دیگر را طوری روی آن سوار کنید که بین تصاویر هر وجه آن همخوانی وجود داشته باشد. این معما بسیار ساده است اگر از راه آن وارد شد. ابتدا یکی از چهار وجهی‌های پائین را بردارید و روی یکی از وجه‌های کریستال اصلی بگذارید و توسط مربع آن را بچرخانید ببینید که با دیگر وجه‌های کریستال همخوانی پیدا می‌کند یا نه. توسط دکمهٔ شوک می‌توانید نگاهی بهتر به تصویر بیندازید. البته تصاویر دقیقاً مشابه نیستند بلکه ممکن است خطوطی را نسبت به یکدیگر کم داشته باشند اما در کل مشابه هستند. توسط R و L نیز می‌توانید کریستال را بچرخانید. اگر کریستالی را که برداشته‌اید و تصاویر آن با تصاویر کریستال اصلی همخوانی پیدا نکرد آن را برداشته و کریستال دیگر را روی آن امتحان کنید تا مورد مشابه را پیدا کنید. به همین ترتیب کریستال‌ها را جای‌گذاری کنید تا شکل تکمیل شود و دموئی مشاهده کنید.
مسیر را به بیرون و به بالای پله‌ها بروید تا ببینید که در بیمارستان هستید.
مستقیم به طرف پائین آمده تا از بیمارستان خارج شوید و در بین راه نیز بازی را ذخیره کنید.
در بیرون، دموئی خواهید دید و در محل جدید آمپول و بیل را برداشته به طرف دیگر سالن رفته و نقشه را برداشته و به سمت خیابان Koonts بروید. سمت چپ در تقاطع دیگر یک First Aid Kit و دو خشاب و یک Meat Gaff می‌یابید. در مسیر آبی سمت چپ Sagan نیز آیتم‌هائی می‌یابید. یک کالسکهٔ بچه نیز این‌جا می‌باشد. بقیهٔ مسیر آبی را ادامه دهید تا یک داروی سلامتی و یک داروی انرژی بیابید.
سمت راست از مسیر باریک آبی به طرف بالا حرکت کنید و در انتها وارد فروشگاه شوید.
یادداشت را خوانده و وارد سوراخ دیوار شوید. در انتهای مسیر سینه‌خیز می‌توانید بازی را ذخیره کنید. در ادامه پس از مبارزه با هیولا و دیدن دموها یکی از سه پایان بازی را خواهید دید. اگر این بازی که انجام دادید اولین بازی شما باشد این پایان در واقع پایان خوب بازی است.
اینک برای ادامه بازی سه نوع لباس و دستکش و مکان‌های زیادی هست که قبلاً باز نبود اینک می‌توانید آنها را باز کنید.
● اضافات:
یک بازی Silent Hill (تپهٔ خاموش) بدون اضافات چه چیزی می‌تواند باشد؟
و این عنوان هم در کمال تعجب چند چیز برای باز کردن دارد.
● پایان‌ها:
سه نوع پایان برای Sileng Hill Origins وجود دارد.
● پایان خوب
این پایان پیش‌فرض برای همهٔ بازی‌های بار اول است. در بازی‌های بعدی شاید تنها راه برای رسیدن به آن، دوری از معیارهای دوتای دیگر است که شامل نکشتن تعداد زیادی از دشمنان و اجتناب از یک کلید خاص در ادارهٔ پست است. این پایان کاملاً به اولین بازی سایلنت هیل منجر می‌شود.
● پایان بد
این پایان برای کسانی است که می‌خواهند واقعیت را دربارهٔ Travis بدانند چون‌که تنها سایلنت هیل می‌تواند آن را نشان دهد. برای رسیدن به این پایان باید تعداد خاصی از دشمنان را (این تعداد باید حداقل ۲۰۰ یا بیشتر باشد) از بین ببرید. تنها وقتی می‌توانید به این پایان برسید که حداقل یک بار بازی را تکمیل کرده باشید. ضمناً ریختن مقدار زیادی خون در طول بازی بعضی خاطرات سرکوب شده را برای قهرمان بیچارهٔ ما زنده می‌کند...
● پایان UFO
بله، پایان UFO برگشته است و جالب نیز می‌باشد! برای رسیدن به این پایان باید بازی را حداقل یک بار تکمیل کرده باشید. پله‌های نزدیک ادارهٔ پشت را که قبل از رسیدن به کلید اتاق ۵۰۲ بلوکه شده بودند را چک کنید. از این کلید در هتل کنار روی Riverside در دنیای واقعی استفاده کنید تا به پایان دلخواهتان برسید.
● آکولادها یا جایزه‌ها (Accolades):
در Silent Hill Origins سیستم آکولادها جدید می‌باشد و دیگر در پایان یک بازی رتبه‌ای نمی‌گیرید اما در عوض برای رسیدن به معیارهای خاص در حین بازی، آکولادهائی می‌گیرید. در ادامه، یک لیست کامل و راهنمائی برای گرفتن هریک از آنها می‌آید. تکمیل یک آکولاد معمولاً یک آیتم و یک لباس مخصوص برای بازی بعدیتان به شما می‌دهد. همهٔ اسلحه‌هائی که از طریق آکولادها باز می‌شوند، یا همیشگی هستند یا خشاب نامحدود دارند.
● نجات دهنده (Savior):
این کار، (Moon Gauntlet (Melee ها را باز می‌کند.
● Butcher (قصاب): پایان بد را بگیرید.
این کار، Great Cleaver را باز می‌کند.
نکته: کشتن ۲۰۰ دشمن کار سختی نیست، Moon Gauntletهائی که از تکمیل Savior به‌دست آورده‌اید برای از پای درآوردن هر دشمنی به اندازهٔ کافی قوی هستند.
● Ambassador (سفیر):
پایان UFO را بگیرید. این کار، Tesla Rifle را باز می‌کند.
نکته: برای گرفتن کلید اتاق ۵۰۲ کنار ادارهٔ پست وجود دارد، فقط مطمئن شوید که آن را به‌دست آورده و از آن در هتل دنیای واقعی استفاده کنید.
● Stalker (تعقیب کننده):
برای کمتر از ۳ ساعت فلاش را روشن نگه دارید. این کار آیتم‌ کوگل‌های دید در شب (Night Vision Goggles) را باز می‌کند.
نکته: این یکی خیلی آسان است زیرا اجرای این بازی بدون روشن نگه داشتن فلاش ده برابر مطمئن‌تر است. اگر نمی‌توانید چیزی را روی صفحه نمایش ببینید، نور صفحه نمایش را زیادتر کنید.
● Collector (جمع کننده):
بیش از ۳۰۰ آیتم جمع‌آوری کنید.
نکته: راهنمای بازی شما را در مورد مکان همهٔ آیتم‌ها مطلع می‌کند.
● Sprinter دوندهٔ دو سرعت:
بازی را در کمتر از ۲ ساعت انجام دهید.
نکته: برای راهنمائی در مورد چگونگی به‌دست آوردن این آکولاد خسته‌کننده بخش Sprinter Run را ببینید.
● Sharpshooter تک تیرانداز:
۷۵ درصد دشمنان را با اسلحه بکشید.
نکته: پایان UFO را بگیرید و Tesla Rifle با مهمات نامحدود به شما کمک می‌کند تا آن را بدون مشکل بگیرید. این اسلحه قوی‌ترین چیز در آن‌جاست اما نمی‌توانید با مهمات نامحدود بزنید.
● Weapon smith:
۷۵ درصد دشمنان را با اسلحه‌های Melee بکشید.
نکته: از Moon Gauntlets استفاده کنید چون قدرت زیادی دارند و هرچیزی را نابود می‌کنند. در غیر این‌صورت اسلحه‌های Melee زیادی در اطراف هستند که هرگز نباید بدون یکی از آنها باشید.
● Brawler:
۵۰ درصد دشمنان را تنها با مشت بکشید.
نکته: روی هیولاهائی مثل Straight Jackets, Nurses و Ariels تمرکز کنید. به دلیل این‌که تنها درصدی از کشتن‌ها را باید با مشت انجام دهید این هیولاها را بکشید و از بقیه فرار کنید. اگر ماجراجو هستید می‌توانید کشتن این هیولاهای رئیس را تنها با مشت بکشید. این کار فقط زمان می‌گیرد.
● Cartographer نقشه‌کش:
کمتر از ۲۵ بار به نقشه‌تان نگاه کنید.
نکته: این کار یکی از سخت‌ترین کارهاست، زیرا مراجعه به این نقشه زیاد لازم می‌شود. در این مورد به Travis توجه کنید. او سرش را برای نگاه کردن به همهٔ درهای باز می‌چرخاند، بنابراین شما نباید برای پیدا کردن یک مسیر به نقشه مراجعه کنید.
● Explorer کاشف:
مسافت سفر انجام شده نبایستی از ۲۲۵۰۰ متر باشد.
نکته: گرفتن این قسمت با آکولاد Collector حتمی است. گم شدن کامل نیز احتمالاً به شما این بخش را خواهد داد.
● Daredevil بی‌کله:
بدون ذخیره کردن، بازی را تکمیل کنید.
نکته: به دلیل طول بازی، این کار در واقع خیلی سخت نیست. سعی کنید آن را با یک اجرای سریع تلفیق کنید. ضمناً می‌توانید کلک زده و از امتیاز ویژگی آماده به کار (Standby) در PSP استفاده کنید. هنگام انجام بازی، صرفاً PSP را خاموش کرده و هر وقت آمادگی داشتید آن را روشن کرده ادامه دهید. بازی از جائی‌که قطع شده بود ادامه می‌یابد.
● آتش‌نشان Fireman:
در شروع، Alessa را در کمتر از ۸۰ ثانیه نجات دهید. این کار تبر آتشین (Fire Axe) را باز می‌کند.
نکته: مشخصات خاص برای این قسمت پیچیده هستند. ظاهراً پس از این‌که Alessa را برمی‌دارید شروع به کار می‌کند.
● Codebreaker:
هر زمانی در بازی، Konami Code را یک بار پس از ضربه زدن به او انجام دهید.
کدها از این قرار است: بالا، بالا، پائین، پائین، چپ، راست، چپ، راست، ضربدر، دایره. اگر دست عمل کرده باشید صدای ناقوس را می‌شنوید.
نکته: کد را درست در صفحه‌ داخل بازی وارد کنید. نیازی نیست که منو یا چیز دیگری را باز کنید.
● سایر انتخاب‌ها
Extra Options
وقتی یک‌بار بازی را انجام دادید، اختیارات قابل انتخاب زیادی را به‌دست می‌آورید. بسیاری از این‌ها در عنوان‌های قبلی Silent Hill به‌صورت استاندارد وجود داشتند، شما بایستی برای این بازی آنها را بگیرید.
● راه رفتن / دویدن Walk/ Run
تنظیم این انتخاب بر روی Run به‌طور اتوماتیک باعث می‌شود که Travis همه‌جا بدود و به شما این فرصت را می‌دهد که از فشردن دکمهٔ مربع در تمام مدت راحت شوید. در عوض نگه ‌داشتن مربع در حالت Run باعث می‌شود که او راه برود.
● خون اضافه Extra Blood
برای همهٔ خون‌آشام درون ما: جنگ‌ها خونین‌تر هستند و خون زیادتری ریخته شده است.
● فیلتر نوین Noise Filter
اگر گرافیک نرم‌تری می‌خواهید آن را خاموش کنید. فیلتر ثابت نویز، یک محصول عمده در Silent Hill می‌باشد اما خاموش کردن آن موجب می‌شود که جزئیات باور نکردنی را آسان‌تر ببینید.
● ردپای خونین Bloody Footprints
قبلاً Travis تنها پس از قدم گذاشتن در خون، جای پای خونین به‌جا می‌گذاشت اما در این حالت همواره رد پای خونین وجود دارد. ضمناً یک تنظیم ناسازگاری به قدمش اضافه می‌کند.
● نورافشانی مشعل: Torch Projection
یک فیلتر روی نور فلشتان بگذارید تا یک روی تصویر بتابد. این کار تصویر ساده را به یک عکس از هیولا تبدیل می‌کند یا بالعکس.
● دوندهٔ دوی سرعت Sprinter Run
این راهنمای میان‌بر برای کمک به شما در دستیابی به آکولاد اسپرینتر طولانی شده است. ضمناً یک راهنمای فشرده برای کسانی که یک راهنمای بدون حاشیه و زواید و کوتاه شده می‌خواهند. در گذشته، دوی سرعت برای گرفتن یک رتبه ۱۰ ستاره‌ای لازم بود، حالا هدف آن دادن یک لباس سوئیت است که کاری می‌کند تا Travis هرگز از دویدن خسته نشود.
● چند اشاره برای شروع:
برای برداشتن چیزهائی که لازم ندارید از مسیرتان خارج نشوید.
از نوشیدنی‌های انرژی‌زا هنگام دویدن در خیابان‌های Silent Hill استفاده کنید.
نگران برداشتن یادداشت‌ها نباشید. همهٔ راه‌حل‌های پازل‌ها در زیر آمده‌اند و شما برای جمع‌آوری آنها امتیازی کسب نمی‌کنید.
یکی از اسلحه‌های اضافی را هنگام لزوم نبرد استفاده کنید، به این ترتیب نیازی نیست نگران دوام یا مهمات باشید و نبرد رئیس هم به سرعت تمام می‌شود.
انتخاب اضافی دویدن/ رفتن (Walk/ Run) را روی حالت Run قرار دهید.
برای پایان UFO بروید تا بازی کوتاه شود.
همهٔ برش‌های صحنه را رد کنید.
موفق باشید.
● آتش The Fire
تمام این بخش را به‌صورت عادی بازی کنید. اگر شانس بیاورید آکولاد آتش‌نشان را هم اگر قبلاً نگرفته باشید خواهید گرفت.
● بیمارستان Alchemilla
در Crichton به سمت شمال و در Koontz به سمت راست بروید.
از پله‌های شمال بیمارستان بالا بروید تا کلید اتاق ۵۰۲ را بگیرید. به سمت جنوب بروید تا وارد بیمارستان شوید.
با آسانسور به طبقهٔ دوم بروید.
از کنار پرستار به ۲۰۵ بروید، وارد آینه شوید و ریه‌های پلاستیکی (Plastic Lungs) را بگیرید.
تخم طلائی (Golden Egg) را در ۲۰۲ بگیرید.
به ۲۰۴ بروید و ۳۱۲۳۱۹ را وارد کنید تا قلب پلاستیکی (Plastic Heart) را بگیرید.
از پله‌ها پائین رفته و از تخم طلائی روی در دستشوئی خانم‌ها استفاده کنید.
کبد پلاستیکی را از توالت گرفته و از آینه استفاده کنید.
کلید کارکنان (Staff Lounge Key) را در دنیای واقعی بگیرید.
وارد سالن شده و کلید اتاق اضافی (Extra Room) را بگیرید.
معدهٔ پلاستیکی و روده پلاستیکی را از ظرفشوئی‌ها بگیرید. همهٔ اندام‌ها را در عروسک کالبدشناسی بگذارید: اول روده در سمت چپ ـ معده در پائین چپ ـ کبد در بالای آن ـ قلب در وسط راست و ریه در بالای آن. چشم‌های شیشه‌ای (Glass Eyes) را بگیرید.
دوباره به آینهٔ دستشوئی بانوان برگردید.
از چشم‌های شیشه‌ای روی در دیگر قفل شده در این هال استفاده کنید.
وارد اتاق معاینات (exam room) و سپس اتاق دکتر شده تا برای قسمت بعدی (Future Piece) نبرد کنید.
● آسایشگاه سروستان (Cedar Grove Sanitarium)
به جنوب، به Canyon، غرب به Midway رفته، از کناره‌های شهرداری (Town Hall) به جنوب بروید. در Cielo به غرب و در Low به جنوب بروید تا وارد مغازه‌ٔ قصابی شوید.
از مغازه قصابی به سمت شرق به Toluca و سپس به شمال به Acadia بروید.
از حیاط آسایشگاه به سمت شرق بروید.
در داخل، به سمت شرق، سالن آفتاب و به راه‌پله بروید. به طبقهٔ دوم بروید.
به سمت شرق به بخش TB بروید. در دستگاه تنفس مصنوعی، دکمه ۱ را دوبار، دکمه ۳ را دوبار، دکمه ۵ را دوبار فشار دهید تا کلید زیرزمین (Basement Key) را بگیرید.
پائین پله‌ها به سالن مثلثی شکل رفته و از پله‌ها به طبقهٔ دوم به اتاق آب درمانی بروید. لگن را آب بکشید.
به پائین به طبقهٔ اول بروید و از آینه در دستشوئی زنانه استفاده کنید. سیفون تنها توالت دنیای واقعی را بکشید.
به خوابگاه شماره ۵ بروید تا کلید متعلقات بیمارستان Patient Belongings Key را بگیرید. از طریق آینهٔ این‌جا برگردید.
از پله‌های نزدیک به طبقهٔ دوم به اتاق بایگانی بروید. از آینه در این‌جا استفاده کنید.
مسیرتان را از پله‌های به سمت پائین به زیرزمین و سپس به بالا به سالن مثلثی ادامه دهید. به بالا، طبقه اول بال مذکور بروید. مستقیماً به درمانگاه بروید و به اولین عروسک قرص سبز، به دومی و سومی قرص‌های آبی، به چهارمی قرص قرمز و به پنجمی یک قرص زرد بدهید. کلید دکتر هریس را بردارید.
به پله‌های پائین برگشته و از آینه زیرزمین رد شوید. بالا به سالن مثلثی در طبقه اول و به اتاق دکتر هریس بروید تا Jocasta Artifact را بگیرید.
به سمت شرق، به طرف دستشوئی زنانه در این طبقه بروید و از آینه استفاده کنید.
با Jocasta Artifact بخش جدای مونث را باز کرده و وارد سلول ۵ شوید تا برای قطعه گذشته Past Piese نبرد کنید. بعد از آن بلیط نمایش را از میز لابی گرفته و کلید الوار Lumber Yard را از بیرون بگیرید.
● تئاتر Artaud
به جنوب به Acadia، غرب به Cielo، شمال به Midway، و شرق به Midway تا به حیاط الوار Lumber Yard بروید.
در طرف دیگر، به شمال به Industry هم‌چنان‌که منحنی می‌شود بروید و مستقیم از خیابان به آپارتمان‌های Greenrield بروید.
از حفره داخل حمام بپرید.
به سمت راست Travis بدوید تا از بلیطتان در تئاتر استفاده کنید.
از میان اتاق کنفرانس و کنترل پرده به سمت جناح شرقی بروید.
Sun Totem را در اتاق کارگردانی بگیرید.
از آینه در اتاق پرو استفاده کنید. کلید راهرو بالکن را در اتاق کارگردانی گرفته و از میان آینه برگردید.
به لابی برگشته و از پله‌ها به سمت غرب بالکن بروید.
چهار حباب لامپ (۷۵۰ وات، ۱۲۵ وات، ۲۵۰ وات و ۵۰۰ وات) را گرفته و از سمت دیگر راهرو خارج شوید.
به سمت جنوب رفته و توتم ماه (Moon Totem) را بگیرید.
به عقب میان آینه در اتاق پرو مردان برگردید. همهٔ راه را به سمت جنوب رفته و از پله‌ها بالا بروید. توتم ماه را سمت چپ و تئتم خورشید را سمت راست قرار دهید.
از آینه در انباری لباس استفاده کنید.
از راه گربه‌رو دوم به پائین بروید. لامپ A حباب ۵۰۰ وات را می‌گیرد، B حباب ۱۲۵ وات، C حباب ۷۵۰ وات و D حباب ۲۵۰ وات را می‌گیرد.
به قسمت کنترل پرده برگشته و سوئیچ را بزنید. سوئیچ صحنه ۱ را زده و سوئیچ ۲ را برای جنگل قرار دهید.
در جنگل کلید اتاق صحنه را گرفته و خارج شوید.
از کنترل پرده به بالا اتاق صحنه بروید تا اهرم کنترل Prop را بگیرید.
کلید هتل را گرفته و خارج شوید.
● هتل کنار رودخانه Riverside Motel
به سمت شرق در Koontz رفته وارد کتاب فروشی Andi شوید.
در ثبت رقم ۲۱۳ را وارد کرده تا کلید را برای باز کردن در عقبی بگیرید.
به سمت Crichton رفته و به سمت جنوب بروید تا وارد مغازه معمولی شوید.
به سمت جنوب در Crichton و سپس به سمت شرق بروید تا ورودی هتل کنار رودخانه را به کار بگیرید.
به قسمت پذیرش و کلید اتاق ۳۰۶ را بگیرید و از سمت عقب خارج شوید.
از پله‌های این محوطه بالا رفته دور بزنید و از سمت دیگر پائین بروید.
اتاق ۳۰۶ را باز کرده و از آینه استفاده کنید.
وارد بلوک ۲۰۰/۳۰۰ شده و به سمت جنوب به بلوک ۵۰۰ بروید. وارد ۵۰۳ شده و از آینه استفاده کنید.
از در بعدی به ۵۰۲ بروید و تکیه دهید و لذت ببرید.
● Trivia
عناوین Silent Hill به دلیل تنوع زیادی که در بخش‌های مختلف دارند معروف هستند. این بخش نیز به سرعت در حال رشد است و بسیاری چیزها در آن پیدا خواهید کرد. موارد جدید و جذاب را گزارش کنید...
منبع : مجله بازی‌های رایانه‌ای


همچنین مشاهده کنید