جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 3 May, 2024
مجله ویستا
همیشه موتسارت - FOREVER MOZART
سال تولید : ۱۹۹۶
کشور تولیدکننده : فرانسه و سوئیس
محصول : آلن سارد
کارگردان : ژان لوک گدار
فیلمنامهنویس : ژان لوک گدار
فیلمبردار : کریستوف پولاک، ژان پییر فدریزی و کاتل دیان
هنرپیشگان : مادلین آسا، گالیا لاکروا، برانژر آلو، ویکی مسیکا، فردریک پیرو، هاری کِلوِن و میشل فرانسینی
نوع فیلم : رنگی، ۸۴ دقیقه
فیلمی تهیه و تدارک دیده میشود ولی مشکل پیدا کردن بازیگر مناسب، فیلمبرداری آن را به تعویق میاندازد. کارگردان (مسیکا) به درخواست برادرزادهاش، به تولید نمایشی از ̎آلفرد دو موسه̎ ـ که قرار است در سارایوو روی صحنه برود ـ کمک میکند. سپس در حالیکه بازیگران نمایش درگیر جنگی میشوند که سارایوو را نیز در بر میگیرد، بیخبر ناپدید میشود. کارگردان سعی میکند فیلمی که از ابتدا خیال ساختن آن را داشته کامل کند، ولی وقتی حتی موفق نمیشود از زبان بازیگر زن، یک جملهٔ درست بیرون بکشد، سرخورده میشود. در نهایت کارگردان را میبینینم که به نخستین نتهای کنسرتوئی از ̎موتسارت̎ گوش میدهد که توسط مرد جوانی نواخته میشود...
● گدار همچنان، در شصت و شش سالگی، به طرح سئوالاتی دربارهٔ سینما و زندگی میپردازد. و همپنان به نظر میآید که بیشتر علاقهمند به گفتوگو با خودش است تا تماشاگر. همیشه موتسارت فیلم پیچیده و غیرقابل فهمی مینماید که شامل چهار ̎پرده̎ میشود، یا چهار صحنهٔ گسترش یافته، یا چهار فیلم کوتاه، یا ... که به سختی میتوان آنها را به یکدیگر ربط داد و درگیرشان شد. بله، اینجا برای طرفداران قدیمی گدار (پس از تقریباً چهل سال کار فیلمسازی) هیچ چیز جالبی مشاهده نمیشود و مثلاً هیچ اثری از سرزندگی از نفس افتاده (۱۹۶۰) نمیتوان سراغ گرفت. او حالا هنرمندی است که نمیتواند (یا نمیخواهد) با تماشاگر ارتباط برقرار کند.
کشور تولیدکننده : فرانسه و سوئیس
محصول : آلن سارد
کارگردان : ژان لوک گدار
فیلمنامهنویس : ژان لوک گدار
فیلمبردار : کریستوف پولاک، ژان پییر فدریزی و کاتل دیان
هنرپیشگان : مادلین آسا، گالیا لاکروا، برانژر آلو، ویکی مسیکا، فردریک پیرو، هاری کِلوِن و میشل فرانسینی
نوع فیلم : رنگی، ۸۴ دقیقه
فیلمی تهیه و تدارک دیده میشود ولی مشکل پیدا کردن بازیگر مناسب، فیلمبرداری آن را به تعویق میاندازد. کارگردان (مسیکا) به درخواست برادرزادهاش، به تولید نمایشی از ̎آلفرد دو موسه̎ ـ که قرار است در سارایوو روی صحنه برود ـ کمک میکند. سپس در حالیکه بازیگران نمایش درگیر جنگی میشوند که سارایوو را نیز در بر میگیرد، بیخبر ناپدید میشود. کارگردان سعی میکند فیلمی که از ابتدا خیال ساختن آن را داشته کامل کند، ولی وقتی حتی موفق نمیشود از زبان بازیگر زن، یک جملهٔ درست بیرون بکشد، سرخورده میشود. در نهایت کارگردان را میبینینم که به نخستین نتهای کنسرتوئی از ̎موتسارت̎ گوش میدهد که توسط مرد جوانی نواخته میشود...
● گدار همچنان، در شصت و شش سالگی، به طرح سئوالاتی دربارهٔ سینما و زندگی میپردازد. و همپنان به نظر میآید که بیشتر علاقهمند به گفتوگو با خودش است تا تماشاگر. همیشه موتسارت فیلم پیچیده و غیرقابل فهمی مینماید که شامل چهار ̎پرده̎ میشود، یا چهار صحنهٔ گسترش یافته، یا چهار فیلم کوتاه، یا ... که به سختی میتوان آنها را به یکدیگر ربط داد و درگیرشان شد. بله، اینجا برای طرفداران قدیمی گدار (پس از تقریباً چهل سال کار فیلمسازی) هیچ چیز جالبی مشاهده نمیشود و مثلاً هیچ اثری از سرزندگی از نفس افتاده (۱۹۶۰) نمیتوان سراغ گرفت. او حالا هنرمندی است که نمیتواند (یا نمیخواهد) با تماشاگر ارتباط برقرار کند.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
ایران انتخابات دانشگاه تهران عراق رهبر انقلاب احمد وحیدی مجلس شورای اسلامی دولت دولت سیزدهم روز معلم نیکا شاکرمی مجلس
سیل هواشناسی آتش سوزی تهران شهرداری تهران آموزش و پرورش قوه قضاییه پلیس فضای مجازی معلم سلامت زلزله
قیمت خودرو سهام عدالت تورم قیمت طلا سازمان هواشناسی خودرو بازار خودرو قیمت دلار قیمت سکه بانک مرکزی حقوق بازنشستگان ایران خودرو
مهران غفوریان ساواک موسیقی تلویزیون سریال عمو پورنگ سینمای ایران تبلیغات نمایشگاه کتاب مسعود اسکویی سینما عفاف و حجاب
رژیم صهیونیستی فلسطین اسرائیل غزه آمریکا جنگ غزه روسیه ترکیه حماس انگلیس نوار غزه اوکراین
استقلال فوتبال پرسپولیس سپاهان باشگاه استقلال لیگ برتر علی خطیر بازی باشگاه پرسپولیس لیگ برتر ایران تراکتور رئال مادرید
اپل هوش مصنوعی فناوری آیفون گوگل ناسا مدیران خودرو تلفن همراه
خواب فشار خون چای کبد چرب دیابت