پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 2 May, 2024
مجله ویستا
عوامل موثر بر جذب چایکاران به تشکلهای آبیاری تحت فشار مطالعه موردی: شهرستان لاهیجان
به منظور بهبود تولید چای در استان گیلان، از سال ۱۳۷۹ ایجاد تشکلهای آبیاری تحت فشار در بین چایکاران در دستور کار سازمان چای کشور قرار گرفت و در طی این مدت تعدادی از این تشکلها ایجاد و به فعالیت مشغول شده اند. این مقاله عوامل موثر در جذب چایکاران به این تشکلها در شهرستان لاهیجان را بررسی می کند. پژوهش حاضر بصورت پیمایشی انجام گرفته و ۱۳۵ نفر از چایکاران عضو و غیرعضو با روش نمونه گیری چندمرحله ای انتخاب و اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه که پایایی آن از طریق آلفای کرنباخ تایید گردیده، جمع آوری شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها علاوه بر آمار توصیفی از آمار تحلیلی نیز نظیر ضریب همبستگی، آزمون من وایت نی، آزمون t ، تحلیل تشخیصی، تحلیل عاملی و تحلیل مسیر استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل تشخیصی گام به گام، نشان می دهد که متغیرهایی مانند شرکت در کلاسهای آموزشی و ترویجی، دفعات بازدید از باغات دارای آبیاری تحت فشار، اعتقاد به مشورت برای بهتر شدن امور و وسعت باغ دارای سیستم آبیاری، بیشترین مقدار واریانس بین دو گروه عضو و غیر عضو را تبیین می کنند. همچنین تحلیل عاملی انجام شده نیز متغیرهای تحقیق را براساس چارچوب نظری تحقیق در ۵ عامل ویژگیهای فردی و شخصی، اقلیمی، سازمانی، اقتصادی و اجتماعی خلاصه کرده است، که بیشترین درصد تبیین واریانس (۱۷%) به عامل سازمانی و حمایتی تعلق دارد. نتایج حاصل از تحلیل مسیر نیز نشان می دهد که عامل سازمانی و حمایتی با ۰.۶۱۱ بیشترین تاثیر مستقیم و غیرمستقیم را در جذب چایکاران به تشکلهای آبیاری تحت فشار داشته است.
خلیل کلانتری
محمدصادق ابراهیمی
محمدصادق ابراهیمی
منبع : پایگاه اطلاعات علمی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران اسرائیل غزه مجلس شورای اسلامی دولت نیکا شاکرمی معلمان رهبر انقلاب دولت سیزدهم مجلس بابک زنجانی شهید مطهری
آتش سوزی پلیس تهران قوه قضاییه پلیس راهور هلال احمر سیل شهرداری تهران آموزش و پرورش فضای مجازی سلامت سازمان هواشناسی
قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بازار خودرو خودرو دلار بانک مرکزی ایران خودرو حقوق بازنشستگان سایپا کارگران تورم
سریال نمایشگاه کتاب جواد عزتی تلویزیون عفاف و حجاب کتاب مسعود اسکویی سینما رضا عطاران سینمای ایران دفاع مقدس فیلم
مکزیک
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا جنگ غزه حماس نوار غزه چین انگلیس اوکراین ترکیه یمن افغانستان
استقلال پرسپولیس فوتبال سپاهان علی خطیر لیگ برتر لیگ برتر ایران تراکتور لیگ قهرمانان اروپا رئال مادرید باشگاه استقلال بایرن مونیخ
هوش مصنوعی هواپیما تبلیغات تلفن همراه اپل گوگل همراه اول مدیران خودرو ناسا عیسی زارع پور وزیر ارتباطات
کبد چرب فشار خون بیمه کاهش وزن بیماری قلبی دیابت مسمومیت داروخانه